Czy wiesz, że 1 spośród 8 osób na świecie cierpi z powodu głodu i nie ma dostępu do posiłków, które zapewniłyby jej właściwy rozwój[1]? 16 października przypada Światowy Dzień Żywności, w którym w sposób szczególny myślimy o problemie głodu na świecie. Marka Knorr we współpracy ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ podejmuje wyzwanie „Zero głodu” (Zero hunger challenge), do którego każdy może dołożyć swoją cegiełkę.
16 października możemy pomóc, wchodząc na stronę wfp.org/pledge, a następnie uzupełniając krótką petycję na temat walki z głodem na świecie. Niezależnie od ilości wysłanych petycji globalna Fundacja Unilever przekaże 200 000 euro na rzecz sfinansowania miliona szkolnych posiłków dla potrzebujących dzieci z Kenii, Indonezji oraz Filipin. Dodatkowo na stronie wfp.org/pledge użytkownicy będą mogli wesprzeć akcję finansowo. Będą o tym informowały banery na portalu przepisy.pl oraz knorr.pl i posty na profilu przepisy.pl na portalu Facebook.
Akcja „Zero głodu” przygotowana specjalnie na 16 października 2014 r., której partnerem jest Knorr, ma za zadanie podnosić świadomość społeczną na temat zjawiska głodu na świecie, ale przede wszystkim przynieść doraźną pomoc konkretnym potrzebującym dzieciom. Organizatorzy akcji wierzą, że każdy człowiek powinien mieć dostęp do smacznego i pożywnego posiłku na co dzień. Akcja realizowana przez Światowy Program Żywnościowy we współpracy z Knorr jest elementem szerszego programu „Home Grown School Meals Programme”, który polega na wspieraniu lokalnych rolników w rozwoju ich gospodarstw, by potem mogli obfite plony dostarczać do pobliskich szkół i zapewniać dzieciom pełnowartościowe posiłki.
Światowy Program Żywnościowy ONZ obejmuje rocznie swoim zasięgiem ok. 80 milionów ludzi w 75 krajach świata. Fundacja Unilever jest kluczowym partnerem Światowego Programu Żywnościowego ONZ od 2007 roku. Warto wiedzieć, że projekty prowadzone przez Światowy Program Żywnościowy ONZ są ściśle nadzorowane, co gwarantuje przejrzystość działań. Milion posiłków sfinansowanych dzięki pomocy Fundacji Unilever na pewno trafi do potrzebujących dzieci.
[1] Food Insecurity in the World 2013, http://www.fao.org/publications/sofi/2013/en/