Jak podaje firma badawcza NPD Group z Niemiec wartość rynku zabawek w Polsce wynosi 838 mln zł (2009: 786 mln zł), co oznacza wzrost o 6,5 proc. Od lat największe obroty generowane są w okresie świąt Bożego Narodzenia (2010: 260,8 mln zł). W ubiegłym roku średnia cena za zabawkę kształtowała się na poziomie 24,9 zł (2009: 24,7 zł).
Wg danych GUS, w I półroczu 2011 r. w zakresie handlu detalicznego działalność zarejestrowało 1820 firm. Sprzedaż artykułami dla najmłodszych była najbardziej rozwinięta w województwie mazowieckim – 323 firmy. Biorąc pod uwagę, że niektórzy kupcy mogli posiadać po kilka punktów handlowych, liczba sklepów z zabawkami w województwie stołecznym była jeszcze wyższa. Zabawki i gry można było z łatwością kupić także w Wielkopolsce – tam swoje firmy posiadało 213 przedsiębiorców.
Dane brzmią optymistycznie, ale jak naprawdę zakup zabawek wygląda od kuchni?
Świat Zabawek, najstarsze i jedyne pismo branżowe adresowane do przemysłu zabawkarskiego wraz z GfK Polonia zapytał Polaków między innymi jak często kupują, z jakiej okazji, gdzie i ile pieniędzy przeznaczają na zakup zabawki?
To pierwsze i jedyne takie badanie przeprowadzone w Polsce. Powstało z myślą o wszystkich, którzy są zaangażowani w handel zabawkami, oraz tych, którzy świadczą usługi dla dzieci i z dziećmi pracują – sale zabaw, przedszkola, świetlice, poradnie rodzinne, psychologiczne.
Wyniki badania są już w ostatniej fazie opracowywania przez ekspertów GfK Polonia.
Pełen raport można zamówić już dzić poprzez infolinię Wydawnictwa UNIT 22 32 01 666 lub bok@unit.com.pl do końca roku w cenie promocyjnej za jedyne 1000 zł netto, po tym okresie koszt tego raportu wyniesie 4200 zł netto.
Skrót wyników raportu będzie opublikowany w wydaniu 1/2012 magazynu Świat Zabawek, który ukaże się 16.01.2012. Aby zamówić ten numer wejdź na www.swiatzabawek.net.pl
Krótko o Świecie Zabawek
******************************************************************** ***********
„Świat Zabawek” to wiodący na polskim rynku magazyn skierowany do branży zabawkarskiej. Nasi czytelnicy – sprzedawcy detaliczni, hurtownicy, producenci, importerzy oraz dystrybutorzy – znajdą w nim informacje wyłącznie z pierwszej ręki. Od 15 lat jesteśmy jedynym na rynku pismem B2B, które w 100 proc. dociera do przedsiębiorców z tego segmentu. Dzięki członkostwu w International Toy Magazines Association (ITMA) – międzynarodowym stowarzyszeniu zrzeszającym pisma branży zabawkarskiej – mamy dostęp do najnowszych danych z rynku zabawkarskiego na całym świecie.
GfK Polonia
Firma posiada certyfikat Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA) we wszystkich kategoriach badań. Jest członkiem międzynarodowych i krajowych organizacji, w tym European Society for Opinion and Marketing Research (ESOMAR) oraz Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Polsce GfK Polonia jest obecna ponad dwie dekady. To 3. firma badawcza w Polsce.