W czasie wakacji zapraszamy dzieci w wieku 5–12 lat i ich opiekunów na twórcze zajęcia do Muzeum Narodowego w Warszawie. Spotkania odbywają się w środy i piątki o godz. 12.00 i trwają ok. 70 minut.
Obowiązkowe zapisy na zajęcia przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00 pod
nr telefonu +48 22 621 10 31 wew. 246.
Zajęcia dla dzieci są bezpłatne. Opiekunowie wykupują bilet wstępu do Muzeum.
HARMONOGRAM SPOTKAŃ:
10 lipca / środa / 12.00
„Kolorowy zawrót głowy”
Podstawowe, pochodne, ciepłe, zimne, kontrastowe… Jakie jeszcze mogą być barwy? Czy są tylko „ozdobą” obrazu, czy może istotnym fragmentem snutej przez malarza opowieści? Czy kolor może być głównym bohaterem obrazu? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając obrazy m.in. Marka Rothki.
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
12 lipca / piątek / 12.00
„W ramach czy bez?”
Podczas spotkania zastanowimy się, po co obrazom ramy. Czy są tylko dodatkiem do dzieła,
czy może jego częścią? Czy sama rama może być dziełem sztuki? Każdy będzie mógł także wykonać własną unikatową ramkę.
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
17 lipca / środa / 12.00
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
„Emocje na płótnie”
Przyglądając się obrazom m.in. Marka Rothki, zastanowimy się, jakie budzą w nas emocje. Porozmawiamy również o tym, czy artyści malując, chcieli wzbudzić w widzach określone uczucia,
czy woleli, aby ich dzieła każdy odbierał „po swojemu”. Podczas spotkania stworzymy pełne emocji dzieła, które będziemy mogli zabrać ze sobą wszędzie.
19 lipca / piątek / 12.00
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
24 lipca / środa / 12.00
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
„Kilka słów o rzeźbie”
Trójwymiarowe dzieło sztuki. Tradycyjnie wykonywane z gliny, drewna, kamienia, metalu, współcześnie także z gwoździ, a nawet klocków Lego. Od czego jednak zacząć tworzenie rzeźby? Jakich narzędzi użyć? Czy każdą rzeźbę można wykonać samodzielnie?
26 lipca / piątek / 12.00
„Kolekcjoner sztuki”
Słyszeliście o hrabim Ignacym Korwin-Milewskim, wybitnym kolekcjonerze sztuki? W jego bogatych zbiorach znajdowały się obrazy m.in. Jana Matejki, Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. Wiele z tych dzieł można dziś oglądać w galeriach Muzeum Narodowego w Warszawie. Podczas zajęć dowiemy się, jakie były losy hrabiego i jego kolekcji.
„Zagrajmy dla Rothki”
Muzyka była wielką inspiracją Marka Rothki. W jego pracowni rozbrzmiewały utwory Beethovena
i Mozarta. Artysta marzył, by jego prace miały w sobie siłę muzyki. Sprawdzimy, czy mu się to udało, podejmując próbę stworzenia dźwiękowych wersji obrazów malarza.
31 lipca / środa / 12.00
„Kilka słów o rzeźbie”
Trójwymiarowe dzieło sztuki. Tradycyjnie wykonywane z gliny, drewna, kamienia, metalu, współcześnie także z gwoździ, a nawet klocków Lego. Od czego jednak zacząć tworzenie rzeźby? Jakich narzędzi użyć? Czy każdą rzeźbę można wykonać samodzielnie?
„Kolorowy zawrót głowy”
Podstawowe, pochodne, ciepłe, zimne, kontrastowe… Jakie jeszcze mogą być barwy? Czy są tylko „ozdobą” obrazu, czy może istotnym fragmentem snutej przez malarza opowieści? Czy kolor może być głównym bohaterem obrazu? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając obrazy m.in. Marka Rothki.
2 sierpnia / piątek / 12.00
„Emocje na płótnie”
Przyglądając się obrazom m.in. Marka Rothki, zastanowimy się, jakie budzą w nas emocje. Porozmawiamy również o tym, czy artyści malując, chcieli wzbudzić w widzach określone uczucia, czy woleli, aby ich dzieła każdy odbierał „po swojemu”. Podczas spotkania stworzymy pełne emocji dzieła, które będziemy mogli zabrać ze sobą wszędzie.
