Brak wyników
Zobacz wszystkie
Dziecko w Warszawie
  • Home
  • Co i gdzie
    „Poznajmy się”, czyli warsztaty polsko-ukraińskie w Galerii Młociny

    „Poznajmy się”, czyli warsztaty polsko-ukraińskie w Galerii Młociny

    PEREŁKI 2022 wybrane

    PEREŁKI 2022 wybrane

    Rodzinne Wyzwanie – Wybieramy Perełkę Roku 2022

    Rodzinne Wyzwanie – Wybieramy Perełkę Roku 2022

    Świętuj Dzień Dziecka w warszawskich galeriach grupy Atrium!

    Świętuj Dzień Dziecka w warszawskich galeriach grupy Atrium!

    Trzy światy pełne zabawy – Playmobil w Centrum Janki

    Trzy światy pełne zabawy – Playmobil w Centrum Janki

  • Aktualności
    • Wszystkie
    • CZAS WOLNY/HOBBY
    • EKOLOGIA
    • KULINARIA
    • O EDUKACJI
    • O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH
    • O WYCHOWANIU
    • O ZDROWIU
    UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

    UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

    Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

    Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

    UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?

    UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?

    Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie

    Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie

    Bardzo ważne zmiany dla diabetyków już wkrótce

    Bardzo ważne zmiany dla diabetyków już wkrótce

    • CZAS WOLNY/HOBBY
    • EKOLOGIA
    • KULINARIA
    • O EDUKACJI
    • O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH
    • O WYCHOWANIU
    • O ZDROWIU
  • Kultura
    • Wszystkie
    • KINO
    • KONCERTY
    • TEATR
    • WYSTAWY
    Jest już oficjalny teaser filmu Diplodok, pierwszego polskiego filmu animowanego 3D dla widowni familijnej

    Jest już oficjalny teaser filmu Diplodok, pierwszego polskiego filmu animowanego 3D dla widowni familijnej

    Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!

    Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!

    ANIMAL

    ANIMAL

    FILM BALKONOWY

    FILM BALKONOWY

    DUCH ŚNIEGÓW

    DUCH ŚNIEGÓW

    • KINO
    • KONCERTY
    • TEATR
    • WYSTAWY
  • KONKURSY
    Konkurs plastyczny dla dzieci „Zabytki Chin”

    Konkurs plastyczny dla dzieci „Zabytki Chin”

    XIX akcja charytatywna „Choinki Jedynki” – konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży

    XIX akcja charytatywna „Choinki Jedynki” – konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży

    Powiedzonko Miesiąca – nowy konkurs na DzieckowWarszawie!

    Powiedzonko Miesiąca – nowy konkurs na DzieckowWarszawie!

    Konkurs  – wygraj fantastyczne domki Sylvanian Families!

    Konkurs – wygraj fantastyczne domki Sylvanian Families!

    Konkurs dla dzieci – „Zostań komiksowym bohaterem – uratuj świat przed wirusem!”

    Konkurs dla dzieci – „Zostań komiksowym bohaterem – uratuj świat przed wirusem!”

  • Polecamy
    • Biblioteka
    • Ciekawe produkty
    • Perełki
  • Baza adresowa
    • Miejsca przyjazne dzieciom i rodzinie
      • Centra handlowe
      • Kluby, Sale zabaw, Pokoje zagadek
      • Księgarnie
      • Kultura
      • Poradnie
      • Przed I Po Porodzie
      • Sklepy
      • Sklepy Online
      • Smacznie
      • Sport I Rekreacja
    • Usługi
      • Edukacja
      • Półkolonie, Wyjazdy, Obozy
      • Pozostałe
      • Rozrywka
      • Usługi medyczne
  • Kiosk
  • Home
  • Co i gdzie
    „Poznajmy się”, czyli warsztaty polsko-ukraińskie w Galerii Młociny

    „Poznajmy się”, czyli warsztaty polsko-ukraińskie w Galerii Młociny

    PEREŁKI 2022 wybrane

    PEREŁKI 2022 wybrane

    Rodzinne Wyzwanie – Wybieramy Perełkę Roku 2022

    Rodzinne Wyzwanie – Wybieramy Perełkę Roku 2022

    Świętuj Dzień Dziecka w warszawskich galeriach grupy Atrium!

