2 grudnia rusza ogólnopolska kampania Fundacji SYNAPSIS, której celem jest zbiórka pieniędzy na pierwszy w Polsce program wykrywania autyzmu u niemowląt i małych dzieci. Trwającą przez cały grudzień zbiórkę można wesprzeć wysyłając SMS o treści POMOC pod numer 73 565 (koszt 3,69 zł z VAT). Inicjatywę Fundacji SYNAPSIS wspiera także Program 3 Polskiego Radia – całkowity dochód z trzech piątkowych aukcji w programie „Zapraszamy do Trójki” oraz sprzedaży płyt „Święta bez granic 2013” zasili fundusz budowy programu.
– Szacuje się, że wśród urodzonych w 2014 roku w Polsce dzieci, aż 1500 uzyska diagnozę autyzmu. Niestety, u większości rozpoznanie zaburzenia nastąpi dopiero około 6 roku życia lub później, co znacznie zmniejszy szanse na samodzielne życie – mówi dr Michał Wroniszewski, Prezes Fundacji SYNAPSIS, ojciec 31-letniego autystycznego Dominika.
Tymczasem aż 33% rodziców dzieci z autyzmem relacjonuje, że obserwowało niepokojące ich objawy w rozwoju dziecka przed ukończeniem przez nie 12 miesiąca życia. Aż 80% ojców i matek dostrzegało niepokojące symptomy u niespełna dwuletnich maluszków.
Wczesna diagnoza i intensywna terapia może prowadzić do poprawy funkcjonowania dziecka z autyzmem w stopniu zbliżonym lub równoznacznym z wyleczeniem. Wg szacunków Fundacji SYNAPSIS może to dotyczyć 10-15% dzieci. U pozostałych szybko zdiagnozowanych i objętych terapią maluchów możemy znacznie ograniczyć skutki niepełnosprawności.
– Autyzm jest bardzo szczególnym zaburzeniem rozwoju. To spektrum objawów, które u każdego dziecka mogą wyglądać w różny sposób i mieć różne natężenie. Nie można go zdiagnozować poprzez badania krwi, tomografię komputerową, czy EEG. W diagnostyce opieramy się o informacje od rodziców i bezpośrednią obserwację dziecka. Problem polega na tym, że nikt nie chce diagnozować malutkich dzieci. Lekarze, psychologowie nic nie wiedzą o objawach autyzmu u malutkich dzieci i odraczają diagnozy, czasem nawet o kilka lat. Brakuje wiedzy o grupach ryzyka, które powinny być objęte monitorowaniem rozwoju – mówi Joanna Grochowska, Wiceprezes Fundacji SYNAPSIS i terapeutka specjalizująca się w terapii maluchów.
Pieniądze potrzebne do uruchomienia programu wczesnego wykrywania autyzmu będą zbierane w ramach akcji smsów charytatywnych. Do kampanii przyłączyli się operatorzy sieci komórkowych Orange, Play, Plus i T-Mobile. Klienci tych sieci mogą wesprzeć dzieci z autyzmem wysyłając SMS o treści POMOC pod numer 73 565 (koszt 3,69 zł z VAT). SMS będzie aktywny od 1 grudnia do 31 grudnia 2013 r. Akcję wspierać można także na
www.synapsis.org.pl/pomoc/
Do niesienia pomocy maluchom z autyzmem zaprasza także radiowa Trójka – Serdecznie zapraszamy do udziału w trzech aukcjach na rzecz dzieci z autyzmem – podopiecznych Fundacji SYNAPSIS. 6, 13 i 20 grudnia 2013 roku w popołudniowej audycji „Zapraszamy do Trójki” w godz. 16.00-19.00 przeprowadzimy licytacje niezwykłych przedmiotów, które podarowały nam osobistości świata kultury, sztuki i sportu – mówi Kuba Strzyczkowski, prowadzący program „Zapraszamy do Trójki”. Opisy i zdjęcia licytowanych przedmiotów będą dostępne na www.swietabezgranic.pl
Program 3 zachęca także do kupienia płyty „Święta bez granic 2013” (z przebojową piosenką „Karp Story 2013”, kilkoma rarytasami w wersjach koncertowych oraz innymi muzycznymi atrakcjami). Dotychczas, a to już 21 świąteczna akcja charytatywna Trójki, Słuchacze nie zawiedli, hojnie obdarowując potrzebujących.
Cały dochód z akcji sms oraz akcji charytatywnej Trójki „Święta bez granic” zostanie przeznaczony na pierwszy w Polsce program wczesnego wykrywania autyzmu Fundacji SYNAPSIS.
W stworzeniu kampanii „Dziecko Ci nie powie … ” po raz kolejny z pomocą Fundacji przyszli: aktora Bartek Topa, agencja reklamowa PZL oraz dom produkcyjny Papaya Films. Spot telewizyjny (obejrzyj spot: http://bit.ly/185G59V) wyreżyserował Tomasz Nalewajek. W postprodukcję zaangażowały się firmy Televisor, Platige Image oraz Juice. Stronę internetową kampanii wykonała firma Design Joomla. W pozyskiwaniu powierzchni reklamowych Fundację wspiera dom mediowy Maxus. Spoty filmowe będzie można zobaczyć m.in. w sieci kin Multikino. Poza Trójką i akcją charytatywną „Święta bez granic” do akcji przyłączyli się operatorzy sieci komórkowych Orange, T-Mobile, Play i Plus. Integratorem akcji SMS jest Asseco Poland S.A.
