Serdecznie zapraszamy dzieci wraz z rodzicami na cykl zajęć relaksacyjnych dla dzieci w wieku 5-8 lat.
Zajęcia są przeznaczone dla wszystkich dzieci wraz z rodzicami.
Relaksacja – co to takiego?
To proces polegający na wchodzeniu w stan relaksu, osiągany podczas treningu relaksacyjnego.
Relaksacja powinna opierać się na integracji ciała oraz umysłu. Dużą skuteczność wykazuje relaksacja, która opiera się na trzech poziomach naszego funkcjonowania: fizycznym, emocjonalnym oraz mentalnym.
Treningi relaksacyjne są formą terapii (autoterapii) i używane są m.in. w terapii behawioralnej, leczeniu bezsenności, redukowaniu stresu, depresji, lęku, reakcji somatycznych ciała.
Systematyczny trening uważności i relaksacji niesie ze sobą pozytywne zmiany w życiu na poziomie fizycznym oraz psychicznym, dzięki niemu:
* poprawia się jakość snu
* zwiększa się umiejętność radzenia sobie ze stresem
* zwiększona zdolność do koncentracji
* poprawa zdolności do samoregeneraji czy odporności organizmu organizmu
* obniżenie poziomu bólu oraz zwiększenie zdolności do radzenia sobie z nim
* większa odporność na ból przewlekły
* duży spadek lęku, depresji i wrogości, napięcia
* zwiększona zdolność do relaksu – czyli łatwiej się odprężamy i szybciej regenerujemy siły witalne
* zwiększa się energia i entuzjazm do życia
* poprawa samooceny
* odnalezienie spokoju w intensywnym życiu – zaczynamy dostrzegać to co wcześniej nam umykało
U dzieci praktykujących uważność, zaobserwowano przede wszystkim następujące zmiany:
* lepiej radzą sobie z emocjami
* są bardziej skupione i skoncentrowane
* stają się spokojniejsze
* zwiększa się ich empatia oraz wyrozumiałość w stosunku do innych
* łatwiej jest im rozwiązywać powstałe konflikty
* są bardziej zrelaksowane
* czują się szczęśliwsze
Efektów dotyczących zmian wśród osób praktykujących uważność dowodzą zarówno subiektywne opinie samych praktykujących, jak i liczne badania naukowe.
Badania naukowe dowodzą, że dzieci praktykujące relaksację oraz uważność:
* są w stanie znacznie dłużej utrzymać koncentrację i uwagę podczas zajęć niż wcześniej
* wzrasta ich świadomość ciała, myśli i emocji,
* doświadczają mniej reakcji lękowych,
* zwiększa się ich kontrola nad zachowaniami impulsywnymi oraz poprawiają się ich umiejętności interpersonalne
* poprawiają się funkcje wykonawcze (czyli aktywności umysłowe sterujące przebiegiem procesów poznawczych), które są kluczowym predyktorem sukcesów akademickich.
Na warsztatach będziemy korzystać z różnych metod relaksacyjnych tj.: mindfulness, trening Jacobsona, trening autogenny Schultza, metody ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborne, wizualizacja, artterapia, muzykoterapia, bajki terapaeutyczne, psychodrama, techniki pracy z ciałek wg. Alexandra Lowena, aromaterapia
PROWADZĄCY:
Magdalena Bogusz – terapeuta dzieci, młodzieży oraz dorosłych i koordynator Fundacji CTM
Katarzyna Karasowska – certyfikowany terapeuta metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne oraz stażysta CTM
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA – decyduje kolejność zgłoszeń.
WARSZTATY Z CYKLU:
• 29.02.2016 (poniedziałek) – 17:00 do 18:00
• 14.03.2016 (poniedziałek) – 17:00 do 18:00
• 28.03.2016 (poniedziałek) – 17:00 do 18:00
• 11.04.2016 (poniedziałek) – 17:00 do 18:00
• 25.04.2016 (poniedziałek) – 17:00 do 18:00
• 9.05 .2016 (poniedziałek) – 17:00 do 18:00
ZAPISY:
fundacja@mutyzm.pl
INFORMACJE:
tel. 796-688-99