Gang Fajniaków to nie tylko najsympatyczniejszy gang świata, ale dzięki klientom Biedronki, także najliczniejszy. Sieć Biedronka podsumowała swoją ostatnią akcję lojalnościowo-edukacyjną i okazało się, że wydała swoim klientom 8 milionów Fajniaków, a to o milion więcej niż jest wszystkich dzieci w Polsce. Książek o przygodach Gangu Biedronka wydała zaś 1,2 mln, czyli prawie tyle, co wszystkich mieszkańców województwa świętokrzyskiego. Wiadomo już też, który Fajniak cieszył się największym powodzeniem – laur najpopularniejszego pluszaka zdobył Piesek Piotruś.
27 sierpnia tego roku dzieci w całej Polsce usłyszały o nowych pluszowych superbohaterach Biedronki. Chmurka Celinka, Słońce Sonia, Kropla Ksenia, Drzewo Dobromir, Foka Frania, Jarzębina Julka, Piesek Piotruś, Dąb Dyzio, Ważka Wiola i Smog Stefek z Gangu Fajniaków uczyły o wartości dbania o przyrodę, pokazywały, jak można troszczyć się o planetę na co dzień, a nawet pomagały wspierać polską gospodarkę. Biedronka przyznawała bowiem dodatkowe naklejki potrzebne do uzbierania kolekcji pluszaków za kupno produktów, które np. tworzyły w Polsce miejsca pracy. To sprawiło, że w czasie trwania akcji klienci sieci wsparli polską gospodarkę kwotą blisko 9,7 mld zł.
Od tamtego dnia minęły niecałe 4 miesiące, podczas których Fajniaki stały się ulubieńcami dzieci w Polsce. W zakończonej 5 grudnia akcji Biedronka wydała ok. 8 milionów maskotek, a klienci sieci zebrali ok. 620 milionów naklejek.
„Programy edukacyjno-lojalnościowe Biedronki zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem naszych klientów: do tej pory, we wszystkich edycjach akcji z maskotkami w roli głównej wydaliśmy już prawie 35 mln maskotek i ok. 4 mln książek. Dzięki temu czujemy, że mamy realny wpływ na edukację najmłodszych. Nasi bohaterowie są przecież nie tylko sympatycznymi pluszakami: stoi za nimi ważny przekaz. W przypadku Fajniaków to dbałość o przyrodę i wsparcie polskiej gospodarki. To, że Gang Fajniaków był tak popularny, oznacza więc, że ten ważny przekaz trafił do milionów odbiorców.” – podkreśla Beata Jankowiak, dyrektorka marketingu sieci Biedronka.
Kto na podium?
Pierwszymi Fajniakami, jakie trafiły ręce klientów Biedronki, były Ważka Wiola i Kropla Ksenia. Z czasem każdy członek Gangu miał już swoich zagorzałych fanów. Okazało się, że największą popularnością cieszył się Piesek Piotruś. Tuż za nim uplasowało się Drzewo Dobromir, a podium zamyka Kropla Ksenia.
Mali odbiorcy pokochali nie tylko same Fajniaki, ale i książki o ich przygodach. Wszystkie 3 tytuły rozeszły się w imponującej liczbie ok. 1,2 mln egzemplarzy.
Ale nie tylko liczba wydanych Fajniaków oraz książek o nich robią wrażenie. Fani Fajniaków pokochali też bajki i piosenki o nich, które można zobaczyć na YouTube. Spoty z Gangiem zajęły 1. miejsce w sierpniu i październiku w rankingu przygotowywanym przez polski zespół YT. Jego wynik ustalany jest w oparciu o dane obrazujące zaangażowanie użytkowników – liczbę odsłon oraz odtworzeń. Aktualna liczba wyświetleń dwóch spotów ujętych w rankingu to ponad 5 mln, a piosenki o Fajniakach wyświetlono 7,6 milionów razy.