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
7 sierpnia / środa / 12.00
„Kolorowy zawrót głowy”
Podstawowe, pochodne, ciepłe, zimne, kontrastowe… Jakie jeszcze mogą być barwy? Czy są tylko „ozdobą” obrazu, czy może istotnym fragmentem snutej przez malarza opowieści? Czy kolor może być głównym bohaterem obrazu? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając obrazy m.in. Marka Rothki.
„Kolekcjoner sztuki”
Słyszeliście o hrabim Ignacym Korwin-Milewskim, wybitnym kolekcjonerze sztuki? W jego bogatych zbiorach znajdowały się obrazy m.in. Jana Matejki, Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. Wiele z tych dzieł można dziś oglądać w galeriach Muzeum Narodowego w Warszawie. Podczas zajęć dowiemy się, jakie były losy hrabiego i jego kolekcji.
9 sierpnia / piątek / 12.00
„Zagrajmy dla Rothki”
Muzyka była wielką inspiracją Marka Rothki. W jego pracowni rozbrzmiewały utwory Beethovena
i Mozarta. Artysta marzył, by jego prace miały w sobie siłę muzyki. Sprawdzimy, czy mu się to udało, podejmując próbę stworzenia dźwiękowych wersji obrazów malarza.
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
14 sierpnia / środa / 12.00
„W ramach czy bez?”
Podczas spotkania zastanowimy się, po co obrazom ramy. Czy są tylko dodatkiem do dzieła, czy może jego częścią? Czy sama rama może być dziełem sztuki? Każdy będzie mógł także wykonać własną unikatową ramkę.
„Kilka słów o rzeźbie”
Trójwymiarowe dzieło sztuki. Tradycyjnie wykonywane z gliny, drewna, kamienia, metalu, współcześnie także z gwoździ, a nawet klocków Lego. Od czego jednak zacząć tworzenie rzeźby? Jakich narzędzi użyć? Czy każdą rzeźbę można wykonać samodzielnie?
21 sierpnia / środa / 12.00
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
„Emocje na płótnie”
Przyglądając się obrazom m.in. Marka Rothki, zastanowimy się, jakie budzą w nas emocje. Porozmawiamy również o tym, czy artyści malując, chcieli wzbudzić w widzach określone uczucia,
czy woleli, aby ich dzieła każdy odbierał „po swojemu”. Podczas spotkania stworzymy pełne emocji dzieła, które będziemy mogli zabrać ze sobą wszędzie.
23 sierpnia / piątek / 12.00
„Kolekcjoner sztuki”
Słyszeliście o hrabim Ignacym Korwin-Milewskim, wybitnym kolekcjonerze sztuki? W jego bogatych zbiorach znajdowały się obrazy m.in. Jana Matejki, Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. Wiele z tych dzieł można dziś oglądać w galeriach Muzeum Narodowego w Warszawie. Podczas zajęć dowiemy się, jakie były losy hrabiego i jego kolekcji.
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
28 sierpnia / środa / 12.00
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
„W ramach czy bez?”
Podczas spotkania zastanowimy się, po co obrazom ramy. Czy są tylko dodatkiem do dzieła, czy może jego częścią? Czy sama rama może być dziełem sztuki? Każdy będzie mógł także wykonać własną unikatową ramkę.
30 sierpnia / piątek / 12.00
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
„Zagrajmy dla Rothki”
Muzyka była wielką inspiracją Marka Rothki. W jego pracowni rozbrzmiewały utwory Beethovena i Mozarta. Artysta marzył, by jego prace miały w sobie siłę muzyki. Sprawdzimy, czy mu się to udało, podejmując próbę stworzenia dźwiękowych wersji obrazów malarza.
źródło:http://www.mnw.art.pl
W czasie wakacji zapraszamy dzieci w wieku 5–12 lat i ich opiekunów na twórcze zajęcia do Muzeum Narodowego w Warszawie. Spotkania odbywają się w środy i piątki o godz. 12.00 i trwają ok. 70 minut.
Obowiązkowe zapisy na zajęcia przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00 pod
nr telefonu +48 22 621 10 31 wew. 246.
Zajęcia dla dzieci są bezpłatne. Opiekunowie wykupują bilet wstępu do Muzeum.
