Warszawa, 12 lutego 2014: Turner Broadcasting System Poland zaprezentował dziś plany programowe i marketingowe na 2014 rok swoich kanałów dla dzieci – Cartoon Network i Boomerang.
Premiery nowej generacji produkcji Cartoon Network, nowych sezonów ulubionych przez dzieci i wielokrotnie nagradzanych seriali oraz kampania wizerunkowa podkreślająca potęgę wyobraźni i przyjaźni to kluczowe plany Cartoon Network na 2014 rok. Kanał, który w 2013 r. był najchętniej oglądaną stacją przez chłopców w wieku 4-15 lat* i utrzymał silną pozycję w pierwszym miesiącu 2014 r.**zapowiada rok pełny przygód, śmiechu i kreatywności.
Wśród imponującej liczby nowości, jakie Cartoon Network pokaże w tym roku swoim widzom, znalazły się premiery trzech własnych produkcji kanału, tak zwanych Next Generation of Cartoon Network Originals: Wujcio Dobra Rada, Steven Universe i Clarence. Fani animacji studia Cartoon Network będą mogli zobaczyć również nowe sezony takich przebojów jak Niesamowity świat Gumballa, Ben 10: Omniverse, Pora na przygodę i Zwyczajny serial. Dodatkowo na antenę stacji powrócą kultowe Atomówki w zupełnie nowej odsłonie – odcinku specjalnym wykonanym w technologii CGI, a u boku tria maleńkich bohaterek pojawi się legenda The Beatles –Ringo Starr, który specjalnie na potrzeby produkcji napisał i wykonał piosenkę I Wish I Was a Powerpuff Girl. Wśród tegorocznych premier znalazły się także Mixele – globalna marka stworzona z myślą o wielu platformach, która jest wynikiem współpracy Cartoon Network i Grupy LEGO oraz francuska animacja Kumple z dżungli. By nadchodzące miesiące były jeszcze bardziej ekscytujące, stacja kupiła nowe sezony: przygodowego serialu wytwórni DreamWorks Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk, komediowego Johnny’ego Testa, animowanego reality show z serii Totalna Porażka oraz seriale pełne akcji i superbohaterów takie jak: Liga Młodych: Inwazja, Młodzi Tytani: Akcja! oraz Xiaolin Chronicles. Dodatkowo kanał pracuje nad planami związanymi z lokalną produkcją.
Wraz z tegorocznymi premierami nadawca zaprezentował również nowe podejście do tego jak poszczególne seriale będą rozmieszczane w ramówce Cartoon Network. To rezultat badania jakie na zlecenie Turnera przeprowadziła Stratosfera we wrześniu 2013 r.*** Celem badania było poznanie potrzeb, postawy i trendów, które wpływają na życie polskich dzieci oraz ich opinii i opinii ich rodziców na temat Cartoon Network. Badanie wykazało, że dzieci postrzegają kanał Cartoon Network jako zabawny, bystry, nowoczesny, pełny fajnych kreskówek i przygód oraz zabawnych postaci, które je rozśmieszają. Natomiast rodzice twierdzili, że stacja ma dużo interesujących seriali, ale czasami czują, że mogłaby bardziej wspierać ich w zadaniach jakie stawia przed nimi rodzicielstwo. Dlatego, by odpowiedzieć na tę potrzebę, ale również pozostać wiernym tożsamości marki Cartoon Network, u której podstaw leży chęć stworzenia miejsca, w którym dzieci mogą śmiać się do rozpuku i puścić wodze wyobraźni w środowisku, które jest odpowiednie dla każdego widza w grupie docelowej 6-12 lat, stacja postanowiła przebudować swoją ramówkę tak, aby lepiej odpowiadała wymogom polskiej widowni. W nowym układzie programów poranki będą wypełnione komediami takimi jak Angelo rządzi, Tom i Jerry, Garfield Show czy Looney Tunes Show, po południu na antenie pojawi się więcej seriali przygodowych z elementami akcji oraz komedii m.in. Jeźdźcy smoków, Scooby-Doo! I brygada detektywów, Niesamowity świat Gumballa i Ben 10: Omniverse, natomiast wieczorem widzowie obejrzą tak kultowe seriale dla starszych dzieci jak Pora na przygodę czy Zwyczajny serial.
