Zapraszamy na wakacyjne warsztaty familijne „(Nie) wywyższaj się!” dla dzieci w wieku 5–12 lat wraz z opiekunami
Miejsce: Muzeum Narodowe w Warszawie, Aleje Jerozolimskie 3. Zajęcia odbywają się w galeriach stałych oraz na wystawie „Wywyższeni. Od faraona do Lady Gagi”.
Czas: we wtorki i czwartki lipca oraz sierpnia o godzinie 12.00.
Zasady uczestnictwa: bez zapisów, wymagana obecność opiekunów.
Koszt: dzieci – wstęp bezpłatny, opiekunowie – bilety wstępu na wystawę (ulgowy 15 zł, normalny 20 zł).
Harmonogram spotkań:
12.00 – zbiórka w holu głównym
Zajęcia trwają ok. 70 minut
3 lipca (wtorek), 2 sierpnia (czwartek)
„Dzieci wywyższonych”
Aleksander Macedoński, Louis-Auguste de Bourbon, Zbigniew Mehoffer, Celina Michałowska, Helena, Beata i Tadeusz Matejko to dzieci sławnych rodziców, których wizerunki możemy spotkać w muzeum. Podczas zajęć zastanowimy się, czy sława jest dziedziczna.
5 lipca (czwartek), 7 sierpnia (wtorek)
„Muzealny poczet wywyższonych”
W muzeum można zobaczyć wiele wizerunków sławnych i zasłużonych osób: królów, malarzy, poetów, a nawet polityków. Wędrując przez kolejne galerie, spróbujemy odnaleźć ich jak najwięcej. W ten sposób powstanie muzealny poczet wywyższonych.
10 lipca (wtorek), 9 sierpnia (czwartek)
„Czy wiedza wywyższa?”
Posiadanie wiedzy jest jednym z powodów wywyższenia, a osoby wykształcone zawsze cieszyły się powszechnym szacunkiem. Przyglądając się wybranym dziełom, postaramy się wyjaśnić, jak za pomocą sztuki przekazywano starą maksymę, że „nauka to potęgi klucz”.
12 lipca (czwartek), 14 sierpnia (wtorek)
„Portrety i pozy”
Podczas zajęć zastanowimy się, jakie informacje sportretowani przekazują nam gestami
i mimiką. Przybierając ich pozy, przekonamy się, czy są one wygodne. Porozmawiamy także o tym, w jaki sposób artyści malowali portrety.
17 lipca (wtorek), 16 sierpnia (czwartek)
„Strojni wywyższeni”
Jedwabie, aksamity, purpury, złotogłowia. W rękach sprawnego krawca te cenne materiały przemieniały się we wspaniałe szaty noszone przez władców, szlachciców i damy. Czy ubiory, które wyszły z mody dawno temu, wciąż budzą zachwyt?
19 lipca (czwartek), 21 sierpnia (wtorek)
„Jak się bawili wywyższeni?”
Uczty i bale nie były jedynymi rozrywkami osób z wyższych sfer. Należały do nich także gra w szachy, karty, ciuciubabka i wiele innych. Podczas zajęć zastanowimy się, jak w świecie bez telewizji i komputerów spędzano wolny czas.
24 lipca (wtorek), 23 sierpnia (czwartek)
„Z wizytą u wywyższonych”
Domy dawnej szlachty pełne były wspaniałych sprzętów. Na zajęciach będziemy oglądać niektóre z nich i zastanawiać się, do czego służyły. Odpowiemy też na pytanie, dlaczego władcy budowali swoje siedziby na wzniesieniach i jaką funkcję pełnił otaczający je ogród.
26 lipca (czwartek), 28 sierpnia (wtorek)
„Król Lew i inne wywyższone zwierzęta”
Lew czy mysz? Orzeł czy kura? Motyl czy komar? Które z tych zwierząt można uznać za wywyższone? Na zajęciach wyjaśnimy znaczenie licznych przysłów i powiedzeń, w których ludziom przypisuje się cechy zwierząt.
31 lipca (wtorek), 30 sierpnia (czwartek)
„Uwiecznienia”
Rzeźba, obraz, medal, fotografia, łuk triumfalny. Który z tych przedmiotów sprawi, że pamięć o nas przetrwa najdłużej? Czy wystarczy się sportretować, aby zapamiętały nas przyszłe pokolenia? Co powoduje, że jesteśmy wieczni?