2 grudnia rusza ogólnopolska kampania Fundacji SYNAPSIS, której celem jest zbiórka pieniędzy na pierwszy w Polsce program wykrywania autyzmu u niemowląt i małych dzieci. Trwającą przez cały grudzień zbiórkę można wesprzeć wysyłając SMS o treści POMOC pod numer 73 565 (koszt 3,69 zł z VAT). Inicjatywę Fundacji SYNAPSIS wspiera także Program 3 Polskiego Radia – całkowity dochód z trzech piątkowych aukcji w programie „Zapraszamy do Trójki” oraz sprzedaży płyt „Święta bez granic 2013” zasili fundusz budowy programu.
– Szacuje się, że wśród urodzonych w 2014 roku w Polsce dzieci, aż 1500 uzyska diagnozę autyzmu. Niestety, u większości rozpoznanie zaburzenia nastąpi dopiero około 6 roku życia lub później, co znacznie zmniejszy szanse na samodzielne życie – mówi dr Michał Wroniszewski, Prezes Fundacji SYNAPSIS, ojciec 31-letniego autystycznego Dominika.
Tymczasem aż 33% rodziców dzieci z autyzmem relacjonuje, że obserwowało niepokojące ich objawy w rozwoju dziecka przed ukończeniem przez nie 12 miesiąca życia. Aż 80% ojców i matek dostrzegało niepokojące symptomy u niespełna dwuletnich maluszków.
Wczesna diagnoza i intensywna terapia może prowadzić do poprawy funkcjonowania dziecka z autyzmem w stopniu zbliżonym lub równoznacznym z wyleczeniem. Wg szacunków Fundacji SYNAPSIS może to dotyczyć 10-15% dzieci. U pozostałych szybko zdiagnozowanych i objętych terapią maluchów możemy znacznie ograniczyć skutki niepełnosprawności.
– Autyzm jest bardzo szczególnym zaburzeniem rozwoju. To spektrum objawów, które u każdego dziecka mogą wyglądać w różny sposób i mieć różne natężenie. Nie można go zdiagnozować poprzez badania krwi, tomografię komputerową, czy EEG. W diagnostyce opieramy się o informacje od rodziców i bezpośrednią obserwację dziecka. Problem polega na tym, że nikt nie chce diagnozować malutkich dzieci. Lekarze, psychologowie nic nie wiedzą o objawach autyzmu u malutkich dzieci i odraczają diagnozy, czasem nawet o kilka lat. Brakuje wiedzy o grupach ryzyka, które powinny być objęte monitorowaniem rozwoju – mówi Joanna Grochowska, Wiceprezes Fundacji SYNAPSIS i terapeutka specjalizująca się w terapii maluchów.
Pieniądze potrzebne do uruchomienia programu wczesnego wykrywania autyzmu będą zbierane w ramach akcji smsów charytatywnych. Do kampanii przyłączyli się operatorzy sieci komórkowych Orange, Play, Plus i T-Mobile. Klienci tych sieci mogą wesprzeć dzieci z autyzmem wysyłając SMS o treści POMOC pod numer 73 565 (koszt 3,69 zł z VAT). SMS będzie aktywny od 1 grudnia do 31 grudnia 2013 r. Akcję wspierać można także na
www.synapsis.org.pl/pomoc/
Do niesienia pomocy maluchom z autyzmem zaprasza także radiowa Trójka – Serdecznie zapraszamy do udziału w trzech aukcjach na rzecz dzieci z autyzmem – podopiecznych Fundacji SYNAPSIS. 6, 13 i 20 grudnia 2013 roku w popołudniowej audycji „Zapraszamy do Trójki” w godz. 16.00-19.00 przeprowadzimy licytacje niezwykłych przedmiotów, które podarowały nam osobistości świata kultury, sztuki i sportu – mówi Kuba Strzyczkowski, prowadzący program „Zapraszamy do Trójki”. Opisy i zdjęcia licytowanych przedmiotów będą dostępne na www.swietabezgranic.pl
Program 3 zachęca także do kupienia płyty „Święta bez granic 2013” (z przebojową piosenką „Karp Story 2013”, kilkoma rarytasami w wersjach koncertowych oraz innymi muzycznymi atrakcjami). Dotychczas, a to już 21 świąteczna akcja charytatywna Trójki, Słuchacze nie zawiedli, hojnie obdarowując potrzebujących.
Cały dochód z akcji sms oraz akcji charytatywnej Trójki „Święta bez granic” zostanie przeznaczony na pierwszy w Polsce program wczesnego wykrywania autyzmu Fundacji SYNAPSIS.
W stworzeniu kampanii „Dziecko Ci nie powie … ” po raz kolejny z pomocą Fundacji przyszli: aktora Bartek Topa, agencja reklamowa PZL oraz dom produkcyjny Papaya Films. Spot telewizyjny (obejrzyj spot: http://bit.ly/185G59V) wyreżyserował Tomasz Nalewajek. W postprodukcję zaangażowały się firmy Televisor, Platige Image oraz Juice. Stronę internetową kampanii wykonała firma Design Joomla. W pozyskiwaniu powierzchni reklamowych Fundację wspiera dom mediowy Maxus. Spoty filmowe będzie można zobaczyć m.in. w sieci kin Multikino. Poza Trójką i akcją charytatywną „Święta bez granic” do akcji przyłączyli się operatorzy sieci komórkowych Orange, T-Mobile, Play i Plus. Integratorem akcji SMS jest Asseco Poland S.A.