„Przysłuchiwaliśmy się uważnie temu co mówiły dzieci i ich rodzice w trakcie badania. Dowiedzieliśmy się, że polskie dzieci niezmiennie uwielbiają Cartoon Network za nowoczesne seriale pełne życia, humoru i wyobraźni, ale nie tylko dzieci oglądają ten kanał. Dzisiejsi rodzice są bardzo zaangażowani we wszystko co robią ich dzieci, łącznie z tym co oglądają w telewizji. Przy tym jak duży nacisk kładzie się na edukację i zajęcia pozalekcyjne, które zajmują większość dnia współczesnym dzieciom, czas na rozrywkę jest ograniczony i w pewien sposób kontrolowany. Ten trend to kluczowy czynnik, który sprawił, że postanowiliśmy wprowadzić zmiany w ramówce Cartoon Network. Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom rodziców, zachowując tożsamość stacji, która opiera się na tym, że jest wesoła, nieprzewidywalna, w dobrym tego słowa znaczeniu, i zapewnia aktywnym, ciekawskim dzieciom miejsce, gdzie mogą się dobrze bawić i być sobą” mówi Matthias Heinze, Vice President Commercial, PR & Marketing TBS w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, krajach Beneluksu, regionie CEE i w Rosji.
Nowe podejście do ramówki wprowadzone z początkiem 2014 r. zostanie wsparte miesięczną, ogólnopolską kampanią wizerunkową, która wystartuje 17 lutego i będzie skierowana przede wszystkim do rodziców. Głównym elementem kampanii jest 30” spot zaprezentowany podczas spotkania, który podkreśla potęgę wyobraźni, przyjaźni i wpływ jaki na życie dzieci ma ojciec – odważny i kreatywny wzór do naśladowania, który tak jak jego synowie uwielbia przygodę i humor. Spot będzie emitowany przez kanały komercyjne oraz kanały własne Turnera (Cartoon Network, Boomerang i TCM), będzie również wyświetlany w sieci kin Multikino oraz w ramach kampanii internetowej. Dodatkowo w największych miastach Polski pojawi się 180 billboardów, a uzupełnieniem kampanii będą reklamy w prasie i internecie. Cartoon Network uruchomi również specjalną podstronę dla rodziców na www.cartoonnetwork.pl z sekcją dedykowaną przed wszystkim ojcom. W tym miejscu będą mogli dowiedzieć się więcej o stacji, nowym układzie ramówki i ulubionych bohaterach swoich dzieci, przeczytać porady ekspertów i wskazówki innych ojców na temat wychowania dzieci i spędzania z nimi czasu, sprawdzić jaki typ taty ze świata Cartoon Network reprezentują, pograć w gry i zobaczyć czy ich wyniki dorównują wynikom ich dzieci oraz zagłosować na swoje ulubione seriale z dzieciństwa.
Drugi kanał dla dzieci z portfolio Turnera – Boomerang również znajdzie się w centrum uwagi w 2014 r. dzięki nowym programom, odświeżeniu marki oraz kampanii wizerunkowej zaplanowanej na drugą połowę roku. Boomerang jest uwielbiany przez całe rodziny, cieszy się zaufaniem dzieci i rodziców, dzięki temu, że oferuje lekką i pełną humoru rozrywkę dla każdego z klasycznymi i znanymi bohaterami. W nadchodzących miesiącach na widzów czekają premiery seriali prezentujących nowe przygody klasycznych, animowanych bohaterów takich jak Tom i Jerry, którzy niedługo będą obchodzili swoje 75 urodziny, a w Boomerangu pojawią się w zupełnie nowym, uwspółcześnionym serialu pt. The New Tom & Jerry Show. Spośród innych dobrze znanych postaci na antenie stacji zagości Inspektor Gadżet, który w tym roku obchodzi swoje 30 urodziny, a w Boomerangu również zaprezentuje swoje nowe oblicze. Dodatkowo na dzieci czekają premiery Animaniaków, którzy powstali dzięki współpracy Stephena Spielberga i Warner Bros. Animation, a na antenie stacji pojawią się na wiosnę, oraz nowe odcinki ulubieńców maluchów takich jak The Garfield Show, Sylwester i Tweety na tropie, Banany w piżamach oraz Strażackie opowieści. Natomiast, tak jak nadawca zapowiadał wcześniej, we wrześniu widzowie będą mogli zobaczyć nowe przygody wysportowanego superbohatera Sporacusa w czwartym sezonie Leniuchowa – serialu, który stał się globalnym fenomenem i jest jedyną marką telewizyjną, która promuje aktywny tryb życia i zdrowe wybory żywieniowe wśród dzieci.
