Firma Egmont rok 2012 zdecydowanie może zaliczyć do owocnych, a jeszcze pozostały nam do jego zakończenia 4 najgorętsze miesiące – sezon kontraktacji i sprzedaży gwiazdkowej. Dlaczego? Bo nie tylko odnotowuje wysoką sprzedaż swoich gier, ale również sukcesywnie wprowadza na rynek nowości.
Liczba 13 w przypadku firmy Egmont na pewno nie należy do pechowych. Trzynaście to liczba nowych gier , które do końca tego roku pojawią się na rynku. Do szczęśliwych liczb należy również 8 – bo z taką liczbą dodruków gier zamknie ten rok Egmont.
PREZENTUJEMY NOWOŚCI NA WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2012 r. FIRMY EGMONT:
3, 2, 1… START!
Autor: Adam Kałuża
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 20 min
Data wydania: początek września
Każdy gracz posiada 4 pionki samochodów, które ścigają się na czterech torach wyścigu. Tory składają się z płytek o różnych wartościach. Kolejne pola trasy gracze pokonują poprzez odpowiednie wykładanie kart ruchu. Na koniec gry gracze zdobywają tyle punktów ile pól udało się pokonać ich samochodom. Gra posiada dwa warianty rozgrywki.
ŁAP ZWIERZAKI!
Autor: Michael Ferch
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 20 min
Data wydania: połowa września
Zadaniem graczy jest łapanie zwierząt (kur, prosiąt, owiec i jednej krowy), które rozbiegły się po łące. Punkty można zdobyć na kilka sposobów: posiadając najwięcej zwierząt jednego rodzaju, posiadając najwięcej zwierząt niezależnie od ich rodzaju oraz zdobywając ostatnie zwierzę dostępne na łące na koniec każdej z rund. Gra karciana z prostymi zasadami, zapewniająca emocjonującą rozgrywkę zarówno dzieciom jak i dorosłym graczom.
WILK, KOZA I KAPUSTA
Autorzy: Valery Fourcade i Jean-Philippe Mars
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 6+
Czas gry: 20 min
Data wydania: połowa września
Jak przewieźć statkiem wilka, kozę i kapustę? To nie takie proste, ponieważ wilk ma apetyt na kozę, a koza chętnie schrupie kapustę! Jedyna nadzieja w tym, że na statku znajdzie się pies, który zapewni porządek na pokładzie. Gracze będą musieli wykazać się sprytem i dobrą pamięcią aby przewieźć na wyspę swoje zwierzęta i kapustę.
CZEKOLADKI – słodka gra logiczna (seria ThinkFun)
Liczba graczy: 1
Wiek graczy: 8+
Data wydania: początek września
Rozmieść w bombonierce wszystkie czekoladki, korzystając ze wskazówek znajdujących się na kartach zadań. Gdy skończysz, odwróć kartę i sprawdź, czy czekoladki są na swoich miejscach. Łamigłówka zawiera 40 nowych zadań o czterech poziomach trudności.
RUSH HOUR – zakorkowana gra logiczna (seria ThinkFun)
Liczba graczy: 1
Wiek graczy: 8+
Data wydania: początek września
Wyjedź z zakorkowanego parkingu! Przestawiaj auta w taki sposób, aby wyjechać czerwonym autem z parkingu. Możesz je przesuwać wyłącznie do przodu i do tyłu.
Łamigłówka zawiera 40 nowych zadań o czterech poziomach trudności.
HOP! HOP! – skoczna gra logiczna (seria ThinkFun)
Liczba graczy: 1
Wiek graczy: 8+
Data wydania: początek września
Twoim zadaniem będzie takie przeskakiwanie żabek, by na planszy pozostała tylko jedna – czerwona. W jaki sposób usuwasz zielone żaby z planszy? Gdy przeskoczysz żabę siedzącą na sąsiednim liściu, zdejmujesz ją z planszy. Będziesz musiał dokładnie zaplanować swoje skoki!
Łamigłówka zawiera 40 zadań o czterech poziomach trudności.
PORTRET PAMIĘCIOWY (seria ThinkFun)
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 6+
Data wydania: połowa października
Zapamiętuj, rysuj, wygrywaj! Staraj się zapamiętać wszystkie cechy postaci przedstawionej na wylosowanej karcie. Następnie zakryj kartę i narysuj zapamiętaną postać. Za każdą poprawnie narysowaną cechę zdobędziesz punkty!
HOBBIT – gra karciana
Autor: Martin Wallace
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 30 min
Data wydania: połowa października
Gandalf, Thorin i Bilbo Baggins stają do walki z siłami zła. Będą się starali pokonać smoka Smauga i orka Bolga. Gracze wcielając się w wybranych bohaterów stają po stronie dobra lub zła. Wykorzystują umiejętności swoich postaci, współpracują ze swoimi sojusznikami i zadają obrażenia wrogom.