Jak wynika z raportu „Płodna Polka”1 aż 82% Polek, które nie posiadają jeszcze dzieci, nigdy nie diagnozowało się pod kątem swojej płodności, przy czym aż ponad ¼ z nich planuje ciążę po 30. roku życia. Tymczasem jedną z przyczyn bezpłodności jest zbyt późna decyzja
o założeniu rodziny połączona z wczesnym wejściem w okres przekwitania. W celu promocji badań diagnozujących płodność kobiety rusza kampania społeczna „Płodna Polka”.
W związku ze stale podnoszącym się wiekiem, w którym Polki decydują się na pierwszą ciążę, rośnie liczba problemów z poczęciem dziecka. Kobiety nie mają świadomości, że z każdym rokiem szanse na macierzyństwo maleją, a po 33. roku życia zdecydowanie spadają. Na płodność negatywnie wpływają również czynniki związane ze stylem życia, jak stres lub zła dieta. Szacuje się, że problem niepłodności dotyka już około 15% par.
Misją kampanii „Płodna Polka” jest edukacja społeczeństwa w zakresie konieczności wykonywania badań diagnozujących gospodarkę hormonalną kobiety i jej możliwość zajścia w ciążę. Przewidziane w ramach kampanii działania mają na celu propagowanie świadomego planowania pierwszej ciąży, poprzez kontrolę drożności jajników – wykonywania badań „Pakietu kobiecego”, czyli AMH, FSH oraz USG połączonych z konsultacją z lekarzem specjalistą w dziedzinie niepłodności.
Warto podkreślić, że w jajnikach znajduje się określona ilość jajeczek przeznaczona na całe życie. Oznacza to, że po ich wyczerpaniu, kobieta nie będzie mogła zajść w ciążę, nawet jeśli wciąż miesiączkuje. Dzięki wykonaniu badań „Pakietu kobiecego” jesteśmy w stanie określić rezerwę jajeczek, a tym samym oszacować, jak długo kobieta będzie płodna – powiedział dr Grzegorz Mrugacz z Kliniki Leczenia Niepłodności „Bocian”.
W ramach kampanii opracowano cykl materiałów poradnikowych dotyczących płodności kobiety. Zostały przewidziane również akcje bezpłatnych badań „Pakietu kobiecego”. Wszystkie informacje oraz aktualności znajdują się na stronie www.plodnapolka.pl.
Kampania jest organizowana przez Fundację „Nadzieja dla zdrowia” przy wsparciu merytorycznym dr Grzegorza Mrugacza, wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, dyrektora medycznego Klinik Leczenia Niepłodności „Bocian”. Została objęta patronatami: Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, Polskiego Towarzystwa Położnych, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych oraz Przewodniczącego Rady Miasta Białystok.
Kampania społeczna „Płodna Polka”, to inicjatywa, której celem jest promocja badań „Pakietu kobiecego” (badań AMH, TSH oraz USG połączonych z konsultacją z lekarzem specjalistą
w dziedzinie niepłodności) diagnozujących płodność kobiety i określających ilość czasu pozostałego na poczęcie dziecka, pozwalając na świadome zaplanowanie macierzyństwa. Szacuje się, że problem niepłodności dotyka już około 15% par. Jedną z przyczyn bezpłodności jest zbyt późna decyzja o założeniu rodziny połączona z wczesnym wejściem w okres przekwitania. Misją kampanii jest ograniczenie ilości par mających problem z poczęciem dziecka poprzez zachęcanie do diagnozowania czynników, które utrudniają lub uniemożliwiają zajście w ciążę. Kampania jest organizowana przez Fundację „Nadzieja dla zdrowia” przy wsparciu merytorycznym dr Grzegorza Mrugacza, wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, dyrektora medycznego Kliniki Leczenia Niepłodności „Bocian”. Została objęta patronatami honorowymi: Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, Polskiego Towarzystwa Położnych, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych oraz Przewodniczącego Rady Miasta Białystok.
