W przeddzień Narodowego Dnia Życia wystartowała kampania poświęcona edukacji ekonomicznej rodzin – „Rodzina receptą na kryzys”.
24 marca już po raz ósmy obchodziliśmy Narodowy Dzień Życia. Tym razem motywem przewodnim dnia było wsparcie rodzin w skuteczniejszym zarządzaniu dobrami materialnymi oraz zwrócenie uwagi na fakt, że silna rodzina jest odpowiedzią na wiele problemów, z którymi mierzymy się jako wspólnota. – Ogromne znaczenie w naszym życiu mają związki między rodziną i pracą. Wychowanie w rodzinie wpływa na to jakimi jesteśmy pracownikami w życiu zawodowym, z kolei nasze zaangażowanie w pracę przekłada się często na jakość życia rodzinnego. Zależy nam na tym, by dostarczyć rodzinom wskazówek jak poukładać te płaszczyzny w sposób zapewniający harmonijny rozwój w poszczególnych wymiarach naszego życia – mówi Marek Plotzke z Fundacji Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia.
W ramach tegorocznej kampanii Fundacja przygotowała poradnik „Rodzina receptą na kryzys”, który ma zainspirować rodziny do poszerzenia wiedzy o rzeczywistości ekonomicznej. Książka nie jest jednak podręcznikiem, którego zadaniem jest tłumaczenie terminologii ekonomicznej, ale inspiracją do tego, by rodziny lepiej radziły sobie z kwestiami ekonomicznymi. – W naszej publikacji podpowiadamy jak wychowywać dzieci do odpowiedzialnego funkcjonowania w rzeczywistości rynkowej. Podsuwamy pomysły na lepsze zarządzanie domowym budżetem oraz wskazujemy na związane z pracą zawodową niebezpieczeństwa czyhające na nasze rodziny – wyjaśnia Marek Plotzke. Wersję elektroniczną publikacji można pobrać ze strony http://www.dzienzycia.pl/poradnik
W ramach kampanii uruchomiona została także strona www.politykaprorodzinna.pl. Jej celem jest budowanie wsparcia dla projektów zmian w polityce prorodzinnej, dla której punktem wyjścia jest silna rodzina – związek mężczyzny i kobiety obdarzonych potomstwem – jako podstawa zdrowego społeczeństwa.
W przeddzień Narodowego Dnia Życia już po raz trzeci zostały przyznane Tulipany Narodowego Dnia Życia – nagrody dla zasłużonych dla propagowania wartości rodzinnych dziennikarzy, artystów, inicjatyw społecznych oraz samorządów. Nagrody przyznało jury złożone między innymi z naukowców, działaczy społecznych i artystów. W tym roku nagrody otrzymali: Gmina Grodzisk Mazowiecki za pionierski program Karty Dużej Rodziny. Dziennikarka Marzena Nykiel za rzetelne przedstawianie tematów związanych z szeroko pojętą problematyką rodzinną. W kategorii „Dzieło kultury” Tulipana otrzymała Fundacja Orszak Trzech Króli za pielęgnowanie tradycji i konsekwentną pracę nad rozwojem inicjatywy. Natomiast w kategorii inicjatywa społeczna, nagrodę otrzymała Fundacja Mamy i Taty za kampanię „Rozwód, przemyśl to”.
***
Narodowy Dzień Życia to święto, uchwalone przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w 2004 roku. W ubiegłych latach obchody odbywały się m.in. pod hasłami: „Dom pełen skarbów”, „Być ojcem – rola życia”, „Razem na zawsze” i „Jestem mamą – to moja kariera”.
Fundacja Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia jest organizatorem kampanii społecznych promujących wartości rodzinne. Jej celem jest wzmacnianie rodziny poprzez rozwój osobisty i budowę zdrowych więzi społecznych.
Więcej informacji na www.ndz.org.pl
W przeddzień Narodowego Dnia Życia wystartowała kampania poświęcona edukacji ekonomicznej rodzin – „Rodzina receptą na kryzys”.
24 marca już po raz ósmy obchodziliśmy Narodowy Dzień Życia. Tym razem motywem przewodnim dnia było wsparcie rodzin w skuteczniejszym zarządzaniu dobrami materialnymi oraz zwrócenie uwagi na fakt, że silna rodzina jest odpowiedzią na wiele problemów, z którymi mierzymy się jako wspólnota. – Ogromne znaczenie w naszym życiu mają związki między rodziną i pracą. Wychowanie w rodzinie wpływa na to jakimi jesteśmy pracownikami w życiu zawodowym, z kolei nasze zaangażowanie w pracę przekłada się często na jakość życia rodzinnego. Zależy nam na tym, by dostarczyć rodzinom wskazówek jak poukładać te płaszczyzny w sposób zapewniający harmonijny rozwój w poszczególnych wymiarach naszego życia – mówi Marek Plotzke z Fundacji Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia.
W ramach tegorocznej kampanii Fundacja przygotowała poradnik „Rodzina receptą na kryzys”, który ma zainspirować rodziny do poszerzenia wiedzy o rzeczywistości ekonomicznej. Książka nie jest jednak podręcznikiem, którego zadaniem jest tłumaczenie terminologii ekonomicznej, ale inspiracją do tego, by rodziny lepiej radziły sobie z kwestiami ekonomicznymi. – W naszej publikacji podpowiadamy jak wychowywać dzieci do odpowiedzialnego funkcjonowania w rzeczywistości rynkowej. Podsuwamy pomysły na lepsze zarządzanie domowym budżetem oraz wskazujemy na związane z pracą zawodową niebezpieczeństwa czyhające na nasze rodziny – wyjaśnia Marek Plotzke. Wersję elektroniczną publikacji można pobrać ze strony http://www.dzienzycia.pl/poradnik
W ramach kampanii uruchomiona została także strona www.politykaprorodzinna.pl. Jej celem jest budowanie wsparcia dla projektów zmian w polityce prorodzinnej, dla której punktem wyjścia jest silna rodzina – związek mężczyzny i kobiety obdarzonych potomstwem – jako podstawa zdrowego społeczeństwa.
W przeddzień Narodowego Dnia Życia już po raz trzeci zostały przyznane Tulipany Narodowego Dnia Życia – nagrody dla zasłużonych dla propagowania wartości rodzinnych dziennikarzy, artystów, inicjatyw społecznych oraz samorządów. Nagrody przyznało jury złożone między innymi z naukowców, działaczy społecznych i artystów. W tym roku nagrody otrzymali: Gmina Grodzisk Mazowiecki za pionierski program Karty Dużej Rodziny. Dziennikarka Marzena Nykiel za rzetelne przedstawianie tematów związanych z szeroko pojętą problematyką rodzinną. W kategorii „Dzieło kultury” Tulipana otrzymała Fundacja Orszak Trzech Króli za pielęgnowanie tradycji i konsekwentną pracę nad rozwojem inicjatywy. Natomiast w kategorii inicjatywa społeczna, nagrodę otrzymała Fundacja Mamy i Taty za kampanię „Rozwód, przemyśl to”.
***
Narodowy Dzień Życia to święto, uchwalone przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w 2004 roku. W ubiegłych latach obchody odbywały się m.in. pod hasłami: „Dom pełen skarbów”, „Być ojcem – rola życia”, „Razem na zawsze” i „Jestem mamą – to moja kariera”.
Fundacja Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia jest organizatorem kampanii społecznych promujących wartości rodzinne. Jej celem jest wzmacnianie rodziny poprzez rozwój osobisty i budowę zdrowych więzi społecznych.
Więcej informacji na www.ndz.org.pl