Carrefour kontynuuje dynamiczny rozwój sklepów w formacie convenience. Sieć rozpoczęła pierwszy miesiąc 2020 roku z mocnym akcentem otwierając w stolicy aż 4 sklepy franczyzowe jednego dnia. Łącznie od początku roku Carrefour otworzył 10 sklepów w formacie franczyzowym i planuje nowe otwarcia.
Sklepy convenience to obecnie najdynamiczniej rozwijający się format tradycyjny na polskim rynku. Klienci, którzy mają coraz mniej czasu, chcą zrobić szybkie zakupy i znaleźć produkty wysokiej jakości, przemieszczając się do pracy lub wracając z niej do domu. Carrefour, dostrzegając te trendy, dynamicznie inwestuje w rozwój najmniejszych sklepów we współpracy z małymi i średnimi polskimi przedsiębiorcami.
– Pod szyldem Carrefour w Polsce działa już ponad 650 sklepów osiedlowych prowadzonych przez naszych franczyzobiorców w trzech różnych formatach. W 2019 roku otworzyliśmy ponad 100 nowych sklepów na terenie całego kraju – mówi Michał Florkiewicz, Dyrektor ds. sklepów convenience Carrefour Polska. Rok 2020 zapowiada się dla nas równie intensywnie. W ubiegłym miesiącu otworzyliśmy aż 4 sklepy franczyzowe w Warszawie jednego dnia, co potwierdza duże zainteresowane franczyzą oferowaną przez Carrefour. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku otworzyliśmy już 10 sklepów. Szczególnie dynamicznie rozwijamy format pomarańczowy przeznaczony do dużych miast, a także naszą ofertę dla właścicieli stacji paliw – dodaje Florkiewicz.
Nowe sklepy w Warszawie zostały otwarte w następujących lokalizacjach:
· Warszawa Górskiego
· Warszawa Płocka
· Warszawa Rembielińska
· Warszawa Bełska
Carrefour, przygotowując swoja ofertę franczyzową, stworzył 3 formaty sklepów convenience, które obrazują wszystkie najważniejsze tendencje widoczne w zmianach zachowań zakupowych Polaków. Pomarańczowy Carrefour Express Convenience to miejski sklep samoobsługowy wpisujący się w oczekiwania i szybkie tempo życia mieszkańców dużych aglomeracji, którzy chcą wygodnie i szybko zrobić zakupy spożywcze blisko domu lub pracy. W ofercie tych sklepów znajdziemy, między innymi, szeroki asortyment dań gotowych oraz jedzenia na wynos, gorącą kawę czy wypiekane na miejscu pieczywo. Zielony Carrefour Express Minimarket, to nowoczesny osiedlowy mini supermarket dla wymagających klientów, ze stoiskiem tradycyjnej sprzedaży mięs i wędlin oraz bogatym asortymentem produktów świeżych, w tym produktów wysokiej jakości z segmentu premium oraz tzw. zdrowej żywności czy żywności ekologicznej. Pod koniec 2018 roku Carrefour zaproponował także na polskim rynku nowy format – Carrefour Express Convenience dedykowany dla właścicieli stacji paliw. Ten koncept dający możliwość handlu 24/7, zyskuje coraz większą popularność. Jest połączeniem atutów osiedlowego sklepu spożywczego i sklepu na stacji paliw. Wszystkie elementy tego konceptu zostają dopasowane do wielkości lokalu znajdującego się na stacji oraz do jego lokalizacji: osiedlowej lub tranzytowej. Sieć oferuje również format Globi dedykowany dla mniejszych miejscowości i terenów wiejskich.
Carrefour posiada w Polsce blisko 15-letnie doświadczenie we franczyzie, którą opiera na czterech filarach. Są to: silna i rozpoznawalna marka, dobrze dobrany asortyment oraz innowacje wdrażane dla klientów i właścicieli sklepów, sprawna logistyka i marketing oraz wspieranie franczyzobiorcy przez cały okres współpracy. Jako jedna z niewielu sieci na polskim rynku, Carrefour sam również prowadzi sklepy w formatach, które oferuje potem w ofercie franczyzowej swoim partnerom. Pozwala to lepiej rozwijać każdy z konceptów i oferować lepsze i bardziej dopasowane rozwiązania dla franczyzobiorców.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.