Kiedy dziecko zaczyna chodzić do szkoły rodzice mają nadzieję, że będzie to dla niego pozytywne doświadczenie. Większość przedszkolaków czeka z niecierpliwością na moment rozpoczęcia nauki w zerówce szkolnej czy pierwszej klasie. Jest to dla każdego dziecka rodzaj nobilitacji – czuje się ważne, „dorosłe”, pragnie się wykazać. Niestety część z nich doświadcza od początku szczególnych trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych – czytania i pisania. Szkoła zaczyna im się kojarzyć z nieprzyjemnymi doświadczeniami porażki i braku kompetencji. Szybko tracą motywację, obniża się ich samoocena. Problemy z pisaniem i czytaniem utrudniają im opanowanie wymaganych treści przedmiotowych w starszych klasach.
Tradycyjne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skupiają się na ćwiczeniu umiejętności, które przychodzą dziecku z dużym trudem. Choć często bardzo umiejętnie prowadzone, zajęcia te mogą nie spełnić swojej roli. Postępy bywają niewielkie, a uczeń czuje się przeciążony dodatkową pracą.
Nowoczesne metody terapii trudności w uczeniu się wykorzystują najnowsze odkrycia dotyczące pracy ludzkiego mózgu. Okazuje się, że przyczyną trudności w nauce czytania, pisania i ortografii jest niedostateczna automatyzacja przetwarzania informacji wzrokowych, słuchowych i ruchowych w połączeniu z niedostateczną współpracą między półkulami. Jednym ze sposobów pracy z dzieckiem umożliwiającym wyeliminowanie przyczyn trudności w nauce czytania i pisania jest metoda Warnkego ® .
Jak to działa:
• Diagnoza i terapia odbywa się przy użyciu specjalistycznego sprzętu medycznego: Brain-Boy® Universal Professional oraz Alpha-Trainer Professional.
• W wyniku treningu poprawia się automatyzacja przetwarzania informacji wzrokowych, słuchowych i motorycznych i koordynacja między półkulami mózgu.
• Wyćwiczone umiejętności umożliwiają lepszą koncentrację uwagi podczas lekcji na słowach nauczyciela, lepsze rozumienie mowy także przy różnych zakłócających dźwiękach dookoła. Poprawia się słuch fonematyczny i pamięć słuchowa.
• W drugiej fazie treningu dziecko ćwiczy czytanie połączone z przemieszczaniem się dźwięków „dookoła głowy” (tzw. trening lateralny), pisanie dyktand w sytuacji zakłóceń dźwiękowych, utrwalania obrazu wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Starsze dzieci mogą jednocześnie doskonalić technikę czytania i utrwalać potrzebne im wiadomości z różnych przedmiotów.
• Formuła zajęć dzięki używanemu sprzętowi jest dla dzieci zdecydowanie bardziej atrakcyjna niż tradycyjne ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
• Przy systematycznym treningu postępy mogą być zauważalne już w bardzo krótkim czasie – nawet po kilku tygodniach.
Zapraszamy dzieci od 6. roku życia na diagnozę i terapię metodą Warnkego®.
Zapisy pod numerem telefonu: 604 555 665
Edu Brain Gabinet Rozwoju i Terapii Pedagogicznej
www.edubrain.com.pl
ul. J. i J. Rostafińskich 4 Warszawa (Pole Mokotowskie)