Relacja nastolatków rozpoczyna się wraz ze zmianą statusu na Facebooku
Telefoniczne wiadomości tekstowe są przydatne, ale nic nie zastąpi bezpośredniego spotkania
Telefon jest narzędziem ułatwiającym relacje towarzyskie, tak jak kiedyś palenie
Jakie sposoby komunikowania się i utrzymywania relacji towarzyskich preferują dzisiejsze nastolatki? Firma Ericsson uważa, że ich zachowania mają istotny wpływ na przyszłość urządzeń i technologii.
W okresie od czerwca do listopada 2011 r. dział Ericsson ConsumerLab przeprowadził badanie w celu określenia tego wpływu.
„Zachowania są dynamiczne i zmieniają się, gdy ludzie wchodzą w kolejne okresy życia. Młodzież, kiedy staje się starsza, zaczyna używać narzędzi komunikacyjnych w taki sam sposób, jak dorośli. Nastolatki nadal używają ‘swoich’ narzędzi, takich jak komunikatory, Facebook i czat wideo, ale kiedy wchodzą w następny okres życia, rozumieją też potrzebę korzystania z komunikacji głosowej i poczty e-mail” — powiedziała Ann-Charlotte Kornblad, starszy doradca w Ericsson ConsumerLab.
Badanie pokazuje, że powszechne używanie komunikatorów i Facebooka zmieniło dynamikę kojarzenia się nastolatków w pary. Największe zmiany są widoczne w procesie zalecania się, gdzie celem jest umówienie się z drugą stroną na randkę. Jednakże nastolatki nadal spotykają się z potencjalnymi partnerami osobiście.
Inną widoczną nowością jest to, że zmiana na Facebooku statusu relacji na „w związku” lub „singiel” jest obecnie postrzegana przez znajomych jako oficjalna deklaracja.
Komunikator tekstowy jest przez nastolatków nadal często wybierany zamiast spotkania twarzą w twarz. Narzędzie to nie zakłóca normalnego toku życia. Natomiast połączenia głosowe są przez nastolatków uważane za bardziej odpowiednie dla dorosłych.
Badanie pokazuje, że wśród 17-latków liczba posiadaczy smartfonów i zwykłych telefonów komórkowych jest taka sama, ale 13-latki są bardziej zainteresowane zdobyciem smartfonu, jeżeli go jeszcze nie mają.
W badaniu uczestniczyło prawie 2000 respondentów. Dotyczyło ono próby reprezentacyjnej 20 milionów ludzi w wieku od 13 do 17 lat dla całych Stanów Zjednoczonych. Zachowania opisane w raporcie są podobne, jak w wielu innych krajach. W trakcie badania przeprowadzono także 44 wywiady kwalitatywne.
Informacje o Ericsson ConsumerLab
Ericsson ConsumerLab to jednostka badawcza zajmująca się zachowaniami i preferencjami konsumentów w celu ich uwzględnienia w strategii, marketingu i zarządzaniu produktami Grupy Ericsson. Ericsson ConsumerLab ma przeszło 15-letnie doświadczenie w badaniach konsumenckich. Obejmują one analizę ludzkich wartości i zachowań, w tym sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Wiedza ta ułatwia operatorom wprowadzanie atrakcyjnych, dochodowych usług.