PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. Najkrótszy na rynku czas oczekiwania na połączenie telefoniczne z konsultantem, fachowość pracowników call center, a także duży zakres wiedzy produktowej prezentowany w odpowiedziach mailowych dla klientów były kluczem do sukcesu największego polskiego banku.
Pierwsze miejsce w rankingu infolinii bankowych jest potwierdzeniem zmian w obsłudze klienta, które zachodzą w PKO Banku Polskim. Lider zdobył w badaniu obejmującym kontakt telefoniczny i mailowy aż 94 punkty na 100 możliwych do uzyskania. Bank wyróżnia czas oczekiwania na połączenie, który jest zdecydowanie najkrótszy na rynku i wynosi średnio 4 sekundy. O dążeniu do ciągłego doskonalenia najlepiej świadczy natomiast fakt, że PKO był jedną z instytucji, która osiągnęła w stosunku do poprzedniej fali badania największy postęp w zakresie ogólnej oceny procesu telefonicznej obsługi klienta.
– Klienci banków oczekują, że większość ich spraw zostanie szybko i profesjonalnie załatwiona poprzez konsultanta bez potrzeby wizyty w oddziale. Dlatego znaczenie jakości obsługi poprzez telefon i Internet będzie rosło. Cieszę się, że pozytywne zmiany, jakie zachodzą w tym zakresie w Banku potwierdzają wyniki badań. Na poprawie jakości obsługi koncentrujemy nasze wysiłki w 2012 roku. Chcemy, aby profesjonalny serwis stał się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Badanie ARC Rynek i Opinia jest prowadzone cyklicznie. Jego celem jest m.in. analiza jakości pracy konsultantów oraz liczby informacji możliwych do uzyskania przez telefon oraz e-mail.
Najnowsza V fala badania została przeprowadzona w dniach 16-30 kwietnia 2012 roku. W tych dniach przeszkoleni audytorzy kontaktowali się z infoliniami 14 banków dzwoniąc na numery podane na ich stronach www, od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-22.00, zgłaszając zainteresowanie poszczególnymi produktami bankowymi lub pytając o położenie najbliższego bankomatu danego banku. W drugiej części badania audytorzy wysyłali zapytania do banków przez e-mail lub formularz kontaktowy.
PKO Banku Polski oceniany jest coraz lepiej za jakość obsługi. W ostatnich dwóch badaniach ARC Rynek i Opinia uplasował się na 1. miejscu w finalnym rankingu banków.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2011” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Źródło: media.pkobp.pl
PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. Najkrótszy na rynku czas oczekiwania na połączenie telefoniczne z konsultantem, fachowość pracowników call center, a także duży zakres wiedzy produktowej prezentowany w odpowiedziach mailowych dla klientów były kluczem do sukcesu największego polskiego banku.
Pierwsze miejsce w rankingu infolinii bankowych jest potwierdzeniem zmian w obsłudze klienta, które zachodzą w PKO Banku Polskim. Lider zdobył w badaniu obejmującym kontakt telefoniczny i mailowy aż 94 punkty na 100 możliwych do uzyskania. Bank wyróżnia czas oczekiwania na połączenie, który jest zdecydowanie najkrótszy na rynku i wynosi średnio 4 sekundy. O dążeniu do ciągłego doskonalenia najlepiej świadczy natomiast fakt, że PKO był jedną z instytucji, która osiągnęła w stosunku do poprzedniej fali badania największy postęp w zakresie ogólnej oceny procesu telefonicznej obsługi klienta.
– Klienci banków oczekują, że większość ich spraw zostanie szybko i profesjonalnie załatwiona poprzez konsultanta bez potrzeby wizyty w oddziale. Dlatego znaczenie jakości obsługi poprzez telefon i Internet będzie rosło. Cieszę się, że pozytywne zmiany, jakie zachodzą w tym zakresie w Banku potwierdzają wyniki badań. Na poprawie jakości obsługi koncentrujemy nasze wysiłki w 2012 roku. Chcemy, aby profesjonalny serwis stał się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Badanie ARC Rynek i Opinia jest prowadzone cyklicznie. Jego celem jest m.in. analiza jakości pracy konsultantów oraz liczby informacji możliwych do uzyskania przez telefon oraz e-mail.
Najnowsza V fala badania została przeprowadzona w dniach 16-30 kwietnia 2012 roku. W tych dniach przeszkoleni audytorzy kontaktowali się z infoliniami 14 banków dzwoniąc na numery podane na ich stronach www, od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-22.00, zgłaszając zainteresowanie poszczególnymi produktami bankowymi lub pytając o położenie najbliższego bankomatu danego banku. W drugiej części badania audytorzy wysyłali zapytania do banków przez e-mail lub formularz kontaktowy.
PKO Banku Polski oceniany jest coraz lepiej za jakość obsługi. W ostatnich dwóch badaniach ARC Rynek i Opinia uplasował się na 1. miejscu w finalnym rankingu banków.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2011” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Źródło: media.pkobp.pl