Już w najbliższy czwartek startuje długo oczekiwana akcja – „Mama idzie na kawę”. Ponad 100 niesieciowych kawiarni przyjaznych mamom i młodych polskich firm dołączyło do tej inicjatywy społecznej zapoczątkowanej przez kilka mam. A wszystko po to, by zainspirować młode kobiety do wyjścia z domu, zmiany stylu życia oraz odważnych decyzji zawodowych.
„Mama idzie na kawę” to akcja, która powstała z potrzeby chwili. Wydłużony urlop macierzyński sprawia, że coraz więcej młodych kobiet zostaje z pociechami w domu, coraz częściej również zastanawiają się one, jak pogodzić życie rodzinne z zawodowym. Ta inicjatywa jest właśnie dla takich mam, które chcą powrócić do świata dorosłych, podzielić się swoimi troskami lub po prostu spędzić miło czas z dzieckiem wśród innych dorosłych.
Projekt wspierają małe polskie firmy oferujące rzeczy niebanalne i wyznaczające nowy kierunek w polskim designie. Są to marki kierujące swoją ofertę do kobiet i dzieci, tworzone często przez młode mamy. Poznając tak wiele nowych, dynamicznie rozwijających się biznesów – kawiarni oraz firm – kobiety będą mogły zobaczyć, jak wiele jest osób, które odważnie zmieniają swoje życie i tworzą własne miejsca pracy. Inicjatywa ma być inspiracją i zachętą, by nie rezygnować z siebie i swoich marzeń.
– Stając się mamą, kobieta nie musi zamykać się w domu. Wręcz przeciwnie, może na nowo odkryć swoje pasje, możliwości i realizować swoje zawodowe ambicje. Wyjście na symboliczną kawę może stać się impulsem do twórczych przemyśleń i wprowadzenia inspirujących zmian w życiu. Kiedy zostałam mamą, zdecydowałam się założyć własną firmę. Nie spodziewałam się, że jest tak wiele mam podobnych do mnie. Przez kilka ostatnich lat poznałam wiele kobiet, które tworzą nowe fajne miejsca i firmy, łącząc pasję z macierzyństwem. Postanowiłam połączyć nasze siły i tak powstał pomysł na akcję „Mama idzie na kawę” – tłumaczy Agnieszka Czajkowska, pomysłodawczyni akcji i właścicielka marki Colorstories.
W ciągu zaledwie kilku tygodni społeczna inicjatywa kilku mam przerodziła się w ogólnopolską akcję. Już prawie dziesięć tysięcy mam zadeklarowało chęć udziału. Z każdym dniem zgłaszają się kolejne mamy, kawiarnie i firmy.
„Mama idzie na kawę” to akcja społeczna skierowana do wszystkich mam (i tatusiów). Od 15. maja do 15. czerwca, w wybranych kawiarniach, od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 18:00, każdy rodzic, który pojawi się z dzieckiem do 10r.ż., oraz kobiety w ciąży będą mogli napić się dowolnej kawy z 50% rabatem. Dodatkowo, otrzymają katalog pełen informacji o młodych polskich firmach tworzących wyjątkowe rzeczy dla dzieci. Katalog oraz pełna lista firm i kawiarni są dostępne na stronie www.mamaidzienakawe.pl .
Pomysłodawcą i inicjatorem akcji „Mama idzie na kawę” jest Agnieszka Czajkowska, właścicielka firmy Colorstories, a współorganizatorem akcji jest warszawska kawiarnia Kubek w Kubek.
Akcję „Mama idzie na kawę” wspiera fundacja RoRo oraz fundacja MaMa. Patronat nad akcją objęły portal baby-shower.pl, dzieckowwarszawie.pl, Ładnebebe oraz blog Kaszka z mlekiem.
Już w najbliższy czwartek startuje długo oczekiwana akcja – „Mama idzie na kawę”. Ponad 100 niesieciowych kawiarni przyjaznych mamom i młodych polskich firm dołączyło do tej inicjatywy społecznej zapoczątkowanej przez kilka mam. A wszystko po to, by zainspirować młode kobiety do wyjścia z domu, zmiany stylu życia oraz odważnych decyzji zawodowych.
„Mama idzie na kawę” to akcja, która powstała z potrzeby chwili. Wydłużony urlop macierzyński sprawia, że coraz więcej młodych kobiet zostaje z pociechami w domu, coraz częściej również zastanawiają się one, jak pogodzić życie rodzinne z zawodowym. Ta inicjatywa jest właśnie dla takich mam, które chcą powrócić do świata dorosłych, podzielić się swoimi troskami lub po prostu spędzić miło czas z dzieckiem wśród innych dorosłych.
Projekt wspierają małe polskie firmy oferujące rzeczy niebanalne i wyznaczające nowy kierunek w polskim designie. Są to marki kierujące swoją ofertę do kobiet i dzieci, tworzone często przez młode mamy. Poznając tak wiele nowych, dynamicznie rozwijających się biznesów – kawiarni oraz firm – kobiety będą mogły zobaczyć, jak wiele jest osób, które odważnie zmieniają swoje życie i tworzą własne miejsca pracy. Inicjatywa ma być inspiracją i zachętą, by nie rezygnować z siebie i swoich marzeń.
– Stając się mamą, kobieta nie musi zamykać się w domu. Wręcz przeciwnie, może na nowo odkryć swoje pasje, możliwości i realizować swoje zawodowe ambicje. Wyjście na symboliczną kawę może stać się impulsem do twórczych przemyśleń i wprowadzenia inspirujących zmian w życiu. Kiedy zostałam mamą, zdecydowałam się założyć własną firmę. Nie spodziewałam się, że jest tak wiele mam podobnych do mnie. Przez kilka ostatnich lat poznałam wiele kobiet, które tworzą nowe fajne miejsca i firmy, łącząc pasję z macierzyństwem. Postanowiłam połączyć nasze siły i tak powstał pomysł na akcję „Mama idzie na kawę” – tłumaczy Agnieszka Czajkowska, pomysłodawczyni akcji i właścicielka marki Colorstories.
W ciągu zaledwie kilku tygodni społeczna inicjatywa kilku mam przerodziła się w ogólnopolską akcję. Już prawie dziesięć tysięcy mam zadeklarowało chęć udziału. Z każdym dniem zgłaszają się kolejne mamy, kawiarnie i firmy.
„Mama idzie na kawę” to akcja społeczna skierowana do wszystkich mam (i tatusiów). Od 15. maja do 15. czerwca, w wybranych kawiarniach, od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 18:00, każdy rodzic, który pojawi się z dzieckiem do 10r.ż., oraz kobiety w ciąży będą mogli napić się dowolnej kawy z 50% rabatem. Dodatkowo, otrzymają katalog pełen informacji o młodych polskich firmach tworzących wyjątkowe rzeczy dla dzieci. Katalog oraz pełna lista firm i kawiarni są dostępne na stronie www.mamaidzienakawe.pl .
Pomysłodawcą i inicjatorem akcji „Mama idzie na kawę” jest Agnieszka Czajkowska, właścicielka firmy Colorstories, a współorganizatorem akcji jest warszawska kawiarnia Kubek w Kubek.
Akcję „Mama idzie na kawę” wspiera fundacja RoRo oraz fundacja MaMa. Patronat nad akcją objęły portal baby-shower.pl, dzieckowwarszawie.pl, Ładnebebe oraz blog Kaszka z mlekiem.