Markom ze świata mody coraz częściej jest po drodze z hasłem sustainability, czyli działaniem według modelu zrównoważonego rozwoju. Nie są głuche na wymagania coraz bardziej świadomych konsumentów, dla których liczy się to, jakie „pochodzenie” i historię mają ubrania, które kupują. Popularne i lubiane marki odzieżowe wdrażają również firmowy CSR, udowadniając, że można skutecznie łączyć modowy biznes z pomaganiem. Jak to działa w praktyce, można było przekonać się podczas finału konkursu ”The Look of the Year 2022” w minioną niedzielę, 18 września, który odbył się w łódzkim Monopolis. W pokazie Top Secret na wybiegu mogliśmy zobaczyć podopiecznych Fundacji Happy Kids – dzieci z jednego Rodzinnych Domów Dziecka prowadzonych przez organizację.
Nie tylko robić ubrania, które się sprzedają, ale dać od siebie coś więcej. To zdecydowanie filozofia Top Secret – marki odpowiedzialnej społecznie, której nie jest obce pomaganie. Od wielu lat jest partnerem Fundacji Happy Kids. Regularnie wspiera jej podopiecznych, włączając się w wiele inicjatyw i organizując własne akcje. Przyłączyła się również do pomocy najbardziej bezbronnym ofiarom wojny, organizowanej przez Fundację Happy Kids – ewakuacji 1,5 tys. dzieci z ukraińskiej pieczy zastępczej (wraz z opiekunami) i zapewnienie im bezpiecznego schronienia w Polsce. Działając w obszarze CSR, Top Secret wie, jak wykorzystać swoją pozycję i siłę swojego brandu w słusznej sprawie. Nie inaczej było podczas finału tegorocznej edycji ”The Look of the Year”, najstarszego i najbardziej prestiżowego konkursu modelingowego na świecie, który z powodzeniem jest organizowany również w Polsce. W pokazie premierowej kolekcji Top Secret, na wybiegu można było oglądać dzieci z Rodzinnego Domu Dziecka Fundacji Happy Kids.
– Dla nas finał konkursu ”The Look of the Year 2022” był ważnym wydarzeniem, nie tylko ze względu na premierę naszej nowej kolekcji. Bardzo zależało nam na tym, aby w pokazie wystąpiły dzieciaki – podopieczni Fundacji Happy Kids. Dlaczego? To najlepsza „reklama” i zobrazowanie misji Fundacji, która już od dwudziestu lat walczy o to, by dzieci, które z różnych powodów nie mogą się wychowywać w biologicznych rodzinach, miały zapewnione miejsce w bezpiecznych i kochających rodzinach zastępczych – komentuje Łukasz Klemczak, Dyrektor Marketingu marki Top Secret.
Niedzielne wydarzenie podsumowuje również Monika Adamiuk, Dyrektor jednego z Rodzinnych Domów Dziecka Fundacji Happy Kids, mama zastępcza: – Dla naszych dzieciaków było to niecodzienne przeżycie. Miały okazję zobaczyć, jak wygląda przygotowanie od podstaw dużego pokazu mody, a na koniec przejść po wybiegu z profesjonalnymi modelami i modelkami. Dla dzieci ważne jest, by poczuły się ważne i bardzo wyjątkowe – tak było w niedzielę! Dostały gromkie brawa od publiczności! My, rodzice zastępczy doskonale wiemy, jak takie „małe radości” są ważne w życiu dzieciaków, które często już na starcie muszą mierzyć się z wieloma brakami i problemami. W naszym rodzinnym domu dziecka staramy się im zapewnić nie tylko poczucie bezpieczeństwa, miłości, ale i wszelkie warunki do „normalnego rozwoju”.