    Świętuj Dzień Dziecka w warszawskich galeriach grupy Atrium!

    Trzy światy pełne zabawy – Playmobil w Centrum Janki

    Trzy światy pełne zabawy – Playmobil w Centrum Janki

  • Aktualności
    • Wszystkie
    • CZAS WOLNY/HOBBY
    • EKOLOGIA
    • KULINARIA
    • O EDUKACJI
    • O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH
    • O WYCHOWANIU
    • O ZDROWIU
    UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

    UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

    Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

    Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

    UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?

    UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?

    Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie

    Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie

    Bardzo ważne zmiany dla diabetyków już wkrótce

    Bardzo ważne zmiany dla diabetyków już wkrótce

    • CZAS WOLNY/HOBBY
    • EKOLOGIA
    • KULINARIA
    • O EDUKACJI
    • O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH
    • O WYCHOWANIU
    • O ZDROWIU
  • Kultura
    • Wszystkie
    • KINO
    • KONCERTY
    • TEATR
    • WYSTAWY
    Jest już oficjalny teaser filmu Diplodok, pierwszego polskiego filmu animowanego 3D dla widowni familijnej

    Jest już oficjalny teaser filmu Diplodok, pierwszego polskiego filmu animowanego 3D dla widowni familijnej

    Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!

    Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!

    ANIMAL

    ANIMAL

    FILM BALKONOWY

    FILM BALKONOWY

    DUCH ŚNIEGÓW

    DUCH ŚNIEGÓW

    • KINO
    • KONCERTY
    • TEATR
    • WYSTAWY
  • KONKURSY
    Konkurs plastyczny dla dzieci „Zabytki Chin”

    Konkurs plastyczny dla dzieci „Zabytki Chin”

    XIX akcja charytatywna „Choinki Jedynki” – konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży

    XIX akcja charytatywna „Choinki Jedynki” – konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży

    Powiedzonko Miesiąca – nowy konkurs na DzieckowWarszawie!

    Powiedzonko Miesiąca – nowy konkurs na DzieckowWarszawie!

    Konkurs  – wygraj fantastyczne domki Sylvanian Families!

    Konkurs – wygraj fantastyczne domki Sylvanian Families!

    Konkurs dla dzieci – „Zostań komiksowym bohaterem – uratuj świat przed wirusem!”

    Konkurs dla dzieci – „Zostań komiksowym bohaterem – uratuj świat przed wirusem!”

  • Polecamy
    • Biblioteka
    • Ciekawe produkty
    • Perełki
  • Baza adresowa
    • Miejsca przyjazne dzieciom i rodzinie
      • Centra handlowe
      • Kluby, Sale zabaw, Pokoje zagadek
      • Księgarnie
      • Kultura
      • Poradnie
      • Przed I Po Porodzie
      • Sklepy
      • Sklepy Online
      • Smacznie
      • Sport I Rekreacja
    • Usługi
      • Edukacja
      • Półkolonie, Wyjazdy, Obozy
      • Pozostałe
      • Rozrywka
      • Usługi medyczne
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Dziecko w Warszawie
Brak wyników
Zobacz wszystkie

UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?

przez Redakcja DwW
31 lipca 2022
w O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH
Reading Time:4min czytania
A A
UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?
  • Prezes UOKiK stawia pierwsze zarzuty trzem influencerom z branży fitness i ich reklamodawcy w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych na Instagramie.
  • Przypominamy po raz kolejny, że #współpraca czy #ad są niejasne dla użytkowników i niewystarczające przy oznaczeniu przekazu komercyjnego.
  • Także umieszczanie oznaczeń na końcu opisu czy słabo widocznych np. ukrytych pod nazwą użytkownika, może stanowić praktykę wprowadzającą w błąd.

Od września ubiegłego roku Prezes UOKiK informuje o tym, że treści sponsorowane na Instagramie, TikToku czy Facebooku zamieszczane przez influencerów należy oznaczać w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości odbiorcy co do charakteru wpisu. Już w pierwszych komunikatach Prezes UOKiK wskazywał, że oznaczanie treści skrótami, w formie anglojęzycznej, jak #ad, czy stosowanie samego hashtaga #współpraca, jest niewystarczające. Okazuje się jednak, że nadal zdarza się wśród reklamodawców oraz influencerów, którzy w świetle prawa są przedsiębiorcami, nienależyte podchodzenie do swoich obowiązków.

