Który rodzic nie kupił nigdy swojemu dziecku gry? Ale czy wszyscy na pewno sprawdzamy, czy jest ona odpowiednia dla wieku naszej pociechy? Akcja społeczna „Graj Bezpiecznie” po raz kolejny, od czasu pierwszej edycji w 2008 roku, ma na celu zainteresowanie i poinformowanie rodziców o odpowiedzialnym dobieraniu gier dla swoich dzieci.
W dzisiejszych czasach w każdym domu stoi już komputer lub konsola i każde dziecko umie i chce z niego korzystać. Głównym źródłem rozrywki dostarczanym przez te sprzęty są oczywiście gry wideo, których głównymi odbiorcami są dzieci i młodzież.
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego wraz z salonami Empik organizują kampanię informacyjną dla rodziców i opiekunów edukującą w dziedzinie systemu oznaczeń gier – PEGI. Dzięki materiałom promocyjnym (naklejkom, strzałkom a także wyświetlanym spotom informacyjnym) umieszczonym w sklepach sieci, wszyscy zainteresowani w okresie wzmożonych zakupów związanych z nadchodzącym Dniem Dziecka a także okresem Pierwszych Komunii, mogą dowiedzieć się, że nie każda gra jest odpowiednia dla małoletnich odbiorców. Często takie zakupy zostają niejako „zamówione” przez dzieci, a rodzic czy dziadek nieświadomie zdejmuje z półki grę, która może być nieodpowiednia dla dziecka w tym wieku. Dlatego właśnie istnieje system PEGI. Jest to pomocne narzędzie dla nabywców, którzy nie mają pewności co do tego, czy dany program jest właściwy dla ich pociechy. Dystrybutorzy gier, ich producenci oraz sieci handlowe wychodzą im naprzeciw umieszczając na pudełkach piktogramy systemu PEGI z podaną odpowiednią kategorią wiekową i dodatkowymi oznaczeniami elementów występujących w grze, takich jak przemoc, wulgarne słownictwo czy sceny erotyczne. Prostota systemu jest jego największą zaletą.
Kampania SPIDOR i Empiku zaczęła się 17 maja bieżącego roku i potrwa aż przez miesiąc. Przez ten czas odwiedzający salony będą mieli okazję otrzymać edukacyjne materiały związane z PEGI a także skorzystać z porady pracowników działu gier i multimediów odnośnie wyboru gier dla dzieci.
GDZIE SZUKAĆ OZNACZEŃ?
Oznaczenia dotyczące minimalnego wieku gracza znajdują się w lewym dolnym rogu z przodu opakowania.
Oznaczenia dotyczące treści zawartych w grze znajdują się z tyłu opakowania.
O PEGI
Pan European Game Information – PEGI (pol. Ogólnoeuropejski System Klasyfikacji Gier) powstał w 2003 roku i stosowany jest w 32 krajach, w tym w Polsce. PEGI jest spójnym, rozpoznawalnym, szeroko stosowanym w Europie system znakowania gier. Komisja Europejska uznała PEGI za wzorcowy przykład branżowej samoregulacji. I choć rating nie jest obowiązkowy, producenci go stosują, ponieważ jest to ważne narzędzie wspomagające wybór właściwej gry wideo.
Więcej informacji na www.pegi.info/pl.
O SPIDOR
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego powstało w kwietniu 2008 roku. Zadania w ramach działalności Stowarzyszenia to przede wszystkim popularyzacja oraz kontrola zasad regulujących prawidłowe wytwarzanie, obrót i użytkowanie gier wideo na polskim rynku. Misją Stowarzyszenia jest upowszechnianie zasad etyki zawodowej producentów i dystrybutorów gier opisanych w Kodeksie Dobrych Praktyk. Stowarzyszenie prowadzi działalność edukacyjną i szkoleniową; zajmuje się także zbieraniem danych na temat korzystania z gier komputerowych i konsolowych w Polsce. SPIDOR jest inicjatorem kampanii „Graj bezpiecznie”. Więcej informacji na www.spidor.pl.
