Akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” Fundacji Allegro All For Planet wygrała w prestiżowym konkursie na najlepsze i najbardziej kreatywne projekty marketingowe w Polsce. Jurorzy konkursu „Impactor 2012” uznali ją za najciekawszą kampanię CSR w ubiegłym roku.
Impactor to organizowany już od 15 lat konkurs, w którym przedstawiciele branży, jak również laureaci poprzednich edycji nagradzają najciekawsze projekty marketingowe i komunikacyjne. Akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” została wyróżniona za umiejętne wykorzystanie platformy interaktywnej i gry do promocji zrównoważonego transportu miejskiego.
Przypomnijmy, „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” to akcja, której głównym celem była popularyzacja roweru jako ekologicznego i wygodnego środka transportu. W czasie jej trwania, uczestnicy wskazywali między innymi miejsca, w których najbardziej brakuje miejsc parkingowych dla rowerów. Jednocześnie brali udział w rywalizacji województw. Te regiony, których mieszkańcy zdobyli najwięcej kilometrów, wzbogaciły się w sumie o 100 nowych stojaków rowerowych od Fundacji Allegro All For Planet. Uczestnicy akcji pokonywali wymagany dystans na rowerach (z aplikacją mobilną w kieszeni) lub w animacji online. Korzystając z obu sposobów przejechali w sumie prawie 80 tysięcy kilometrów! Przy okazji, powstała ogromna baza tras rowerowych, do której użytkownicy dodali ponad tysiąc propozycji na ciekawe wycieczki na dwóch kółkach.
Na potrzeby akcji powstał dedykowany jej serwis internetowy, który wyróżniał się innowacyjnością i atrakcyjnymi funkcjonalnościami. Użytkownicy mogli poznać argumenty przemawiające za korzystaniem z roweru, współtworzyć bazę ciekawych tras i przeglądać propozycje innych. Serwis był także zintegrowany z aplikacją na urządzenia mobilne. Dzięki temu, trasy rowerowe można było dodawać również w oparciu o technologię śledzenia sygnału GPS. Wystarczyło wsiąść na rower i włączyć aplikację, a ta zapisywała ślad wyprawy i dodawała ją do bazy tras.
– Ta nagroda to dla nas miłe wyróżnienie, ale i zachęta do dalszych działań na rzecz popularyzacji roweru. Udało nam się zgromadzić wokół działań Fundacji sporą grupę aktywnych rowerzystów, którzy w swoich miastach i miasteczkach propagują „dwa kółka” jako ekologiczny sposób na przemieszczanie się. My ze swojej strony chcemy ich wspierać i kontynuujemy stawianie stojaków rowerowych, by mieli gdzie parkować rowery. Nie zdradzając jeszcze żadnych szczegółów powiem, że akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” będzie miała swój ciąg dalszy także w tym roku- mówi Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet.
Impactor 2012 to nie pierwsza nagroda dla tej akcji. Wcześniej, „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” zostało uznane za najlepszą kampanię PR roku 2012 i otrzymało Złoty Spinacz (kategoria Technologia, IT i Telekomunikacja). W tym samym konkursie, akcja znalazła się też w gronie trzech najlepszych w Polsce projektów CSR. Strona www, która towarzyszyła akcji została z kolei wybrana przez Internautów najlepszą stroną społeczną i otrzymała nagrodę w konkursie Webstarfestival 2012.
Akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” Fundacji Allegro All For Planet wygrała w prestiżowym konkursie na najlepsze i najbardziej kreatywne projekty marketingowe w Polsce. Jurorzy konkursu „Impactor 2012” uznali ją za najciekawszą kampanię CSR w ubiegłym roku.
Impactor to organizowany już od 15 lat konkurs, w którym przedstawiciele branży, jak również laureaci poprzednich edycji nagradzają najciekawsze projekty marketingowe i komunikacyjne. Akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” została wyróżniona za umiejętne wykorzystanie platformy interaktywnej i gry do promocji zrównoważonego transportu miejskiego.
Przypomnijmy, „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” to akcja, której głównym celem była popularyzacja roweru jako ekologicznego i wygodnego środka transportu. W czasie jej trwania, uczestnicy wskazywali między innymi miejsca, w których najbardziej brakuje miejsc parkingowych dla rowerów. Jednocześnie brali udział w rywalizacji województw. Te regiony, których mieszkańcy zdobyli najwięcej kilometrów, wzbogaciły się w sumie o 100 nowych stojaków rowerowych od Fundacji Allegro All For Planet. Uczestnicy akcji pokonywali wymagany dystans na rowerach (z aplikacją mobilną w kieszeni) lub w animacji online. Korzystając z obu sposobów przejechali w sumie prawie 80 tysięcy kilometrów! Przy okazji, powstała ogromna baza tras rowerowych, do której użytkownicy dodali ponad tysiąc propozycji na ciekawe wycieczki na dwóch kółkach.
Na potrzeby akcji powstał dedykowany jej serwis internetowy, który wyróżniał się innowacyjnością i atrakcyjnymi funkcjonalnościami. Użytkownicy mogli poznać argumenty przemawiające za korzystaniem z roweru, współtworzyć bazę ciekawych tras i przeglądać propozycje innych. Serwis był także zintegrowany z aplikacją na urządzenia mobilne. Dzięki temu, trasy rowerowe można było dodawać również w oparciu o technologię śledzenia sygnału GPS. Wystarczyło wsiąść na rower i włączyć aplikację, a ta zapisywała ślad wyprawy i dodawała ją do bazy tras.
– Ta nagroda to dla nas miłe wyróżnienie, ale i zachęta do dalszych działań na rzecz popularyzacji roweru. Udało nam się zgromadzić wokół działań Fundacji sporą grupę aktywnych rowerzystów, którzy w swoich miastach i miasteczkach propagują „dwa kółka” jako ekologiczny sposób na przemieszczanie się. My ze swojej strony chcemy ich wspierać i kontynuujemy stawianie stojaków rowerowych, by mieli gdzie parkować rowery. Nie zdradzając jeszcze żadnych szczegółów powiem, że akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” będzie miała swój ciąg dalszy także w tym roku- mówi Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet.
Impactor 2012 to nie pierwsza nagroda dla tej akcji. Wcześniej, „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” zostało uznane za najlepszą kampanię PR roku 2012 i otrzymało Złoty Spinacz (kategoria Technologia, IT i Telekomunikacja). W tym samym konkursie, akcja znalazła się też w gronie trzech najlepszych w Polsce projektów CSR. Strona www, która towarzyszyła akcji została z kolei wybrana przez Internautów najlepszą stroną społeczną i otrzymała nagrodę w konkursie Webstarfestival 2012.