– Upominaliśmy rynek od dawna o tym, aby reklamodawcy oraz sami influencerzy przejrzyście informowali o komercyjnym charakterze wpisów w mediach społecznościowych. Wskazywaliśmy określenia, które są niewystarczające i mogą tym samym wprowadzać odbiorców w błąd. Jeśli słowo „współpraca” tak bardzo przypadło twórcom do gustu, to powinni oni wówczas wyraźnie określać jej charakter np. jako komercyjna/reklamowa, aby nie pozostawiać swoim odbiorcom wątpliwości – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Pierwsze zarzuty dotyczące kryptoreklamy

Powiązane wpisy

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

6 sierpnia 2022
Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

3 sierpnia 2022

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął 4 postępowania stawiając zarzuty nieprawidłowego oznaczania materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Zarzut kryptoreklamy postawiony został spółce Olimp Laboratories zlecającej reklamy swoich produktów influencerom w social mediach. Spółka zawierała z twórcami umowy, w których zobowiązywała się do zapłaty za publikację postów i relacji na Instagramie na temat produkowanych przez nią suplementów diety i innych produktów. W korespondencji z twórcami namawiała ich do stosowania niejasnych oznaczeń, sprzecznie do zaleceń komunikowanych od samego początku przez Urząd. Influencerzy mieli bowiem oznaczać posty czy relacje takimi hashtagami jak: #olimpad #nazwaproduktu

– Stosowanie hashtaga składającego się z połączenia nazwy firmy z anglojęzycznym skrótem „AD” niewiele ma wspólnego z transparentnymi działaniami reklamowymi w internecie, zwłaszcza, że Olimp Laboratories w mailach do swoich partnerów biznesowych nawiązuje do „mocnego zainteresowania UOKiK poczynaniami influencerów na portalach Social Media” – stwierdza Prezes UOKiK.

Ponadto, Prezes UOKiK postawił zarzuty niejednoznacznego oznaczania materiałów reklamowych na Instagramie (zarówno tych zleconych przez spółkę Olimp Laboratories, jak i innych reklamodawców) trzem influencerom z branży fitness – Katarzynie Dziurskiej, Katarzynie Oleśkiewicz–Szubie oraz Piotrowi Liskowi. Twórcy w swoich wpisach promują za wynagrodzeniem produkty różnych reklamodawców i nie oznaczają treści sponsorowanych w sposób jednoznaczny, czytelny i zrozumiały. Tym samym mogą wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie charakteru tych postów oraz relacji.

– Zebraliśmy materiały, które potwierdziły, że nieoznaczanie postów komercyjnych w sieci nie wynika z zaniedbań twórców, a wytycznych reklamodawców. To niedopuszczalne i nie zamierzamy tego tolerować. Za nieprawidłowe oznaczanie treści sponsorowanych odpowiedzialność ponieść może zarówno sam influencer, jak i reklamodawca, z którym współpracuje – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

– Influencerzy nie mogą bezrefleksyjnie robić tego, co im każe reklamodawca. Są przedsiębiorcami, co wiąże się nie tylko z wykonaniem usługi i otrzymywaniem wynagrodzenia, ale też z koniecznością przestrzegania obowiązków natury prawnej oraz dobrych obyczajów – kontynuuje Prezes UOKiK.

Wszczęte postępowania mogą zakończyć się nałożeniem kar za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów w wysokości do 10 proc. obrotu.

Obowiązek odpowiadania na urzędowe pisma

Oprócz tego, że twórcy i reklamodawcy powinni pilnować prawidłowego oznaczenia treści komercyjnych, to muszą wywiązywać się z innych obowiązków, które ciążą na przedsiębiorcach – m.in. udzielania urzędom wyjaśnień. Niedawno informowaliśmy o pierwszych karach za brak współpracy z Prezesem UOKiK – influencerzy nie odpowiadali na zapytania Urzędu, nie odbierali korespondencji, unikali przedstawienia niezbędnych dokumentów. Może to utrudniać zbadanie praktyk oraz wydłuża znacząco możliwość ustalenia stanu faktycznego.

