Prawie 62 tys. euro i ponad 250 pluszaków udało się zebrać dzięki zaangażowaniu mieszkańców Warszawy podczas tegorocznej edycji „Pluszaki dla Edukacji”. Maskotki trafiły do podopiecznych Fundacji Serce Dziecka, zaś pieniądze zostaną przekazane na rzecz edukacji dzieci z najbiedniejszych krajów świata.
W styczniu zakończyła się 12. edycja akcji „Pluszaki dla edukacji”, której celem jest zbiórka pieniędzy na edukację w najbiedniejszych regionach świata. 1 euro z każdej sprzedanej w IKEA maskotki trafiło do 18 krajów z Azji, Afryki i Europy Wschodniej, w których dzieci mają utrudniony dostęp do kształcenia.
Pluszaki dla małych pacjentów
Akcja „Pluszaki dla edukacji” ma również lokalny wymiar. W Warszawie, podobnie jak w innych sklepach IKEA w Polsce, co roku zbierane są pluszaki dla małych podopiecznych fundacji, szpitali i hospicjów. W tym roku IKEA Warszawa wsparła Fundację Serce Dziecka, która działa na rzecz maluchów z wadami i chorobami serca. Część pluszaków, jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia została przekazana dzieciom, które w tym czasie przebywały na oddziałach kardiologii i kardiochirurgii. Pozostałe maskotki trafiły do najmłodszych pacjentów w minioną środę.
Zebrane podczas akcji pluszaki trafiły m.in. do pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka i szpitala przy ul. Litewskiej. Jesteśmy bardzo wdzięczni sklepom IKEA Warszawa – na Targówku i w Jankach – za maskotki, które w tych trudnych chwilach przynoszą odrobinę radości małym pacjentom – tłumaczy Małgorzata Słomczyńska z Fundacji Serce Dziecka.
62 tys. euro na rzecz edukacji dzieci
Podczas tegorocznej edycji warszawiacy kupili 59 506 maskotek oraz 1 587 książeczek, dzięki którym, aż 62 tysiące euro wesprze edukację dzieci w krajach ogarniętych konfliktami, katastrofami i epidemiami. W całej Polsce w trakcie trwania akcji udało się zgromadzić 236 tysięcy euro, czyli przeszło 1 mln złotych na działania IKEA Foundation oraz UNICEF.
Nie udałoby nam się zebrać tylu maskotek i pieniędzy, gdyby nie zaangażowanie mieszkańców Warszawy. Cieszymy się, że kolejny raz mogliśmy na nich liczyć – mówi Nelly Osiecka z Warszawskiego sklepu IKEA
W tym roku akcji towarzyszył także globalny konkurs rysunkowy. Spośród prac nadesłanych do centrali IKEA z wszystkich krajów, jury konkursowe wybierze 10 najciekawszych, które zostaną wyprodukowane i trafią do przyszłorocznej kolekcji bohaterskich pluszaków. Wyniki konkursu zostaną przedstawione w lutym br.