Empik rozpoczął akcję wsparcia bibliotek w szkołach podstawowych. Do placówek, które zwyciężą w specjalnym konkursie trafi aż 10 tysięcy książek! Biblioteki mogą się zgłaszać do programu od początku września.
Empik, w którym książki zajmują szczególne miejsce, postanowił wzbogacić trwający od wielu lat program rozwoju czytelnictwa wśród najmłodszych: „Przecinek i kropka” o nowy ważny element. – Zwróciliśmy uwagę na biblioteki w szkołach podstawowych, które są często miejscem pierwszego kontaktu dzieci z literaturą. To tam najmłodsi „połykają haczyk”, poznają niezwykłe historie, które rozbudzają wyobraźnię. Jednak nie wszystkie biblioteki mogą zaoferować dzieciom aktualny księgozbiór i ciekawe nowości – mówi Prezes Empiku, Ewa Szmidt-Belcarz. Do serii bezpłatnych warsztatów edukacyjnych i corocznego Konkursu na Najlepszą Książkę Dziecięcą, dochodzi teraz akcja wsparcia dla bibliotek w szkołach podstawowych z całej Polski. Dziesięć placówek, które zostaną wyłonione w specjalnym konkursie, otrzyma po tysiąc książek. Biblioteki mogą się zgłaszać do programu przez cały wrzesień. Wystarczy wypełnić znajdujący się na stronie www.przecinekikropka.pl formularz zgłoszeniowy i dołączyć do niego pracę ilustrującą hasło: „Książki są fajne i kropka!”. 5 października w aplikacji konkursowej rozpocznie się głosowanie na poszczególne placówki. Każdy będzie mógł oddać jeden głos dziennie na jedną z bibliotek do 6 listopada. W ostatnim etapie zostanie wyłonionych dziesięć placówek, do których na mikołajki dotrze aż 10 tysięcy książek. Akcja wsparcia bibliotek szkolnych jest częścią nowego programu lojalnościowego Mój Empik – na ten cel zostanie przeznaczona część kwoty z każdej transakcji z użyciem karty. W ten sposób uczestnicy Mojego Empiku przyczynią się do zapełnienia półek bibliotek i wsparcia rozwoju czytelnictwa wśród dzieci.
Mój Empik to nie tylko specjalne promocje i rabaty dostępne dla wszystkich posiadaczy karty, ale przede wszystkim spersonalizowana oferta – nowo uruchomiony program będzie zapamiętywać kulturalne preferencje i dostarczy „uszyte na miarę” promocje, zaproszenia i informacje. Jeśli na przykład ktoś często sięga po reportaże, to jako pierwszy dowie się o premierach tej kategorii, dostanie rabat na książki tego gatunku i zaproszenia na spotkania z ulubionymi autorami. Nie ma konieczności noszenia przy sobie karty plastikowej, ponieważ program jest kompatybilny z aplikacją mobilną i przy kasie można okazać kod widoczny na ekranie smartfona. Skończy się też problem gromadzenia paragonów – zwrotu bądź wymiany produktów można dokonać na podstawie historii zakupów zarejestrowanej na karcie. Co ważne, jeśli przystępując do programu pokażemy kasjerowi kartę z poprzedniego systemu lojalnościowego, zakupy zachowają ciągłość i szybciej zostaną dopasowane do nas osobiste propozycje. W ciągu pierwszych dwóch tygodni w nowym programie lojalnościowym Empiku zarejestrowało się ponad 200 tysięcy osób.