Który rodzic nie kupił nigdy swojemu dziecku gry? Ale czy wszyscy na pewno sprawdzamy, czy jest ona odpowiednia dla wieku naszej pociechy? Akcja społeczna „Graj Bezpiecznie” po raz kolejny, od czasu pierwszej edycji w 2008 roku, ma na celu zainteresowanie i poinformowanie rodziców o odpowiedzialnym dobieraniu gier dla swoich dzieci.
W dzisiejszych czasach w każdym domu stoi już komputer lub konsola i każde dziecko umie i chce z niego korzystać. Głównym źródłem rozrywki dostarczanym przez te sprzęty są oczywiście gry wideo, których głównymi odbiorcami są dzieci i młodzież.
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego wraz z salonami Empik organizują kampanię informacyjną dla rodziców i opiekunów edukującą w dziedzinie systemu oznaczeń gier – PEGI. Dzięki materiałom promocyjnym (naklejkom, strzałkom a także wyświetlanym spotom informacyjnym) umieszczonym w sklepach sieci, wszyscy zainteresowani w okresie wzmożonych zakupów związanych z nadchodzącym Dniem Dziecka a także okresem Pierwszych Komunii, mogą dowiedzieć się, że nie każda gra jest odpowiednia dla małoletnich odbiorców. Często takie zakupy zostają niejako „zamówione” przez dzieci, a rodzic czy dziadek nieświadomie zdejmuje z półki grę, która może być nieodpowiednia dla dziecka w tym wieku. Dlatego właśnie istnieje system PEGI. Jest to pomocne narzędzie dla nabywców, którzy nie mają pewności co do tego, czy dany program jest właściwy dla ich pociechy. Dystrybutorzy gier, ich producenci oraz sieci handlowe wychodzą im naprzeciw umieszczając na pudełkach piktogramy systemu PEGI z podaną odpowiednią kategorią wiekową i dodatkowymi oznaczeniami elementów występujących w grze, takich jak przemoc, wulgarne słownictwo czy sceny erotyczne. Prostota systemu jest jego największą zaletą.
Kampania SPIDOR i Empiku zaczęła się 17 maja bieżącego roku i potrwa aż przez miesiąc. Przez ten czas odwiedzający salony będą mieli okazję otrzymać edukacyjne materiały związane z PEGI a także skorzystać z porady pracowników działu gier i multimediów odnośnie wyboru gier dla dzieci.
GDZIE SZUKAĆ OZNACZEŃ?
Oznaczenia dotyczące minimalnego wieku gracza znajdują się w lewym dolnym rogu z przodu opakowania.
Oznaczenia dotyczące treści zawartych w grze znajdują się z tyłu opakowania.
O PEGI
Pan European Game Information – PEGI (pol. Ogólnoeuropejski System Klasyfikacji Gier) powstał w 2003 roku i stosowany jest w 32 krajach, w tym w Polsce. PEGI jest spójnym, rozpoznawalnym, szeroko stosowanym w Europie system znakowania gier. Komisja Europejska uznała PEGI za wzorcowy przykład branżowej samoregulacji. I choć rating nie jest obowiązkowy, producenci go stosują, ponieważ jest to ważne narzędzie wspomagające wybór właściwej gry wideo.
Więcej informacji na www.pegi.info/pl.
O SPIDOR
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego powstało w kwietniu 2008 roku. Zadania w ramach działalności Stowarzyszenia to przede wszystkim popularyzacja oraz kontrola zasad regulujących prawidłowe wytwarzanie, obrót i użytkowanie gier wideo na polskim rynku. Misją Stowarzyszenia jest upowszechnianie zasad etyki zawodowej producentów i dystrybutorów gier opisanych w Kodeksie Dobrych Praktyk. Stowarzyszenie prowadzi działalność edukacyjną i szkoleniową; zajmuje się także zbieraniem danych na temat korzystania z gier komputerowych i konsolowych w Polsce. SPIDOR jest inicjatorem kampanii „Graj bezpiecznie”. Więcej informacji na www.spidor.pl.