O Turner International
Turner Broadcasting System International odpowiada za wersje takich marek TBS jak CNN, TNT, Cartoon Network i Turner Classic Movies, jak również inne kanały oraz działalność nadawcy w Ameryce Łacińskiej, Europie, na Bliskim Wschodzie, Afryce i regionie Azji i Pacyfiku. TBS nadaje kanały płatnej i darmowej telewizji, jak również dostarcza usługi poprzez Internet, współpracuje komercyjnie z różnymi partnerami przy przedsięwzięciach z dziedziny mediów; działa w porozumieniu z Warner Bros. i HBO, by zwiększyć globalny zasięg Time Warner.
TBS odpowiada za 32 marki telewizyjne nadawane jako 150 kanałów, w 36 językach w ponad 200 krajach. Poprzez swoje lokalne filie nadaje 40 kanałów w 12 językach w 40 krajach w regionie Azji i Pacyfiku, 73 kanały w 23 językach w 125 krajach regionu EMEA oraz 48 kanałów w trzech językach w 44 krajach Ameryki Łacińskiej. Wśród marek rozrywkowych i informacyjnych Turner Broadcasting System International znajdują się CNN International, CNNj, CNN en Español, HLN, Cartoon Network, Cartoonito, Boing, Boomerang, Pogo, Toonami, Tooncast, TABI CHANNEL, TNT, Turner Classic Movies, TBS veryfunny, WB, HBO, MONDO TV, Glitz*, Silver, Star!, HTV, Infinito, I.Sat, MuchMusic, truTV, Space i Chilevisión.
Turner Broadcasting System International, Inc. jest spółką zależną Turner Broadcasting System, Inc. (TBS), części koncernu Time Warner.
Warszawa, 12 lutego 2014: Turner Broadcasting System Poland zaprezentował dziś plany programowe i marketingowe na 2014 rok swoich kanałów dla dzieci – Cartoon Network i Boomerang.
Premiery nowej generacji produkcji Cartoon Network, nowych sezonów ulubionych przez dzieci i wielokrotnie nagradzanych seriali oraz kampania wizerunkowa podkreślająca potęgę wyobraźni i przyjaźni to kluczowe plany Cartoon Network na 2014 rok. Kanał, który w 2013 r. był najchętniej oglądaną stacją przez chłopców w wieku 4-15 lat* i utrzymał silną pozycję w pierwszym miesiącu 2014 r.**zapowiada rok pełny przygód, śmiechu i kreatywności.
Wśród imponującej liczby nowości, jakie Cartoon Network pokaże w tym roku swoim widzom, znalazły się premiery trzech własnych produkcji kanału, tak zwanych Next Generation of Cartoon Network Originals: Wujcio Dobra Rada, Steven Universe i Clarence. Fani animacji studia Cartoon Network będą mogli zobaczyć również nowe sezony takich przebojów jak Niesamowity świat Gumballa, Ben 10: Omniverse, Pora na przygodę i Zwyczajny serial. Dodatkowo na antenę stacji powrócą kultowe Atomówki w zupełnie nowej odsłonie – odcinku specjalnym wykonanym w technologii CGI, a u boku tria maleńkich bohaterek pojawi się legenda The Beatles –Ringo Starr, który specjalnie na potrzeby produkcji napisał i wykonał piosenkę I Wish I Was a Powerpuff Girl. Wśród tegorocznych premier znalazły się także Mixele – globalna marka stworzona z myślą o wielu platformach, która jest wynikiem współpracy Cartoon Network i Grupy LEGO oraz francuska animacja Kumple z dżungli. By nadchodzące miesiące były jeszcze bardziej ekscytujące, stacja kupiła nowe sezony: przygodowego serialu wytwórni DreamWorks Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk, komediowego Johnny’ego Testa, animowanego reality show z serii Totalna Porażka oraz seriale pełne akcji i superbohaterów takie jak: Liga Młodych: Inwazja, Młodzi Tytani: Akcja! oraz Xiaolin Chronicles. Dodatkowo kanał pracuje nad planami związanymi z lokalną produkcją.
