Listopad i początek grudnia jest w naszym cyklu próbą wejrzenia w aktualny stan rzeczy w różnych obszarach artystycznych i repertuarowych muzyki dawnej. Będziemy mieli zatem okazję do posłuchania muzyki średniowiecznej, muzyki renesansowej, szerokiego wyboru muzyki wokalnej (świeckiej i religijnej) oraz instrumentalnej z XVII i XVIII, a nawet XIX wieku.
Tak, jak różnorodny będzie repertuar, tak rozmaite będą style wykonawcze, które zaprezentują muzycy. Barwne francuskie środowisko wykonawców muzyki dawnej reprezentować będą m.in. legendarny flecista Pierre Hamon, współpracujący z nim Angélique Mauillon (harfa) i Marc Mauillon (tenor), a także Ensemble Faenza prowadzony przez Marco Horvata. Z Włoch przyjeżdżają między innymi Viva BiancaLuna Biffi (śpiew i fidel) oraz orkiestra Il Tempio Armonico kierowana przez Alberto Rasiego i Davide Montiego, a z Niemiec United Continuo Ensemble Jörga Medera z tenorem Janem Kobow. Nurt wykonawców grających na instrumentach współczesnych, ale niemających żadnych kompleksów jeśli chodzi o granie np. Bacha reprezentują rewelacyjny izraelski mandolinista Avi Avital i The Danish String Quartet. Na koniec wreszcie dwa zespoły bardzo kosmopolityczne – mała formacja Gli Incogniti, na czele której stoi wspaniała francuska skrzypaczka Amandine Beyer i European Union Baroque Orchestra pod wodzą Paula Agnew. Ten ostatni zespół zakończy IV edycję cyklu Mazovia Goes Baroque prezentując w nowym dla nas wnętrzu, w Salach Redutowych Teatru Wielkiego, dwie opery: Pigmaliona J.Ph. Rameau oraz skróconą wersję The Fairy Queen H. Purcella.
Więcej informacji na stronie:
http://www.mazoviabaroque.pl/bilety.html
Listopad i początek grudnia jest w naszym cyklu próbą wejrzenia w aktualny stan rzeczy w różnych obszarach artystycznych i repertuarowych muzyki dawnej. Będziemy mieli zatem okazję do posłuchania muzyki średniowiecznej, muzyki renesansowej, szerokiego wyboru muzyki wokalnej (świeckiej i religijnej) oraz instrumentalnej z XVII i XVIII, a nawet XIX wieku.
Tak, jak różnorodny będzie repertuar, tak rozmaite będą style wykonawcze, które zaprezentują muzycy. Barwne francuskie środowisko wykonawców muzyki dawnej reprezentować będą m.in. legendarny flecista Pierre Hamon, współpracujący z nim Angélique Mauillon (harfa) i Marc Mauillon (tenor), a także Ensemble Faenza prowadzony przez Marco Horvata. Z Włoch przyjeżdżają między innymi Viva BiancaLuna Biffi (śpiew i fidel) oraz orkiestra Il Tempio Armonico kierowana przez Alberto Rasiego i Davide Montiego, a z Niemiec United Continuo Ensemble Jörga Medera z tenorem Janem Kobow. Nurt wykonawców grających na instrumentach współczesnych, ale niemających żadnych kompleksów jeśli chodzi o granie np. Bacha reprezentują rewelacyjny izraelski mandolinista Avi Avital i The Danish String Quartet. Na koniec wreszcie dwa zespoły bardzo kosmopolityczne – mała formacja Gli Incogniti, na czele której stoi wspaniała francuska skrzypaczka Amandine Beyer i European Union Baroque Orchestra pod wodzą Paula Agnew. Ten ostatni zespół zakończy IV edycję cyklu Mazovia Goes Baroque prezentując w nowym dla nas wnętrzu, w Salach Redutowych Teatru Wielkiego, dwie opery: Pigmaliona J.Ph. Rameau oraz skróconą wersję The Fairy Queen H. Purcella.
Więcej informacji na stronie:
http://www.mazoviabaroque.pl/bilety.html