Kryzysowe sytuacje na rynku pokazują znaczenie dobrze zaplanowanej sprzedaży wielokanałowej. VOX, polski producent wyposażenia wnętrz, od dawna rozwija pakiet internetowych narzędzi wspierających klientów oraz ich kontakty ze stacjonarną siecią sprzedaży. Właśnie uruchomiono Wirtualny Salon na vox.pl, który integruje w jednym miejscu liczne narzędzia do nowoczesnej obsługi klienta online.
Wiosna to tradycyjnie moment rozpoczęcia sezonu remontowego. W tym roku ta inauguracja wygląda jednak bardzo nietypowo. Dostęp do stacjonarnych salonów wyposażenia wnętrz jest utrudniony. Nagłe ograniczenie kontaktów międzyludzkich także nie sprzyjają realizacji planów remontowych.
Wszystko w jednym miejscu
Nie wszyscy jednak chcą czy mogą odkładać zmiany w swoich domowych wnętrzach na bliżej nieokreśloną przyszłość. Z myślą o nich VOX uruchomił Wirtualny Salon na swojej stronie internetowej vox.pl. To platforma integrująca już wcześniej dostępne narzędzia online, które wdrażał zespół e-commerce firmy. Dzięki Wirtualnemu Salonowi klienci mają dostęp do pełnej oferty i doświadczenia ekspertów z ponad 60 salonów w całej Polsce.
– Wiemy, że obecna sytuacja zastała wielu z nas w środku mniejszych czy większych domowych rewolucji. Planowaliśmy remonty albo byliśmy w ich trakcie. Część z nas wprowadziła się do świeżo zakupionych a jeszcze nieumeblowanych mieszkań. Niemal z dnia na dzień musieliśmy wstrzymać działania związane z urządzaniem wnętrz w tradycyjny sposób. Nasz Wirtualny Salon umożliwia spacer po sklepie, w którym możemy obejrzeć zarówno ofertę mebli, jak i drzwi, podłóg, listew, paneli ściennych czy artykułów dekoracyjnych. Możemy też umówić się na rozmowę online z doradcą albo zacząć od samego początku i zaprojektować wnętrze w programie VOXBOX. To kompletne rozwiązanie umożliwiające urządzenie swoich czterech kątów bez ich opuszczania – tłumaczy Julita Mańczak, PR manager VOX.
Za pośrednictwem komputera można bez wychodzenia z domu przespacerować się po salonie sprzedaży, bezpiecznie obejrzeć a następnie zamówić wszystkie produkty marki. Do dyspozycji jest kompleksowa oferta wyposażenia wnętrz, którą można obejrzeć tak, jakby się spacerowało po realnym sklepie. Technologię tę VOX przetestował już wcześniej, m.in. przy okazji targów Meble Polska. Wtedy każdy mógł “przespacerować się” po rozbudowanym stoisku marki, nawet jeśli fizycznie nie mógł być obecny na wydarzeniu w Poznaniu.
– Wirtualny spacer wykonany jest w technologii Matterport, która pozwala na cyfrowe realistyczne odwzorowanie dowolnej przestrzeni. Dzięki zaawansowanym skanerom 3D możliwe jest uzyskanie wirtualnych kopii rzeczywistych miejsc, np. domów, restauracji, obiektów handlowych oraz innych otwartych przestrzeni użytkowych, jak ogrody i parki – mówi Damian Miziołek, z działu e-commerce VOX. – Po takim modelu internauta może swobodnie poruszać się, oglądać wnętrza i ich wyposażenie oraz uzyskiwać dodatkowe informacje na ich temat. Złudzenie autentycznego spaceru po danym miejscu robi naprawdę duże wrażenie – dodaje.
W trakcie takiego wirtualnego spaceru jednym kliknięciem można uzyskać informacje o produktach, obejrzeć katalog albo skontaktować się z doradcą VOX. Klienci mogą też samodzielnie projektować swoje wnętrza za pomocą aplikacji VOXBOX. Aby skorzystać ze wszystkich narzędzi nie trzeba instalować żadnego oprogramowania – cały proces odbywa się za pomocą przeglądarki. Dostawa zamówienia realizowana jest bezpośrednio pod drzwi klienta.
Urządzanie z domu jest przyjemne
Projekt Wirtualnego Salonu firma VOX przygotowywała już od dawna. Sklep internetowy marki działa od lat i stanowi ważny kanał sprzedaży produktów. Polskiemu producentowi udało się przekonać swoich klientów, że wybieranie, konfigurowane i zamawianie mebli przez Internet może być tak samo przyjemne i łatwe, jak kupowanie elektroniki czy innych produktów. Wydarzenia ostatnich tygodni przyspieszyły mocniejszą integrację całego portfolio narzędzi i uruchomienie dodatkowych usług, w tym związanych ze zdalnym kontaktem z doradcami.
– Wiemy jak ważna w procesie zakupowym jest rozmowa z wykwalifikowanym doradcą, który rozwieje wątpliwości albo pomoże rozwiązać problem. Część naszych salonów w trakcie epidemii jest zamknięta, ale nasi specjaliści służą pomocą na odległość. Można z nimi porozmawiać telefonicznie, e-mailowo lub za pomocą wideochatu na naszej stronie – wyjaśnia Damian Miziołek.