Urząd kończy prace nad rekomendacjami dotyczącymi oznaczania materiałów reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych, które ułatwią przestrzeganie obowiązującego prawa. Aktualne informacje na ten temat znajdziesz na naszym koncie instagramowym uokikgovpl.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie

Tagi: Facebookfitnessinfluencerinfluencer marketinginfluencerzyinstagramkryptoreklamymedia społecznościoweochrona konsumentówolimpOlimp Laboratoriesprezes uokikReklamasocial mediatomasz chróstnyzarzutzarzuty
Poprzedni

Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie

Następny

Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

Redakcja DwW

PowiązaneWpisy

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty
O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

6 sierpnia 2022
Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK
O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH

Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

3 sierpnia 2022
Nastolatki spędzają przed komputerem nawet 12 godzin na dobę
O WYCHOWANIU

Nastolatki spędzają przed komputerem nawet 12 godzin na dobę

27 lipca 2022

OSTATNIO DODANE

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty

6 sierpnia 2022
Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK

3 sierpnia 2022
UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?

UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?

31 lipca 2022
Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie

Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie

30 lipca 2022
Bardzo ważne zmiany dla diabetyków już wkrótce

Bardzo ważne zmiany dla diabetyków już wkrótce

29 lipca 2022

Tagi

Bemowo bezpieczeństwo Białołęka Bielany choroba COVID-19 dla dzieci dzieci dziecko edukacja ekologiczny Facebook Festiwal Film fundacja Impreza Internet koncert książki Mokotów młodzież nauczyciel Ochota pandemia Piaseczno powiat m. warszawa Praga-Południe Praga-Północ rodzic rodzina Spektakl szkoła Targówek teatr Ursynów Warszawa Warsztaty Wawer Wilanów Wola zabawa Zajęcia dodatkowe zdrowie Śródmieście Żoliborz
Dziecko w Warszawie

Informujemy o tym, co ciekawego można zrobić z dzieckiem w mieście, które zajęcia wybrać, do kogo zwrócić się o pomoc. Wspieramy mamy oczekujące na dzieci, pokazujemy wartościowe artykuły dla dzieci i prezentujemy prawdziwe perełki wśród książek, zabawek, gier planszowych, art. szkolnych, czy sportowych i nie tylko!! Działamy 7 dni w tygodniu.

Zostańmy w kontakcie😊


Kontakt

ul. Ku Wiśle 7,
00-707 Warszawa, Polska
+48 (22) 50 65 852
+48 (22) 50 65 856
pn-pt 9.00-16.00

wspolpraca@dzieckowwarszawie.pl
redakcja@dzieckowwarszawie.pl

Wyszukiwanie

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Działy

Najnowsze wpisy

  • UOKiK: Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty
  • Wakacje kredytowe – działania Prezesa UOKiK
  • UOKiK: Kryptoreklama na Instagramie?
  • Badanie IBRiS: Polacy potwierdzają, że zwracają większą uwagę na zużycie prądu, jednak z praktyką bywa różnie
  • Bardzo ważne zmiany dla diabetyków już wkrótce
  • Kategorie
  • Tagi
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • O nas
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

DZIECKO W WARSZAWIE

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Co i gdzie
  • Aktualności
    • CZAS WOLNY/HOBBY
    • EKOLOGIA
    • KULINARIA
    • O EDUKACJI
    • O PRAWIE, FINANSACH I SPRAWACH URZĘDOWYCH
    • O WYCHOWANIU
    • O ZDROWIU
  • Kultura
    • KINO
    • KONCERTY
    • TEATR
    • WYSTAWY
  • KONKURSY
  • Polecamy
    • Biblioteka
    • Ciekawe produkty
    • Perełki
  • Baza adresowa
    • Miejsca przyjazne dzieciom i rodzinie
      • Centra handlowe
      • Kluby, Sale zabaw, Pokoje zagadek
      • Księgarnie
      • Kultura
      • Poradnie
      • Przed I Po Porodzie
      • Sklepy
      • Sklepy Online
      • Smacznie
      • Sport I Rekreacja
    • Usługi
      • Edukacja
      • Półkolonie, Wyjazdy, Obozy
      • Pozostałe
      • Rozrywka
      • Usługi medyczne
  • Kiosk

DZIECKO W WARSZAWIE

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .