Z myślą o dzieciach z Ghany Omenaa Mensah nawiązała współpracę z Termo Organiką, producentem styropianu w kropki i Kompletnego Systemu Ociepleń. Jedna z najbardziej lubianych prezenterek pogody została ambasadorką firmy i wzięła udział w premierze nowej linii farb "Omenaa Kolor". Dochód ze sprzedaży farb zasili projekt budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie, który jest priorytetem dla Omenaa Foundation. Brakuje jeszcze kilkuset tysięcy złotych.
21 marca w Łazienkach Królewskich wiosnę przywitali zaproszeni przez Omenę Mensah prezenterzy pogody różnych stacji telewizyjnych, m.in.: Aleksandra Kostka, Małgorzata Tomaszewska-Słomina, Milena Rostkowska-Galant, Anna Dec, Jarosław Kret oraz Maciej Dolega.
Goście jako pierwsi mieli okazję wypróbować nową linię farb sygnowaną przez Omenę Mensah oraz stworzyć wspólny, profesjonalny obraz "Wiosna". Kolorowe, emanujące ciepłą, pozytywną energią dzieło gwiazd zostanie zlicytowane na szkołę w Ghanie.
Szkic obrazu przygotowała ilustratorka Olka Osadzińska, jedna z najzdolniejszych polskich artystek. O jej pracach piszą takie magazyny jak New York Magazine, i-D czy japońskie Commons&Sense. Polka współpracowała z takimi pismami jak Harper’s Bazaar czy K MAG.
Szkoła dla dzieci ulicy
"Tata nie chciał mnie zabrać do swojego rodzinnego kraju, bo pewnie bał się, że zakocham się w Afryce i tam zostanę. No i zakochałam się. A wtedy założyłam fundację krzewiącą edukację w Afryce i tolerancję w Polsce, bo wszyscy jesteśmy przecież kolorowi" – opowiadała z uśmiechem Omenaa Mensah, prezes Omenaa Foundation.
Poinformowała, że jej fundacja zebrała do tej pory około 330 tys. zł, a na budowę szkoły potrzeba w sumie około miliona. Ostatnio fundacja przekazała 40 tys. złotych na całoroczne utrzymanie i wychowanie 30. dzieci z ośrodka Salezjanów "Don Bosco" w Temie (Ghana). Są tam już budynki dla chłopców i dziewczyn, klinika oraz jadalnia. Brakuje tylko szkoły. Dzieci trafiają do salezjańskiej placówki prosto z ulicy, często po wielu traumatycznych przeżyciach.
"Dla mnie i mojej fundacji największym marzeniem i zarazem wyzwaniem jest zebranie pieniędzy na projekt w Afryce i zrealizowanie tej inwestycji" – podkreśliła Omenaa Mensah.
Symbioza i synergia
Termo Organika rozpoczęła bezpośrednie wspieranie fundacji swojej ambasadorki już pod koniec ubiegłego roku. Firma została jednym ze sponsorów kalendarza, z którego dochód ze sprzedaży został przekazany na budowę szkoły w Ghanie.
Podobne cele przyświecają inwestycji Omeny Mensah w Trójmieście. Budowane przez gwiazdę apartamentowce będą ocieplone od fundamentów aż po dach izolacją termiczną wykonaną produktami Termo Organiki. Wnętrza będą pomalowane farbami ze wspomnianej już nowej kolekcji.
"Od ponad dekady intensywnie pracujemy nad doskonaleniem technologii ocieplania budynków, a także zachęcamy inwestorów do budownictwa opartego o oszczędność energii. Z powodzeniem inicjujemy bądź angażujemy się w różnego rodzaju akcje społeczne, których głównym celem, poza promocją energooszczędności, jest pomoc najbardziej potrzebującym” – powiedział Dariusz Stachura, prezes Termo Organiki.
Optymizm, ciepło i profesjonalizm
"Przygotowując się do swojej pierwszej inwestycji budowlanej oraz roli ambasadora Termo Organiki chciałam poznać branżę, spędziłam wiele godzin na rozmowach z ekspertami i wnioski są jednoznaczne. Budownictwo energooszczędne to obecnie standard. Ten standard powoduje, że zużywamy mniej energii, oszczędzamy pieniądze i chronimy środowisko" – powiedziała Omenaa Mensah.
Prezes Omenaa Foundation zapewniła, że w swojej pierwszej inwestycji budowlanej wykorzysta najlepsze materiały dostępne na rynku. Do izolacji termicznej na pewno zostanie wykorzystany Kompletny System Ociepleń Termo Organiki, czyli styropian, tynki, farby i kleje.
Omenaa Mensah jest doktorantką SGH w Warszawie, od lat współpracująca z TVN, TVN24 i TVN METEO ACTIVE. Prowadzi również własny program Domy Gwiazd w kanale DOMO+. Jest także właścicielką marki meblowej Ammadora, w ramach której tworzy unikatowe meble inspirowane sztuką.
Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP