Już trwa nowa kampania „Przybij piątkę nad Wisłą!”, organizowana przez Zarząd Zieleni m.st. Warszawy i agencję kreatywno – eventową Horeca Group.
Agencja kreatywno – eventowa Horeca Group wygrała przetarg zorganizowany przez Zarząd Zieleni m.st. Warszawy i realizuje 7 projektów z budżetu partycypacyjnego pod ogólną nazwą „Czysta Wisła”, z podziałem zadań na dzielnice: Bielany, Praga Południe i Północ, Śródmieście, Wawer, Żoliborz (Centralny i Kępa Potocka). Kampania ma na celu budowanie i podtrzymywanie wśród użytkowników Wisły i jej brzegów poczucia odpowiedzialności za wspólną przestrzeń, szczególnie w kontekście sprzątania po sobie. Głównym edukacyjnym komunikatem kampanii jest 5 zasad zachowania nad Wisłą:
- Samo się nie wyrzuci!
- Zwierzaki to Ty szanuj.
- Przyroda – rzecz święta.
- Ogień tylko w miejscach dozwolonych.
- Alkohol tylko w rozsądnych dawkach.
W ramach przedsięwzięcia organizowany jest szereg akcji promocyjnych pod wspólnym hasłem „Przybiją piątkę nad Wisłą!”, m.in. rejsy edukacyjne po Wiśle i pikniki na plażach.
Celem projektu „Czysta Wisła” jest również integracja społeczności danej dzielnicy i skupienie obszaru jej zainteresowań wokół terenów nadwiślanych. Dla mieszkańców Warszawy i turystów odwiedzających stolicę w okresie wakacji będą organizowane bezpłatne rejsy łodziami po Wiśle. Wycieczki będą miały charakter edukacyjny i będą poruszać kilka obszarów tematycznych m.in. historię związków Warszawy z Wisłą, hydrologię Wisły oraz rolę rzeki w ekosystemie miejskim.
Dodatkowo od sierpnia do września zostanie zorganizowany cykl pikników pod nazwą „SZAŁAS I HAŁAS”. Dorośli i młodzież wezmą udział w całodniowych warsztatach wikliniarskich, w ramach których wyplotą wspólnie SZAŁAS. Zadaniem najmłodszych uczestników pikniku będzie robienie HAŁASU wokół SZAŁASU, podczas warsztatów bębniarskich. Zwieńczeniem wydarzenia będzie koncert „dzikiej” jak Wisła muzyki afrykańskiej oraz muzyczno-taneczne jamssesion. Pikniki zostaną zorganizowane w poszczególnych dzielnicach i będą integrować lokalną społeczność oraz pracowników Służby Brzegowej. Miejsca pikników: Bielany – Plaża Młociny, Praga Południe – Plaża Saska, Praga Północ – Plaża Rusałka, Wawer – Plaża Romantyczna, Żoliborz – Plaża Żoliborz oraz Kępa Potocka.
Organizatorem i pomysłodawcą kampanii i strefy festiwalowej jest agencja kreatywna Horeca Group. Firma działa od 2004 roku i specjalizuje się w łączeniu przestrzeni online i offline, tworząc unikalne doświadczenie marek. Na organizację wydarzeń patrzy kompleksowo: od koncepcji kreatywnej, przez produkcję angażującego kontentu do przestrzeni digital, po sprawną realizację całości przedsięwzięcia. Horeca Group na przestrzeni lat stworzyła wiele rozpoznawalnych projektów, m.in. Heineken Stage na Open’er Festivalu, „Po Stronie Natury” dla marki Żywiec Zdrój, „Reebok Fit Shop”, „Danoners World Cup” czy „Drivers’ Fuel Challenge” dla marki Volvo Trucks. W zeszłym roku Horeca Group zorganizowała akcję społeczną dla Dzielnicy Wisła „To się nosi nad Wisłą”, również poruszającą aspekty ekologiczne w kontekście stołecznego odcinka Wisły. Więcej informacji tutaj: https://youtu.be/m6lyh8MKaLI
Więcej informacji: