„Mama i Franco – nauka języka obcego od urodzenia” to książka, która oparta jest na doświadczeniach życiowych autorki – od czasu kiedy Franco pojawił się na świecie. Książka, ta ma na celu przypomnieć rodzicom, że największym darem jaki mogą przekazać swoim dzieciom, którego wartość nie przeminie nigdy, to wiedza. Aby rozpocząć swoja przygodę językową, ze swoim dzieckiem, nie potrzeba ukończenia studiów filologicznych ani certyfikatów językowych ponieważ, język, który używamy komunikując się z dziećmi czy to w języku polskim, angielskim czy hiszpańskim, to język bardzo prosty i łatwy do zrozumienia : „kocham Cię”, „proszę”, „gdzie jest twoja kurtka?” czy „jak robi pie sek?”. Rodzice potrzebują świadomości jak ważne są języki obce i motywacji, żeby zacząć używać języka obcego w codziennych sytuacjach w rozmowie z dzieckiem.
W książce autorka chce pokazać również stereotypową mentalność ludzi, która sprawia, że ludzie tracą motywacje i wstydzą się rozmawiać z dziećmi w innym języku niż ojczysty. Aby potwierdzić, że nauczanie języka obcego ma same plusy rozwojowe i nie ma złego wpływu na rozwój mózgu, autorka napisała rozdział, w którym można przeczytać, jak uczy się mózg opierając się na wtórnych badaniach.
Najważniejszą rzeczą jest jednak to, że jeśli chcemy przekazać komuś wiedzę, najpierw musimy ją zdobyć. Dlatego też, można tu znaleźć wskazówki: jak się uczyć, metody z jakich autorka korzysta wraz z przykładami oraz część praktyczną czyli rozmówki JA i MOJE DZIECKO np. w łazience, przy stole, na placu zabaw itd. Czasami może minąć dużo czasu, zanim rodzic zobaczy pierwsze efekty jednak im szybciej dzieci zostaną zapoznane z językiem i im więcej czasu zostanie mu poświęcone, tym wyższy poziom osiągnie w przyszłości i będzie bardziej pewne siebie w komunikacji z innymi ludźmi np. w języku angielskim.
Każdy wysiłek rozwojowy, który podejmiemy, inwestując w siebie, inwestujemy tym samym w nasze dzieci. Książka ta nie jest kluczem do sukcesu, kluczem do sukcesu jest świadomość i wiara w siebie, którą można poczuć po jej przeczytaniu.
Książka składa się z dwóch części:
I cześć – dotycząca motywacji, wiary w siebie, nauki oraz naukowego aspektu rozwoju mózgu dziecka w odniesieniu do nauki języka obcego, jako drugiego języka.
II cześć – część językowa podzielona na kategorie. Zostały tu zawarte i przetłumaczone wyrazy i zwroty, których używa się w codziennych sytuacjach przebywając z dziećmi.
Książka skierowana jest do osób, które mają zamiar założyć rodzinę, do pełnoetatowych rodziców jak i osób pracujących w przedszkolach. Bez względu na to czy dziecko ma 2,3,4,czy 5 lat i tak naukę zaczynamy od samych podstaw, które właśnie znajdują się w tej książce.
AUTORKA:
Agnieszka Andrys – pełnoetatowa mama Franco – 4-letniego chłopca, która dodatkowo zajmuje się nauczaniem języka angielskiego. Ukończyła filologie angielską, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą oraz kurs zarządzania placówką oświatową. Uwielbia języki obce; uczy się dodatkowo języka hiszpańskiego. Odkąd Franco pojawił się na świecie interesuje się też inteligencją emocjonalną i neuropsychologią.