Wraz z tegorocznymi premierami nadawca zaprezentował również nowe podejście do tego jak poszczególne seriale będą rozmieszczane w ramówce Cartoon Network. To rezultat badania jakie na zlecenie Turnera przeprowadziła Stratosfera we wrześniu 2013 r.*** Celem badania było poznanie potrzeb, postawy i trendów, które wpływają na życie polskich dzieci oraz ich opinii i opinii ich rodziców na temat Cartoon Network. Badanie wykazało, że dzieci postrzegają kanał Cartoon Network jako zabawny, bystry, nowoczesny, pełny fajnych kreskówek i przygód oraz zabawnych postaci, które je rozśmieszają. Natomiast rodzice twierdzili, że stacja ma dużo interesujących seriali, ale czasami czują, że mogłaby bardziej wspierać ich w zadaniach jakie stawia przed nimi rodzicielstwo. Dlatego, by odpowiedzieć na tę potrzebę, ale również pozostać wiernym tożsamości marki Cartoon Network, u której podstaw leży chęć stworzenia miejsca, w którym dzieci mogą śmiać się do rozpuku i puścić wodze wyobraźni w środowisku, które jest odpowiednie dla każdego widza w grupie docelowej 6-12 lat, stacja postanowiła przebudować swoją ramówkę tak, aby lepiej odpowiadała wymogom polskiej widowni. W nowym układzie programów poranki będą wypełnione komediami takimi jak Angelo rządzi, Tom i Jerry, Garfield Show czy Looney Tunes Show, po południu na antenie pojawi się więcej seriali przygodowych z elementami akcji oraz komedii m.in. Jeźdźcy smoków, Scooby-Doo! I brygada detektywów, Niesamowity świat Gumballa i Ben 10: Omniverse, natomiast wieczorem widzowie obejrzą tak kultowe seriale dla starszych dzieci jak Pora na przygodę czy Zwyczajny serial.
„Przysłuchiwaliśmy się uważnie temu co mówiły dzieci i ich rodzice w trakcie badania. Dowiedzieliśmy się, że polskie dzieci niezmiennie uwielbiają Cartoon Network za nowoczesne seriale pełne życia, humoru i wyobraźni, ale nie tylko dzieci oglądają ten kanał. Dzisiejsi rodzice są bardzo zaangażowani we wszystko co robią ich dzieci, łącznie z tym co oglądają w telewizji. Przy tym jak duży nacisk kładzie się na edukację i zajęcia pozalekcyjne, które zajmują większość dnia współczesnym dzieciom, czas na rozrywkę jest ograniczony i w pewien sposób kontrolowany. Ten trend to kluczowy czynnik, który sprawił, że postanowiliśmy wprowadzić zmiany w ramówce Cartoon Network. Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom rodziców, zachowując tożsamość stacji, która opiera się na tym, że jest wesoła, nieprzewidywalna, w dobrym tego słowa znaczeniu, i zapewnia aktywnym, ciekawskim dzieciom miejsce, gdzie mogą się dobrze bawić i być sobą” mówi Matthias Heinze, Vice President Commercial, PR & Marketing TBS w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, krajach Beneluksu, regionie CEE i w Rosji.
Nowe podejście do ramówki wprowadzone z początkiem 2014 r. zostanie wsparte miesięczną, ogólnopolską kampanią wizerunkową, która wystartuje 17 lutego i będzie skierowana przede wszystkim do rodziców. Głównym elementem kampanii jest 30” spot zaprezentowany podczas spotkania, który podkreśla potęgę wyobraźni, przyjaźni i wpływ jaki na życie dzieci ma ojciec – odważny i kreatywny wzór do naśladowania, który tak jak jego synowie uwielbia przygodę i humor. Spot będzie emitowany przez kanały komercyjne oraz kanały własne Turnera (Cartoon Network, Boomerang i TCM), będzie również wyświetlany w sieci kin Multikino oraz w ramach kampanii internetowej. Dodatkowo w największych miastach Polski pojawi się 180 billboardów, a uzupełnieniem kampanii będą reklamy w prasie i internecie. Cartoon Network uruchomi również specjalną podstronę dla rodziców na www.cartoonnetwork.pl z sekcją dedykowaną przed wszystkim ojcom. W tym miejscu będą mogli dowiedzieć się więcej o stacji, nowym układzie ramówki i ulubionych bohaterach swoich dzieci, przeczytać porady ekspertów i wskazówki innych ojców na temat wychowania dzieci i spędzania z nimi czasu, sprawdzić jaki typ taty ze świata Cartoon Network reprezentują, pograć w gry i zobaczyć czy ich wyniki dorównują wynikom ich dzieci oraz zagłosować na swoje ulubione seriale z dzieciństwa.