Zapraszamy na wakacyjne warsztaty familijne „(Nie) wywyższaj się!” dla dzieci w wieku 5–12 lat wraz z opiekunami
Miejsce: Muzeum Narodowe w Warszawie, Aleje Jerozolimskie 3. Zajęcia odbywają się w galeriach stałych oraz na wystawie „Wywyższeni. Od faraona do Lady Gagi”.
Czas: we wtorki i czwartki lipca oraz sierpnia o godzinie 12.00.
Zasady uczestnictwa: bez zapisów, wymagana obecność opiekunów.
Koszt: dzieci – wstęp bezpłatny, opiekunowie – bilety wstępu na wystawę (ulgowy 15 zł, normalny 20 zł).
Harmonogram spotkań:
12.00 – zbiórka w holu głównym
Zajęcia trwają ok. 70 minut
3 lipca (wtorek), 2 sierpnia (czwartek)
„Dzieci wywyższonych”
Aleksander Macedoński, Louis-Auguste de Bourbon, Zbigniew Mehoffer, Celina Michałowska, Helena, Beata i Tadeusz Matejko to dzieci sławnych rodziców, których wizerunki możemy spotkać w muzeum. Podczas zajęć zastanowimy się, czy sława jest dziedziczna.
5 lipca (czwartek), 7 sierpnia (wtorek)
„Muzealny poczet wywyższonych”
W muzeum można zobaczyć wiele wizerunków sławnych i zasłużonych osób: królów, malarzy, poetów, a nawet polityków. Wędrując przez kolejne galerie, spróbujemy odnaleźć ich jak najwięcej. W ten sposób powstanie muzealny poczet wywyższonych.
10 lipca (wtorek), 9 sierpnia (czwartek)
„Czy wiedza wywyższa?”
Posiadanie wiedzy jest jednym z powodów wywyższenia, a osoby wykształcone zawsze cieszyły się powszechnym szacunkiem. Przyglądając się wybranym dziełom, postaramy się wyjaśnić, jak za pomocą sztuki przekazywano starą maksymę, że „nauka to potęgi klucz”.
12 lipca (czwartek), 14 sierpnia (wtorek)
„Portrety i pozy”
Podczas zajęć zastanowimy się, jakie informacje sportretowani przekazują nam gestami
i mimiką. Przybierając ich pozy, przekonamy się, czy są one wygodne. Porozmawiamy także o tym, w jaki sposób artyści malowali portrety.
17 lipca (wtorek), 16 sierpnia (czwartek)
„Strojni wywyższeni”
Jedwabie, aksamity, purpury, złotogłowia. W rękach sprawnego krawca te cenne materiały przemieniały się we wspaniałe szaty noszone przez władców, szlachciców i damy. Czy ubiory, które wyszły z mody dawno temu, wciąż budzą zachwyt?
19 lipca (czwartek), 21 sierpnia (wtorek)
„Jak się bawili wywyższeni?”
Uczty i bale nie były jedynymi rozrywkami osób z wyższych sfer. Należały do nich także gra w szachy, karty, ciuciubabka i wiele innych. Podczas zajęć zastanowimy się, jak w świecie bez telewizji i komputerów spędzano wolny czas.
24 lipca (wtorek), 23 sierpnia (czwartek)
„Z wizytą u wywyższonych”
Domy dawnej szlachty pełne były wspaniałych sprzętów. Na zajęciach będziemy oglądać niektóre z nich i zastanawiać się, do czego służyły. Odpowiemy też na pytanie, dlaczego władcy budowali swoje siedziby na wzniesieniach i jaką funkcję pełnił otaczający je ogród.
26 lipca (czwartek), 28 sierpnia (wtorek)
„Król Lew i inne wywyższone zwierzęta”
Lew czy mysz? Orzeł czy kura? Motyl czy komar? Które z tych zwierząt można uznać za wywyższone? Na zajęciach wyjaśnimy znaczenie licznych przysłów i powiedzeń, w których ludziom przypisuje się cechy zwierząt.
31 lipca (wtorek), 30 sierpnia (czwartek)
„Uwiecznienia”
Rzeźba, obraz, medal, fotografia, łuk triumfalny. Który z tych przedmiotów sprawi, że pamięć o nas przetrwa najdłużej? Czy wystarczy się sportretować, aby zapamiętały nas przyszłe pokolenia? Co powoduje, że jesteśmy wieczni?