MŁODSZA GRUPA
Karolu Gustawie, pozapalałem w domu wszystkie lampy! Poinformował mrówkojad…
Fragment opowiadania „Nieskończoność kosmosu – Z sensu życia” Lotty Olsson i Marii Nilsson Thore zainspiruje uczestników do podjęcia dyskusji na temat wolności.
Co to znaczy być wolnym. Czy wolność jest możliwa, i w jaki sposób? Dlaczego ludzie dyskutują o wolności? Czy prawdziwa wolność powinna mieć granice? Dlaczego ludzi rezygnują z wolności, czy istnieje jakaś sfera życia w której wolność totalna dopuszczamy? Czy wolność i samowola to pojęcia zamienne? Czy i gdzie znajdują się gdzieś granice wolności?
Postaramy się w wesołej atmosferze, sprzyjającej wyrażaniu własnych myśli i sądów odpowiedzieć na te pytania, i na inne, które pojawią się w trakcie dyskusji. Być może poruszymy problematykę szczęścia, państwa., determinizmu.
Info dla Rodziców: Definicja wolności, wokół której będziemy dyskutować to brak przymusu, możliwość dokonywania wyborów. Nawiążemy do kartezjańskiego rozumienia wolności jako źródła godności człowieka. Postaramy się rozróżnić wolność prowadzącą do szczęścia i wolność totalną ( samowolę) prowadzącą do chaosu.
STARSZA GRUPA
Gdyby człowiek był sam, wolność w ogóle nie mogłaby się pojawić…
Fragment eseju Tadeusza Gadacza „Wolność i autentyczność” zainspiruje uczestników do podjęcia dyskusji na temat wolności.
Co to znaczy być wolnym. Czy wolność jest możliwa, i w jaki sposób? Dlaczego ludzie dyskutują o wolności? Czy prawdziwa wolność powinna mieć granice? Dlaczego ludzi rezygnują z wolności, czy istnieje jakaś sfera życia w której wolność totalna dopuszczamy? Czy wolność i samowola to pojęcia zamienne?
Postaramy się w wesołej atmosferze, sprzyjającej wyrażaniu własnych myśli i sądów odpowiedzieć na te pytania, i na inne, które pojawią się w trakcie dyskusji. Być może poruszymy problematykę szczęścia, państwa., determinizmu.
Info dla Rodziców: Definicja wolności, wokół której będziemy dyskutować to brak przymusu, możliwość dokonywania wyborów. Nawiążemy do kartezjańskiego rozumienia wolności jako źródła godności człowieka. Postaramy się rozróżnić wolność prowadzącą do szczęścia i wolność totalną (samowolę) prowadzącą do chaosu.
PORANKI FILOZOFICZNE W POLSKIM to nasza propozycja warsztatów dla najmłodszych widzów. Cykl spotkań edukacyjnych przygotowaliśmy wspólnie z Pracownią Filozoficzną EUREKA Joanny Wągiel. Jego celem jest zachęcenie dziecka do samodzielnego myślenia oraz dodanie mu odwagi w zadawaniu trudnych pytań i w domaganiu się odpowiedzi na nie od nas – dorosłych.
Andrzej Seweryn
teatrpolski.waw.pl
autor zdjęć: Fot. materiały prasowe
adres: ul. Karasia 2
miejsce: Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, wejście służbowe
miejscowść: Warszawa
dzielnica: Śródmieście
wstęp wolny: nie
data od: 2016-05-14
godziny od: 10:00, 11:00 i 12:00 zł