78 proc. dzieci w wieku przedszkolnym korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu (wzrost z 67 proc. w 2011 r.). Coraz powszechniejszy jest dostęp do tabletów, smartfonów czy smart TV. Rośnie też popularność wideo online – to niektóre z wniosków badania przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie Atmediów i serwisu Ciufcia.pl.
Z badania wynika, że rodzice mają wysoką świadomość zagrożeń związanych z Internetem, a także silną chęć kontrolowania treści, jakie przeglądają dzieci. Idealna witryna z perspektywy rodzica to nie tylko bezpieczne treści, ale też połączenie walorów edukacyjnych z zabawą.
Przedszkolaki mają szeroki dostęp nie tylko do komputerów (79 proc. korzysta z komputera w domu), ale i do smartfonów (42 proc.), tabletów (37 proc.) i smart TV (18 proc.). 16 proc. badanych dzieci regularnie korzysta jednocześnie z telewizora i urządzeń mobilnych.
Rośnie też popularność wideo w Internecie. 70 proc. przedszkolaków ogląda online filmy i seriale. Jest to wzrost z 56 proc. w porównaniu z poprzednim badaniem z 2011 r. Popularne są serwisy filmowe ogólnotematyczne (53 proc.), ale też strony stacji telewizyjnych (26 proc.). Zainteresowaniem cieszą się również serwisy oferujące VoD – korzysta z nich 14 proc. dzieci (w porównaniu do 1 proc. w 2011 r.).
O badaniu
Firma GfK Polonia przebadała 2191 rodziców dzieci, które są w wieku od trzech do sześciu lat i aktywnie korzystają z Internetu. Badanie przeprowadzono na przełomie stycznia i lutego 2014 r.
„Przedszkolaki w Sieci” to kontynuacja badania „Dzieci w necie”, przeprowadzonego przez Atmedia w 2011 r.
78 proc. dzieci w wieku przedszkolnym korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu (wzrost z 67 proc. w 2011 r.). Coraz powszechniejszy jest dostęp do tabletów, smartfonów czy smart TV. Rośnie też popularność wideo online – to niektóre z wniosków badania przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie Atmediów i serwisu Ciufcia.pl.
Z badania wynika, że rodzice mają wysoką świadomość zagrożeń związanych z Internetem, a także silną chęć kontrolowania treści, jakie przeglądają dzieci. Idealna witryna z perspektywy rodzica to nie tylko bezpieczne treści, ale też połączenie walorów edukacyjnych z zabawą.
Przedszkolaki mają szeroki dostęp nie tylko do komputerów (79 proc. korzysta z komputera w domu), ale i do smartfonów (42 proc.), tabletów (37 proc.) i smart TV (18 proc.). 16 proc. badanych dzieci regularnie korzysta jednocześnie z telewizora i urządzeń mobilnych.
Rośnie też popularność wideo w Internecie. 70 proc. przedszkolaków ogląda online filmy i seriale. Jest to wzrost z 56 proc. w porównaniu z poprzednim badaniem z 2011 r. Popularne są serwisy filmowe ogólnotematyczne (53 proc.), ale też strony stacji telewizyjnych (26 proc.). Zainteresowaniem cieszą się również serwisy oferujące VoD – korzysta z nich 14 proc. dzieci (w porównaniu do 1 proc. w 2011 r.).
O badaniu
Firma GfK Polonia przebadała 2191 rodziców dzieci, które są w wieku od trzech do sześciu lat i aktywnie korzystają z Internetu. Badanie przeprowadzono na przełomie stycznia i lutego 2014 r.
„Przedszkolaki w Sieci” to kontynuacja badania „Dzieci w necie”, przeprowadzonego przez Atmedia w 2011 r.