Jak wynika z raportu „Płodna Polka”1 aż 82% Polek, które nie posiadają jeszcze dzieci, nigdy nie diagnozowało się pod kątem swojej płodności, przy czym aż ponad ¼ z nich planuje ciążę po 30. roku życia. Tymczasem jedną z przyczyn bezpłodności jest zbyt późna decyzja
o założeniu rodziny połączona z wczesnym wejściem w okres przekwitania. W celu promocji badań diagnozujących płodność kobiety rusza kampania społeczna „Płodna Polka”.
W związku ze stale podnoszącym się wiekiem, w którym Polki decydują się na pierwszą ciążę, rośnie liczba problemów z poczęciem dziecka. Kobiety nie mają świadomości, że z każdym rokiem szanse na macierzyństwo maleją, a po 33. roku życia zdecydowanie spadają. Na płodność negatywnie wpływają również czynniki związane ze stylem życia, jak stres lub zła dieta. Szacuje się, że problem niepłodności dotyka już około 15% par.
Misją kampanii „Płodna Polka” jest edukacja społeczeństwa w zakresie konieczności wykonywania badań diagnozujących gospodarkę hormonalną kobiety i jej możliwość zajścia w ciążę. Przewidziane w ramach kampanii działania mają na celu propagowanie świadomego planowania pierwszej ciąży, poprzez kontrolę drożności jajników – wykonywania badań „Pakietu kobiecego”, czyli AMH, FSH oraz USG połączonych z konsultacją z lekarzem specjalistą w dziedzinie niepłodności.
Warto podkreślić, że w jajnikach znajduje się określona ilość jajeczek przeznaczona na całe życie. Oznacza to, że po ich wyczerpaniu, kobieta nie będzie mogła zajść w ciążę, nawet jeśli wciąż miesiączkuje. Dzięki wykonaniu badań „Pakietu kobiecego” jesteśmy w stanie określić rezerwę jajeczek, a tym samym oszacować, jak długo kobieta będzie płodna – powiedział dr Grzegorz Mrugacz z Kliniki Leczenia Niepłodności „Bocian”.
W ramach kampanii opracowano cykl materiałów poradnikowych dotyczących płodności kobiety. Zostały przewidziane również akcje bezpłatnych badań „Pakietu kobiecego”. Wszystkie informacje oraz aktualności znajdują się na stronie www.plodnapolka.pl.
Kampania jest organizowana przez Fundację „Nadzieja dla zdrowia” przy wsparciu merytorycznym dr Grzegorza Mrugacza, wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, dyrektora medycznego Klinik Leczenia Niepłodności „Bocian”. Została objęta patronatami: Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, Polskiego Towarzystwa Położnych, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych oraz Przewodniczącego Rady Miasta Białystok.
Kampania społeczna „Płodna Polka”, to inicjatywa, której celem jest promocja badań „Pakietu kobiecego” (badań AMH, TSH oraz USG połączonych z konsultacją z lekarzem specjalistą
w dziedzinie niepłodności) diagnozujących płodność kobiety i określających ilość czasu pozostałego na poczęcie dziecka, pozwalając na świadome zaplanowanie macierzyństwa. Szacuje się, że problem niepłodności dotyka już około 15% par. Jedną z przyczyn bezpłodności jest zbyt późna decyzja o założeniu rodziny połączona z wczesnym wejściem w okres przekwitania. Misją kampanii jest ograniczenie ilości par mających problem z poczęciem dziecka poprzez zachęcanie do diagnozowania czynników, które utrudniają lub uniemożliwiają zajście w ciążę. Kampania jest organizowana przez Fundację „Nadzieja dla zdrowia” przy wsparciu merytorycznym dr Grzegorza Mrugacza, wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, dyrektora medycznego Kliniki Leczenia Niepłodności „Bocian”. Została objęta patronatami honorowymi: Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, Polskiego Towarzystwa Położnych, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych oraz Przewodniczącego Rady Miasta Białystok.