Firma Rossmann wspiera, koordynowaną w Polsce przez Fundację SNAPSIS, globalną akcję „Zaświeć się na niebiesko”. Przedsięwzięcie ma zwiększać świadomość społeczną na temat osób z autyzmem.
Autyzm jest tajemniczym zaburzeniem, u podstaw którego leży nieprawidłowa praca mózgu. Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. W odmienny sposób odbierają wrażenia zmysłowe. Trudno jest nam nawet wyobrazić sobie, że sól jest kwaśna, śnieg parzy, a delikatne głaskanie powoduje silny ból. Ale tak właśnie może wyglądać świat osoby z autyzmem. I nie jest to ani gorsze, ani lepsze postrzeganie świata; jest po prostu inne i zasługuje na nasze zrozumienie. Niestety świadomość społeczna w kwestii autyzmu jest w Polsce bardzo niska. Jak pokazała akcja „Autyzm – całe moje życie“, reakcje na odmienne zachowanie osób z autyzmem bywają okrutne i krzywdzące. Dziecko z autyzmem jest zazwyczaj oceniane jako źle wychowane, niegrzeczne, wręcz rozwydrzone, a dorosły z autyzmem to dziwak lub „psychol”.
Organizowana 2 kwietnia czyli w Światowy Dzień wiedzy na temat Autyzmu akcja ma na celu zwrócenie uwagi na ten poważny problem społeczny. Na niebiesko podświetlonych zostanie wiele budynków m.in. Pałac Kultury i Nauki oraz Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, katowicki Spodek, czy Manufaktura w Łodzi, a także sklepy Rossmanna na Dworcu Centralnym, w budynku hotelu Mariott w Warszawie oraz największa europejska drogeriia w łódzkiej Manufakturze. Akcja ma osobom z autyzmem dać nadzieję na lepsze życie, ale przede wszytskim zaakcentowac konieczność edukacji społecznej na ten ważny temat.
***
Więcej informacji o autyzmie można znaleźć na stronach www.synapsis.org.pl, www.facebook.com/fundacja.synapsis oraz www.youtube.com/FundacjaSYNAPSIS.