Drugi kanał dla dzieci z portfolio Turnera – Boomerang również znajdzie się w centrum uwagi w 2014 r. dzięki nowym programom, odświeżeniu marki oraz kampanii wizerunkowej zaplanowanej na drugą połowę roku. Boomerang jest uwielbiany przez całe rodziny, cieszy się zaufaniem dzieci i rodziców, dzięki temu, że oferuje lekką i pełną humoru rozrywkę dla każdego z klasycznymi i znanymi bohaterami. W nadchodzących miesiącach na widzów czekają premiery seriali prezentujących nowe przygody klasycznych, animowanych bohaterów takich jak Tom i Jerry, którzy niedługo będą obchodzili swoje 75 urodziny, a w Boomerangu pojawią się w zupełnie nowym, uwspółcześnionym serialu pt. The New Tom & Jerry Show. Spośród innych dobrze znanych postaci na antenie stacji zagości Inspektor Gadżet, który w tym roku obchodzi swoje 30 urodziny, a w Boomerangu również zaprezentuje swoje nowe oblicze. Dodatkowo na dzieci czekają premiery Animaniaków, którzy powstali dzięki współpracy Stephena Spielberga i Warner Bros. Animation, a na antenie stacji pojawią się na wiosnę, oraz nowe odcinki ulubieńców maluchów takich jak The Garfield Show, Sylwester i Tweety na tropie, Banany w piżamach oraz Strażackie opowieści. Natomiast, tak jak nadawca zapowiadał wcześniej, we wrześniu widzowie będą mogli zobaczyć nowe przygody wysportowanego superbohatera Sporacusa w czwartym sezonie Leniuchowa – serialu, który stał się globalnym fenomenem i jest jedyną marką telewizyjną, która promuje aktywny tryb życia i zdrowe wybory żywieniowe wśród dzieci.
O Turner International
Turner Broadcasting System International odpowiada za wersje takich marek TBS jak CNN, TNT, Cartoon Network i Turner Classic Movies, jak również inne kanały oraz działalność nadawcy w Ameryce Łacińskiej, Europie, na Bliskim Wschodzie, Afryce i regionie Azji i Pacyfiku. TBS nadaje kanały płatnej i darmowej telewizji, jak również dostarcza usługi poprzez Internet, współpracuje komercyjnie z różnymi partnerami przy przedsięwzięciach z dziedziny mediów; działa w porozumieniu z Warner Bros. i HBO, by zwiększyć globalny zasięg Time Warner.
TBS odpowiada za 32 marki telewizyjne nadawane jako 150 kanałów, w 36 językach w ponad 200 krajach. Poprzez swoje lokalne filie nadaje 40 kanałów w 12 językach w 40 krajach w regionie Azji i Pacyfiku, 73 kanały w 23 językach w 125 krajach regionu EMEA oraz 48 kanałów w trzech językach w 44 krajach Ameryki Łacińskiej. Wśród marek rozrywkowych i informacyjnych Turner Broadcasting System International znajdują się CNN International, CNNj, CNN en Español, HLN, Cartoon Network, Cartoonito, Boing, Boomerang, Pogo, Toonami, Tooncast, TABI CHANNEL, TNT, Turner Classic Movies, TBS veryfunny, WB, HBO, MONDO TV, Glitz*, Silver, Star!, HTV, Infinito, I.Sat, MuchMusic, truTV, Space i Chilevisión.
Turner Broadcasting System International, Inc. jest spółką zależną Turner Broadcasting System, Inc. (TBS), części koncernu Time Warner.