HARMONOGRAM SPOTKAŃ:
10 lipca / środa / 12.00
„Kolorowy zawrót głowy”
Podstawowe, pochodne, ciepłe, zimne, kontrastowe… Jakie jeszcze mogą być barwy? Czy są tylko „ozdobą” obrazu, czy może istotnym fragmentem snutej przez malarza opowieści? Czy kolor może być głównym bohaterem obrazu? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając obrazy m.in. Marka Rothki.
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
12 lipca / piątek / 12.00
„W ramach czy bez?”
Podczas spotkania zastanowimy się, po co obrazom ramy. Czy są tylko dodatkiem do dzieła,
czy może jego częścią? Czy sama rama może być dziełem sztuki? Każdy będzie mógł także wykonać własną unikatową ramkę.
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
17 lipca / środa / 12.00
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
„Emocje na płótnie”
Przyglądając się obrazom m.in. Marka Rothki, zastanowimy się, jakie budzą w nas emocje. Porozmawiamy również o tym, czy artyści malując, chcieli wzbudzić w widzach określone uczucia,
czy woleli, aby ich dzieła każdy odbierał „po swojemu”. Podczas spotkania stworzymy pełne emocji dzieła, które będziemy mogli zabrać ze sobą wszędzie.
19 lipca / piątek / 12.00
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
24 lipca / środa / 12.00
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
„Kilka słów o rzeźbie”
Trójwymiarowe dzieło sztuki. Tradycyjnie wykonywane z gliny, drewna, kamienia, metalu, współcześnie także z gwoździ, a nawet klocków Lego. Od czego jednak zacząć tworzenie rzeźby? Jakich narzędzi użyć? Czy każdą rzeźbę można wykonać samodzielnie?
26 lipca / piątek / 12.00
„Kolekcjoner sztuki”
Słyszeliście o hrabim Ignacym Korwin-Milewskim, wybitnym kolekcjonerze sztuki? W jego bogatych zbiorach znajdowały się obrazy m.in. Jana Matejki, Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. Wiele z tych dzieł można dziś oglądać w galeriach Muzeum Narodowego w Warszawie. Podczas zajęć dowiemy się, jakie były losy hrabiego i jego kolekcji.
„Zagrajmy dla Rothki”
Muzyka była wielką inspiracją Marka Rothki. W jego pracowni rozbrzmiewały utwory Beethovena
i Mozarta. Artysta marzył, by jego prace miały w sobie siłę muzyki. Sprawdzimy, czy mu się to udało, podejmując próbę stworzenia dźwiękowych wersji obrazów malarza.
31 lipca / środa / 12.00
„Kilka słów o rzeźbie”
Trójwymiarowe dzieło sztuki. Tradycyjnie wykonywane z gliny, drewna, kamienia, metalu, współcześnie także z gwoździ, a nawet klocków Lego. Od czego jednak zacząć tworzenie rzeźby? Jakich narzędzi użyć? Czy każdą rzeźbę można wykonać samodzielnie?
„Kolorowy zawrót głowy”
Podstawowe, pochodne, ciepłe, zimne, kontrastowe… Jakie jeszcze mogą być barwy? Czy są tylko „ozdobą” obrazu, czy może istotnym fragmentem snutej przez malarza opowieści? Czy kolor może być głównym bohaterem obrazu? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając obrazy m.in. Marka Rothki.
2 sierpnia / piątek / 12.00
„Emocje na płótnie”
Przyglądając się obrazom m.in. Marka Rothki, zastanowimy się, jakie budzą w nas emocje. Porozmawiamy również o tym, czy artyści malując, chcieli wzbudzić w widzach określone uczucia, czy woleli, aby ich dzieła każdy odbierał „po swojemu”. Podczas spotkania stworzymy pełne emocji dzieła, które będziemy mogli zabrać ze sobą wszędzie.
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
7 sierpnia / środa / 12.00
„Kolorowy zawrót głowy”
Podstawowe, pochodne, ciepłe, zimne, kontrastowe… Jakie jeszcze mogą być barwy? Czy są tylko „ozdobą” obrazu, czy może istotnym fragmentem snutej przez malarza opowieści? Czy kolor może być głównym bohaterem obrazu? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając obrazy m.in. Marka Rothki.
