„Zaczytane wakacje” to kampania telewizyjna promująca czytanie podczas wakacji.
Znane postaci ze świata filmu, muzyki, sportu oraz sami pisarze będą namawiać do zabrania książki na urlop. A namawiać będą poprzez spoty oraz w specjalnym programie, który pokaże TVN24. Co tydzień, na żywo, zawsze z innego polskiego kurortu.
Zaczynamy 29 czerwca o godzinie 12.10 z Sopotu. Wśród prowadzących będą gospodarze „zaczytanego” programu „Xięgarnia” czyli Agata Passent, Michał Rusinek, Mariusz Cieślik i Michał Komar.
Celem kampanii „Zaczytane wakacje” jest wykreowanie mody na wakacyjną lekturę i przedstawienie czytania książek jako ciekawego uzupełnienia typowych letnich rozrywek jak plażowanie, górskie wycieczki czy zwiedzania.
– W większości wysokorozwiniętych krajów Zachodu ludzie bynajmniej nie czytają coraz mniej. Rynek książki, w przeciwieństwie do prasowego, ma się tam dobrze. Dzięki edukacji można sprawić, żeby tak było także u nas – mówi współautor pomysłu i prowadzący program Mariusz Cieślik. Dodaje: – Trzeba przekonać młodych ludzi, że czytanie książek najlepiej rozwija intelekt i wyobraźnię, dostarcza wiedzy i rozrywki, i że czytać należy także w wakacje.
W państwach Unii Europejskiej okres letni to dla rynku księgarskiego dobry czas. Typowym zachowaniem Brytyjczyków, Niemców czy Skandynawów wyjeżdżających na wakacje jest zakup nowej powieści. Z danych polskich wynika, że miesiące letnie są dla wydawców i księgarzy sezonem martwym.
Kampania ma namawiać do zmiany nawyków. Pokazać, że podczas wakacji czytać można wszędzie: w podróży, nad wodą, w kawiarni, w górach. Szczególną rolę w przekonywaniu odegrają osoby popularne, ale jednocześnie szanowane za swój dorobek. Wśród nich znaleźli się: Danuta Wałęsa, Maciej Maleńczuk i Krzysztof Hołowczyc. Zostali oni twarzami kampanii. Wystąpią także w programie, gdzie wraz z prowadzącymi i innymi gośćmi dyskutować będą o literaturze.
Kampania potrwa przez cały lipiec. Wokół każdego z odcinków emitowane będą spoty reklamowe, w których znana osoba zachęca do czytania książek.
Kampania dofinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Emisja: sobota, godzina 12.10 w TVN 24
Emisje odcinków: 29 czerwca, 6 lipca, 13 lipca, 20 lipca
„Zaczytane wakacje” to kampania telewizyjna promująca czytanie podczas wakacji.
Znane postaci ze świata filmu, muzyki, sportu oraz sami pisarze będą namawiać do zabrania książki na urlop. A namawiać będą poprzez spoty oraz w specjalnym programie, który pokaże TVN24. Co tydzień, na żywo, zawsze z innego polskiego kurortu.
Zaczynamy 29 czerwca o godzinie 12.10 z Sopotu. Wśród prowadzących będą gospodarze „zaczytanego” programu „Xięgarnia” czyli Agata Passent, Michał Rusinek, Mariusz Cieślik i Michał Komar.
Celem kampanii „Zaczytane wakacje” jest wykreowanie mody na wakacyjną lekturę i przedstawienie czytania książek jako ciekawego uzupełnienia typowych letnich rozrywek jak plażowanie, górskie wycieczki czy zwiedzania.
– W większości wysokorozwiniętych krajów Zachodu ludzie bynajmniej nie czytają coraz mniej. Rynek książki, w przeciwieństwie do prasowego, ma się tam dobrze. Dzięki edukacji można sprawić, żeby tak było także u nas – mówi współautor pomysłu i prowadzący program Mariusz Cieślik. Dodaje: – Trzeba przekonać młodych ludzi, że czytanie książek najlepiej rozwija intelekt i wyobraźnię, dostarcza wiedzy i rozrywki, i że czytać należy także w wakacje.
W państwach Unii Europejskiej okres letni to dla rynku księgarskiego dobry czas. Typowym zachowaniem Brytyjczyków, Niemców czy Skandynawów wyjeżdżających na wakacje jest zakup nowej powieści. Z danych polskich wynika, że miesiące letnie są dla wydawców i księgarzy sezonem martwym.
Kampania ma namawiać do zmiany nawyków. Pokazać, że podczas wakacji czytać można wszędzie: w podróży, nad wodą, w kawiarni, w górach. Szczególną rolę w przekonywaniu odegrają osoby popularne, ale jednocześnie szanowane za swój dorobek. Wśród nich znaleźli się: Danuta Wałęsa, Maciej Maleńczuk i Krzysztof Hołowczyc. Zostali oni twarzami kampanii. Wystąpią także w programie, gdzie wraz z prowadzącymi i innymi gośćmi dyskutować będą o literaturze.
Kampania potrwa przez cały lipiec. Wokół każdego z odcinków emitowane będą spoty reklamowe, w których znana osoba zachęca do czytania książek.
Kampania dofinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Emisja: sobota, godzina 12.10 w TVN 24
Emisje odcinków: 29 czerwca, 6 lipca, 13 lipca, 20 lipca