IKEA rozpoczyna 13. edycję kampanii „Pluszaki dla Edukacji”, programu na rzecz edukacji dzieci w najbiedniejszych regionach świata. Po raz drugi w ramach projektu organizowany jest konkurs „Mazania się spełniają”, dzięki któremu IKEA „ożywia” dziecięce rysunki i zmienia je w wymarzone pluszaki. Od 8 listopada br., w sklepach IKEA na całym świecie, pojawią się pluszaki powstałe na podstawie zwycięskich projektów z ubiegłego roku. Ta niezwykła kolekcja, wraz z innymi pluszowymi zabawkami IKEA, pomoże najbardziej potrzebującym maluchom. Część dochodów ze sprzedaży maskotek podczas kampanii przekazywana jest przez IKEA Foundation na rzecz programów edukacyjnych UNICEF i Save The Children.
IKEA Foundation poprzez kampanię „Pluszaki dla Edukacji” już od 12 lat pomaga najbiedniejszym dzieciom na całym świecie. Dotychczas dzięki tej akcji przekazano 77 mln euro na wsparcie 99 projektów edukacyjnych – docierając w ten sposób do ponad 11 milionów dzieci w 46 krajach.
W tym roku pluszowe zabawki, które pomagają dzieciom, zostały zaprojektowane przez same dzieci. Wszystko to w ramach konkursu „Mazania się spełniają”. Pluszaki powstają na podstawie dziecięcych rysunków wymarzonych przytulaków. Projekt realizowany jest we wszystkich sklepach IKEA na całym świecie. Przedstawiciele IKEA w Szwecji spośród nadesłanych prac wybierają 10 najciekawszych projektów, na podstawie których powstają zabawki. Zwycięskie pluszaki z poprzedniej edycji pojawią się w sklepach IKEA już w listopadzie. Wraz ze swoimi pluszowymi towarzyszami z asortymentu dziecięcego będą nie tylko wywoływać uśmiech na twarzach naszych pociech, ale i pomagać dzieciom na całym świecie. Od zakupu każdej pluszowej zabawki w czasie kampanii „Pluszaki dla Edukacji”, IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz programów edukacyjnych realizowanych przez UNICEF i Save The Children w najbiedniejszych regionach świata.
„To piękne, że marzenia jednych dzieci niosą pomoc maluchom z innych regionów świata. Siłą tego projektu jest dziecięca wyobraźnia i nasza wspólna chęć pomocy. Środki zebrane w ramach akcji „Pluszaki dla Edukacji” zmieniają życie wielu dzieci. Dzięki poprawie dostępu do edukacji
i jej jakości, pozwalają im się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności, dając im szansę na lepszą przyszłość” – mówi Agata Czachórska, P.O. Kierownika ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.
Każdy, kto chce, aby przytulanka marzeń jego dziecka trafiła na sklepowe półki, może przesłać rysunek swojej pociechy, korzystając ze strony www.spelnijmazania.pl. Konkurs jest otwarty dla małych artystów w wieku do 12 lat. Zbieranie prac rozpoczyna się już 8 listopada i potrwa do 6 grudnia. Po tym czasie prace 20 polskich finalistów trafią pod obrady jury konkursu i staną w szranki z projektami dzieci z całego świata.
Ta międzynarodowa akcja ma również swój lokalny wymiar. IKEA w Polsce po raz kolejny, bez względu na wyniki konkursu światowego, uszyje pluszowe zabawki dla 20 polskich finalistów. Pluszaki na podstawie rysunków nadesłanych przez dzieci „ożywi” Maja Mencel ze Stowarzyszenia Babiniec.
Dodatkowo, w trakcie trwania akcji w sklepach IKEA w całej Polsce organizowane są zbiórki pluszaków. Każdy może ofiarować pluszową zabawkę IKEA i sprawić radość potrzebującym dzieciom, którym tacy nowi przyjaciele dodadzą otuchy. Zebrane podczas zbiórek pluszaki trafią do lokalnych organizacji, z którymi współpracują sklepy IKEA, m.in. do oddziałów ratunkowych i Pogotowia Ratunkowego.