Wraz z premierą Wirtualnego Salonu VOX uruchomił możliwość przeprowadzenia wideo rozmowy z konsultantem za pośrednictwem Google Hangout. Bez wychodzenia z domu klient może spotkać się twarzą w twarz z doradcą i ustalić wszystkie szczegóły związane z procesem zakupowym. Eksperci VOX udzielają dokładnych informacji o wszystkich produktach, podpowiadają też w kwestii wyboru – zarówno odpowiedniego mebla, jak i detali takich jak tapicerka czy wykończenie.
Twój projekt, taki jak chcesz
W Wirtualnym Salonie VOX można skorzystać z doradztwa w zakresie doboru mebli, podłóg, drzwi czy dodatków, ale także ogólnej aranżacji przestrzeni. Klienci, którzy potrzebują kompleksowego wsparcia otrzymują od VOX darmowy projekt wnętrza wykonany w programie VOXBOX. Można go potem obejrzeć przez przeglądarkę, a nawet odbyć wirtualny spacer po takim pomieszczeniu.
– Wystarczy, że klient przekaże nam informacje na temat wymiarów pomieszczenia, swoich potrzeb i preferencji, a doradca wykona dla niego projekt „szyty na miarę”. Potem można go wspólnie obejrzeć i dokonywać na bieżąco modyfikacji – mówi Maciej Syroczyński, odpowiedzialny za działanie VOXBOX.
Narzędzie VOXBOX jest powszechnie dostępne dla każdego na stronie vox.pl. W aplikacji możemy odrysować wygląd swojego mieszkania (albo skorzystać z dostępnych wzorów oraz wstępnych aranżacji) i tak przygotowaną przestrzeń zapełniamy meblami, dodatkami, podłogami czy ścianami dekoracyjnymi. Aplikacja na bieżąco wylicza ilość potrzebnego materiału oraz przygotowuje kalkulację. Dzięki temu, możemy cały czas monitorować swój budżet.
To jest czas na innowacje
Zaproponowane rozwiązania powstały w duchu idei wolności tworzenia, jaka od lat towarzyszy marce VOX podczas rozwoju oferty i usług.
– Wirtualny Salon jest częścią strategii marki VOX. Nie chodzi nam o to, żeby vox.pl był kolejnym sklepem internetowym sprzedającym drzwi, podłogi, meble czy artykuły dekoracyjne. Zależy nam, żeby było to miejsce wyjątkowe w przestrzeni wirtualnej, gdzie ludzie będący w procesie urządzania wnętrz, ale również pasjonaci wzornictwa i projektanci, będą mogli się zainspirować, znaleźć ciekawe produkty i rozwiązania, zapoznać się z praktycznymi poradami. Chcemy, żeby ludzie kreatywni mogli samodzielnie, albo z pomocą doradcy czy dedykowanego projektanta, tworzyć wymarzone wnętrza, na co pozwala jedyna w swoim rodzaju aplikacja VOXBOX. Wirtualny salon łączymy z potencjałem sieci salonów detalicznych VOX i pracujących w niej doświadczonych doradców oraz współpracujących z nami projektantów. Mamy nadzieję, że połączenie tych elementów pozwoli na łatwiejsze i przyjemniejsze realizowanie marzeń o wnętrzach idealnie dopasowanych do indywidualnych potrzeb – mówi Marcin Barański, Dyrektor Zarządzający VOX.
Wspomniany program VOXBOX to jeden ze sztandarowych pomysłów VOX na wsparcie klientów. Marka zaprezentowała to narzędzie już w ubiegłym roku na targach Meble Polska. Ale prace nad narzędziem trwają znacznie dłużej. VOX na realizację projektu pozyskał dofinansowanie ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, a do współpracy zaprosił naukowców z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-sieciowego. Dzięki temu udało się stworzyć skuteczne i intuicyjne narzędzie, które łączy w sobie cechy oprogramowanie webowego, zaawansowanego kreatora i wirtualnej rzeczywistości. W tym roku, pod koniec lutego w Pawilonie VOX na kolejnej edycji targów Meble Polska można było zobaczyć ostateczną wersję VOXBOX-a. Trafił on do salonów (tam powstają strefy z okularami VR do spacerów po zaprojektowanej w VOXBOX przestrzeni) i został udostępniony klientom na stronie WWW.
– Przeprowadziliśmy w VOX liczne badania, z których wynikało, że to niepewność własnych wyborów powstrzymywała klientów przez kupowaniem mebli przez Internet. Są elementy, takie jak kolor, gabaryty czy dopasowanie do reszty wnętrza, których nie umiemy ocenić patrząc na zdjęcie w przeglądarce, a nawet na realny mebel. Ideą VOXBOX było więc by tę niepewność wyeliminować. Dzięki VOXBOX meble można wirtualnie wstawić do swojego wnętrza i móc rzetelnie ocenić, czy nasz wybór jest słuszny – mówi Maciej Syroczyński, który odpowiada za rozwój projektu w VOX.
Strona Wirtualnego Salonu VOX to także zestaw inspiracji i fachowych porad. Jeśli nie mamy pomysłu jak nasze wnętrze mogłoby wyglądać, w VOXBOX można skorzystać z gotowych aranżacji a potem je modyfikować wedle własnego gustu. Nie brakuje też biblioteczki – dziesiątki poradników, materiałów inspiracyjnych czy podpowiedzi są bezpłatne dostępne dla każdego, kto odwiedza „nowy salon” VOX.