Międzynarodowe przepisy mówią jasno: za bagaż od momentu jego nadania do chwili odbioru odpowiada przewoźnik.
W przypadku zagubienia walizki pasażer powinien skontaktować się z linią lotniczą, w której ma wykupiony bilet. „Od momentu zgłoszenia zaginięcia bagażu przewoźnik ma 5 dni na dostarczenie go klientowi pod wskazany adres lub przygotowanie do odbioru w punkcie bagażowym lotniska” – mówi serwisowi infoWire.pl Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina w Warszawie.
Na każdym lotnisku znajduje się Biuro Bagażu Zagubionego, gdzie można zgłosić zaginięcie. Potrzebny jest do tego dokument tożsamości, kwit bagażowy oraz odcinek karty pokładowej. Na miejscu należy wypełnić protokół, w którym trzeba opisać zaginioną walizkę oraz podać informację o jej oznaczeniach. Formularz jest niezbędny także przy odbiorze odnalezionego bagażu oraz stanowi podstawę do ewentualnych roszczeń wobec przewoźnika.
Jeżeli walizka została uszkodzona lub nie jest możliwe jej odnalezienie, podróżny powinien otrzymać rekompensatę.
www.infowire.pl