Na początku marca ruszyła nowa akcja promocyjna sieci Lidl – Świeża ryba na piątek. Regularnie sklepy Lidl będą oferować rozmaite gatunki ryb, które mogą inspirować konsumentów do odkrywania nowych smaków.
Aby ułatwić przygotowania do rybnej uczty, na stronie www.lidl.pl będą również prezentowane przepisy na rybne dania. Dorsz, śledź, a może… sum afrykański? Dzięki tego rodzaju akcji promocyjnej będzie można poznać nie tylko niedostępne w stałej sprzedaży gatunki ryb, ale także nowatorski sposób ich przygotowania.
Polscy konsumenci od lat są przyzwyczajeni, że właśnie w piątki na stole powinna pojawiać się ryba, ale w codziennym pośpiechu często nie mają pomysłu, jaką rybę kupić i jak ją przyrządzić, by smakowała całej rodzinie. Akcja sieci Lidl ma zatem na celu nie tylko popularyzację samego jedzenia potraw rybnych, ale także przekonanie konsumentów, którym do tej pory ryba kojarzyła się wyłącznie z jedzonym każdego roku wigilijnym karpiem.
Wyjątkowo w tym tygodniu akcja Ryba na piątek zostanie zastąpiona specjalną, świąteczną promocją pod hasłem Ryba na Wielkanoc, w ramach której w sklepowych lodówkach pojawią się: śledź bałtycki, łosoś norweski oraz sum afrykański.
Nie od dziś wiadomo, że ryby to samo zdrowie. Witaminy z grupy B: B1, B2, B6, B12 czy PP, a w rybach tłustych także A i D to tylko przykładowe związki, jakie w nich znajdziemy. Lekarze biją na alarm, aby jeść ryby przynajmniej 2-3 razy tygodniowo, żeby wzbogacić swoją dietę zwłaszcza w kwasy omega-3 i omega-6, które wykazują niezwykle cenne właściwości dietetyczne, a także pozytywnie pływają na układ krążenia. Mięso ryby jest delikatne i posiada tzw. dobry cholesterol, stąd osoby mające np. problemy z krążeniem powinny włączyć je na stałe do jadłospisu.
Promocja Świeża ryba na piątek w sklepach Lidl jest kolejnym elementem polityki rybnej sieci. Firma przykłada ogromną wagę do jakości oraz pochodzenia ryb i produktów rybnych dostępnych w swoich sklepach. Działania te zostały docenione przez niezależną organizację Greenpeace, która każdego roku ocenia odpowiedzialne zasady pozyskiwania owoców morza, ryb i produktów rybnych największych sieci handlowych w Polsce. To właśnie sieć sklepów Lidl od dwóch lat zajmuje pozycję lidera tego rankingu.
***
Informacje o firmie
***
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sklepy pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 420.