13 lutego dzieci poznają technikę filcowania wełny owczej na mokro. Z mięciutkiej jak puch, kolorowej wełny, pod wpływem ugniatania, tarcia przy pomocy wody i mydła powstaną unikalne cuda – kwiaty – broszki.
14 lutego dzieci zamienią się w biologów – detektywów badających „nieoczywiste oczywistości” z otaczającego ich świata przyrody, czyli poznają, jak wygląda np.: rdza, kurz, kreda, suche liście, sierść psa, kota, pospolite owady domowe czy pasożyty itp. Ich zadaniem będzie zbadać znalezione mikroślady oraz odciski pozostawione w różnych miejscach i odgadnąć, do kogo należą i co mogło się wydarzyć.
15 lutego dzieci poznają najprostszy, domowy sposób tworzenia własnych mydeł z bezzapachowych, białych, glicerynowych kostek mydlanych. Tej produkcji jest
w stanie nauczyć się każdy, nawet trzylatek.
16 lutego dzieci zbudują konstrukcje z przeszkodami do wyścigów samochodowych lub terenu do zabawy własnoręcznie zbudowanymi pojazdami.
20 lutego dzieci staną się inżynierami fantazji. Samodzielne skonstruują pojazdy, maszyny, zabawki, stwory mechaniczne, tory przeszkód, minibudynki i otoczenie z powszechnie dostępnych materiałów bez użycia gotowych zestawów zabawek.
21 lutego dzieci będą się świetnie bawić na warsztatach lamowania dłonią. Będą pracować sekwencjami, wykonując określone polecenia i ruchy zadawane przez prowadzącego.
22 lutego dzieci będą miały okazję poznać dziedzinę nauki – Hydrobiologię i poczuć się jak w laboratorium biologicznym. Dzięki pracy z mikroskopami nauczą się obserwować przyrodę, samodzielnie przygotowywać preparaty z wodnych roślin oraz małych bezkręgowców. Przygotują projekt badawczy, odtwarzając kształty za pomocą modeliny lub rysunku.
23 lutego dzieci zdobędą wiedzę o różnych technikach zdobienia tkanin, a potem pomalują własną ekologiczną torbę, piórnik lub fartuszek. Wykorzystane do tego zostaną specjalne mazaki, farbki i pastelowe kredki do malowania tkanin.
Wszystkie szczegóły na załączonych plakacie. Zapraszamy serdecznie dzieci w wieku 6-12 lat.