Prawie połowa ankietowanych (47%) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii – wskazują dane z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. Potwierdzają to również wyniki sprzedażowe sieci INTERSPORT. W samym IV kwartale roku obrotowego 2021/2022 (styczeń – marzec 2022 r.) łączne przychody netto ze sprzedaży wyniosły 61,89 mln zł i były wyższe o 80,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Coraz większe zainteresowanie aktywnym trybem życia przełożyło się na większą sprzedaż w obu kanałach, co skutkowało również otwarciem nowych placówek firmy.
Sportowy relaks
Aż 44% Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index. Co ciekawe, konieczność izolacji oraz unikanie dużych skupisk spowodowało, że nadal – pomimo zniesienia obostrzeń – aż 60% osób woli uprawiać sport w domu lub na świeżym powietrzu niż na siłowni, basenie czy hali sportowej.
Wszystko wskazuje, że rok 2022 będzie kolejnym rokiem, podczas którego Polacy będą rozwijać swoje pasje związane z aktywnością fizyczną – wskazujeMarek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Ostatnie wydarzenia na świecie – jak pandemia, czy obecnie trwająca wojna – negatywnie wpływają na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Potrzebujemy więc zacząć wdrażać odpowiednie rozwiązania, które pomogą zapobiec negatywnym skutkom tych wydarzeń na nasze zdrowie. Dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że społeczeństwo polskie dostrzegło ten problem i coraz więcej osób interesuje się sportem. Widać to po wynikach naszej firmy – dodaje.
INTERSPORT Polska S.A. według wstępnych szacunków w IV kwartale roku obrotowego 2021/2022, tj. od 1 stycznia do 31 marca 2022 r., osiągnął łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 61 893 tys. zł. Były one wyższe o 80,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Co więcej, narastająco w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2022 r. Spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 231 777 tys. zł, czyli o 48,3% wyższe w stosunku do poprzedniego roku obrotowego.
Coraz większe zainteresowanie
Według raportu Mastercard Sport Economy Index ponad połowa respondentów wskazała, że w ciągu minionych 18 miesięcy wydała więcej na sprzęt sportowy niż przed okresem pandemii. W 2021 r. co piąty badany (20%) na ten cel przeznaczył od 551 do 1 380 zł.
Obserwując coraz większe zainteresowanie produktami sportowymi, postanowiliśmy wdrożyć odpowiednie działania, które następnie przełożyły się na wyniki finansowy firmy. Przede wszystkim była to zmiana strategii w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych. Rozwój biznesu postrzegamy również przez pryzmat testowania nowych konceptów sklepów w obu kanałach sprzedaży. Aktualnie w fazie próbnej są trzy nowe koncepty, najbardziej obiecującym jest Click & Collect, który głownie wspiera kierunek rozwoju sprzedaży internetowej – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. W celu ułatwienia naszym Klientom dokonywania zakupów postanowiliśmy w dalszym ciągu inwestować w nasz kanał internetowy, przygotowując narzędzia wspierające obsługę Omnichannel naszych klientów – dodaje.
Nowe placówki INTERSPORT powstały w CH FOCUS MALL w Zielonej Górze, w CH DEKADA w Olsztynie oraz Zakopane Krupówki. Ich otwarcie wpisuje się w strategię Spółki zakładającą możliwość sprzedaży w obiektach handlowych umożliwiających klientom bezpośredni i łatwiejszy dostęp do lokalu, w którym poza ofertą odzieżowo-obuwniczą można będzie również odnaleźć bogatą propozycję sprzętu sportowego i jego serwisu. Nowe salony – działające w formule „Pick-up point” – to również kolejny krok w kierunku digitalizacji sprzedaży. W 2022 roku INTERSPORT planuje dalszy rozwój i kolejne otwarcia nowych sklepów.