„Kolekcjoner sztuki”
Słyszeliście o hrabim Ignacym Korwin-Milewskim, wybitnym kolekcjonerze sztuki? W jego bogatych zbiorach znajdowały się obrazy m.in. Jana Matejki, Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. Wiele z tych dzieł można dziś oglądać w galeriach Muzeum Narodowego w Warszawie. Podczas zajęć dowiemy się, jakie były losy hrabiego i jego kolekcji.
9 sierpnia / piątek / 12.00
„Zagrajmy dla Rothki”
Muzyka była wielką inspiracją Marka Rothki. W jego pracowni rozbrzmiewały utwory Beethovena
i Mozarta. Artysta marzył, by jego prace miały w sobie siłę muzyki. Sprawdzimy, czy mu się to udało, podejmując próbę stworzenia dźwiękowych wersji obrazów malarza.
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
14 sierpnia / środa / 12.00
„W ramach czy bez?”
Podczas spotkania zastanowimy się, po co obrazom ramy. Czy są tylko dodatkiem do dzieła, czy może jego częścią? Czy sama rama może być dziełem sztuki? Każdy będzie mógł także wykonać własną unikatową ramkę.
„Kilka słów o rzeźbie”
Trójwymiarowe dzieło sztuki. Tradycyjnie wykonywane z gliny, drewna, kamienia, metalu, współcześnie także z gwoździ, a nawet klocków Lego. Od czego jednak zacząć tworzenie rzeźby? Jakich narzędzi użyć? Czy każdą rzeźbę można wykonać samodzielnie?
21 sierpnia / środa / 12.00
„Lipiec, sierpień…”
Lipiec i sierpień to dwa wakacyjne miesiące pełne ciepła i radości. To także bohaterowie jednego
z obrazów Zofii Stryjeńskiej. Jak lato widzieli artyści? Jak je malowali? A jaka według Ciebie jest ta pora roku?
„Emocje na płótnie”
Przyglądając się obrazom m.in. Marka Rothki, zastanowimy się, jakie budzą w nas emocje. Porozmawiamy również o tym, czy artyści malując, chcieli wzbudzić w widzach określone uczucia,
czy woleli, aby ich dzieła każdy odbierał „po swojemu”. Podczas spotkania stworzymy pełne emocji dzieła, które będziemy mogli zabrać ze sobą wszędzie.
23 sierpnia / piątek / 12.00
„Kolekcjoner sztuki”
Słyszeliście o hrabim Ignacym Korwin-Milewskim, wybitnym kolekcjonerze sztuki? W jego bogatych zbiorach znajdowały się obrazy m.in. Jana Matejki, Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. Wiele z tych dzieł można dziś oglądać w galeriach Muzeum Narodowego w Warszawie. Podczas zajęć dowiemy się, jakie były losy hrabiego i jego kolekcji.
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
28 sierpnia / środa / 12.00
„Miasto”
Czy dawne miasta bardzo różniły się od współczesnych? Czy mimo braku aut i tramwajów były cichsze
i spokojniejsze? Jakie nowe elementy wraz z biegiem lat pojawiały się w miejskim krajobrazie?
Oto pytania, na których odpowiedzi poszukamy, wędrując po Muzeum.
„W ramach czy bez?”
Podczas spotkania zastanowimy się, po co obrazom ramy. Czy są tylko dodatkiem do dzieła, czy może jego częścią? Czy sama rama może być dziełem sztuki? Każdy będzie mógł także wykonać własną unikatową ramkę.
30 sierpnia / piątek / 12.00
„Od Rembrandta do Rothki”
Rembrandt van Rijn i Mark Rothko to dwaj wybitni artyści swoich czasów. Dzieli ich ponad dwieście lat, łączy zaś fascynacja światłem. Podążając śladami malarzy różnych epok, odkryjemy sekrety światła oraz jego rolę w sztuce.
„Zagrajmy dla Rothki”
Muzyka była wielką inspiracją Marka Rothki. W jego pracowni rozbrzmiewały utwory Beethovena i Mozarta. Artysta marzył, by jego prace miały w sobie siłę muzyki. Sprawdzimy, czy mu się to udało, podejmując próbę stworzenia dźwiękowych wersji obrazów malarza.
źródło:http://www.mnw.art.pl