Taniec to dla dziecka naturalny ruch. Maluszek mający około 2 lat stara się podskakiwać w rytm muzyki, najczęściej z reklam lub płyt, których słuchają rodzice.
Najmłodszych najlepiej uczyć tańczyć już w wieku przedszkolnym. W przedszkolach prowadzone są w ramach godzin dodatkowych, poza podstawą programową, zajęcia z tańca, które najczęściej połączone są rytmiką i ogólnym rozruchem. Nieprawdą jest, że dzieci najłatwiej nauczyć – dla malucha to pierwsze zajęcia z ruchem, muzyką, prawidłową postawę, które mają wpływ na naukę stylów tanecznych. Instruktor tańca dla dzieci powinien umieć pracować z dziećmi. Dobry nauczyciel tańca wie jak dbać o prawidłową postawę i potrafi przemycić zajęcia korekcyjne, które ułatwiają kształtowanie eleganckich ruchów i zapobiegają wadom postawy.
Przed zapisaniem dziecka na kurs tańca, warto zobaczyć, jak wyglądają zajęcia prowadzone przez danego instruktora i zwrócić uwagę, czy jego uwadze nie uchodzą takie cechy nieprawidłowej postawy jak: kaczy kuperek, zaokrąglone do przodu ramiona, wypięty brzuch, głowa pochylona do przodu. Jeżeli instruktor nie reaguje, to lepiej poszukać innej osoby.
Standardowe lekcje w przedszkolach trwają 30min, w szkołach 45-60 minut, z czego 15 minut zajmuje zachęcenie grupy do ćwiczeń. Wykwalifikowani oraz doświadczeni instruktorzy sprawnie radzą sobie z dyscypliną i potrafią zachęcić dzieci do pracy. Taniec to ruch – nie może być mowy, aby lekcje były prowadzone na siedząco. Każda lekcja powinna nauczyć dzieci czegoś nowego. Dziecko zainteresowane tańcem chętnie pokazuje, czego nauczyło się, oczekuje pochwały. Jeżeli pociecha nie chce pokazać nowych umiejętności, mówi, że nie ćwiczyli nowych elementów i takie relacje powtarzają się, co pewien czas, to dobrze jest porozmawiać z instruktorem, zapytać o plan zajęć. Skakanie do muzyki nie jest tańcem – już 4-5 letnie dziecko jest w stanie zapamiętać proste sekwencje ruchów i nauczyć się nieskomplikowanych układów.
Warto wiedzieć, że pierwsze zajęcia z tańca wiele wnoszą w sferę fizyczno-motoryczną. Złe doświadczenia mogą spowodować niechęć do tańca, pogłębić wady postawy, odbić się na relacjach z innymi dziećmi. Rodzice mają prawo pytać o klasyfikacje nauczyciela, domagać się pokazania legitymacji instruktorskiej, pytać o doświadczenie w pracy z dziećmi, domagać się przeprowadzenia lekcji pokazowej, zapytać nauczyciele o stawiane cele i metody pracy, a także o weryfikacji postępów dziecka. Najważniejsze jest to, aby maluch był zadowolony z lekcji.
Taniec to dla dziecka naturalny ruch. Maluszek mający około 2 lat stara się podskakiwać w rytm muzyki, najczęściej z reklam lub płyt, których słuchają rodzice.
Najmłodszych najlepiej uczyć tańczyć już w wieku przedszkolnym. W przedszkolach prowadzone są w ramach godzin dodatkowych, poza podstawą programową, zajęcia z tańca, które najczęściej połączone są rytmiką i ogólnym rozruchem. Nieprawdą jest, że dzieci najłatwiej nauczyć – dla malucha to pierwsze zajęcia z ruchem, muzyką, prawidłową postawę, które mają wpływ na naukę stylów tanecznych. Instruktor tańca dla dzieci powinien umieć pracować z dziećmi. Dobry nauczyciel tańca wie jak dbać o prawidłową postawę i potrafi przemycić zajęcia korekcyjne, które ułatwiają kształtowanie eleganckich ruchów i zapobiegają wadom postawy.
Przed zapisaniem dziecka na kurs tańca, warto zobaczyć, jak wyglądają zajęcia prowadzone przez danego instruktora i zwrócić uwagę, czy jego uwadze nie uchodzą takie cechy nieprawidłowej postawy jak: kaczy kuperek, zaokrąglone do przodu ramiona, wypięty brzuch, głowa pochylona do przodu. Jeżeli instruktor nie reaguje, to lepiej poszukać innej osoby.
Standardowe lekcje w przedszkolach trwają 30min, w szkołach 45-60 minut, z czego 15 minut zajmuje zachęcenie grupy do ćwiczeń. Wykwalifikowani oraz doświadczeni instruktorzy sprawnie radzą sobie z dyscypliną i potrafią zachęcić dzieci do pracy. Taniec to ruch – nie może być mowy, aby lekcje były prowadzone na siedząco. Każda lekcja powinna nauczyć dzieci czegoś nowego. Dziecko zainteresowane tańcem chętnie pokazuje, czego nauczyło się, oczekuje pochwały. Jeżeli pociecha nie chce pokazać nowych umiejętności, mówi, że nie ćwiczyli nowych elementów i takie relacje powtarzają się, co pewien czas, to dobrze jest porozmawiać z instruktorem, zapytać o plan zajęć. Skakanie do muzyki nie jest tańcem – już 4-5 letnie dziecko jest w stanie zapamiętać proste sekwencje ruchów i nauczyć się nieskomplikowanych układów.
Warto wiedzieć, że pierwsze zajęcia z tańca wiele wnoszą w sferę fizyczno-motoryczną. Złe doświadczenia mogą spowodować niechęć do tańca, pogłębić wady postawy, odbić się na relacjach z innymi dziećmi. Rodzice mają prawo pytać o klasyfikacje nauczyciela, domagać się pokazania legitymacji instruktorskiej, pytać o doświadczenie w pracy z dziećmi, domagać się przeprowadzenia lekcji pokazowej, zapytać nauczyciele o stawiane cele i metody pracy, a także o weryfikacji postępów dziecka. Najważniejsze jest to, aby maluch był zadowolony z lekcji.