2 stycznia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego została podpisana umowa dotycząca funkcjonowania „Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD”. Dzięki temu w 2014 r. mieszkańcy Mazowsza w dalszym ciągu będą mogli korzystać z udogodnienia, jakim jest możliwość podróżowania z jednym biletem.
Oferta dla podróżnych, korzystających z przejazdów środkami transportu publicznego w ramach ZTM, a także pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej, została wprowadzona w 2005 r. Od tego czasu „Wspólny Bilet” cieszy się coraz większą popularnością. Z tego względu zakres obowiązywania oferty z roku na rok się poszerzał. Początkowo ze „Wspólnego Biletu” można było korzystać na odcinku Warszawa Ursus – Warszawa Wschodnia. Dziś obszar ten znacznie się powiększył.
Koleje Mazowieckie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się przewoźników kolejowych. Rok 2013 zamykamy kolejnym rekordem – przewieźliśmy ponad 62 mln pasażerów. To aż o 10 mln pasażerów więcej niż zaledwie trzy lata temu. Ludzie coraz chętniej przesiadają się z samochodu do pociągu. To zdecydowanie szybszy i tańszy sposób komunikacji. Nowy tabor to także większy komfort. Stąd sukces „Wspólnego Biletu” – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Oferta będzie funkcjonować w 2014 r. na dotychczasowych zasadach. To oznacza, że bilety ZTM – od dobowego wzwyż – będą uprawniać do przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich na obszarze ograniczonym stacjami: Sulejówek Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków, Płochocin, Legionowo Przystanek, Legionowo Piaski, Warszawa Zacisze-Wilno (granice tzw. II strefy biletowej) oraz pociągami Warszawskiej Kolei Dojazdowej na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Opacz.
Po raz kolejny osiągnęliśmy porozumienie. Skorzystają na tym mieszkańcy stolicy i sąsiadujących z nią miejscowości, dla których jakże ważny jest sprawny dojazd do pracy, domów i szkoły. Zapewnienie nowoczesnej i szybkiej komunikacji to nasz absolutny priorytet. To Warszawa nadal ponosi główny – 60 proc. ciężar finansowania „Wspólnego Biletu” na terenie aglomeracji. Mogę zapewnić, że sytuacja w zakresie jego współfinansowania jest stabilna – stwierdza Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Uważam, że to bardzo dobra oferta dla podróżnych, dlatego z pewnością warto kontynuować i ulepszać to, co wspólnie rozpoczęliśmy w 2005 r. Cieszę się, że Zarządowi Transportu Miejskiego i samorządom partycypującym w finansowaniu „Wspólnego Biletu” udało się osiągnąć porozumienie. Decyzja o włączeniu się w ofertę świadczy o odpowiedzialności mazowieckich włodarzy i o nowoczesnym spojrzeniu na kwestię zintegrowanego transportu publicznego na terenie Mazowsza – mówi Artur Radwan, prezes Zarządu „Kolei Mazowieckich – KM”.
Zadowolenia z podpisania umowy nie kryje także Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie – „Wspólny Bilet” to dziś w aglomeracji warszawskiej standard. To oferta, bez której tysiące mieszkańców podwarszawskich miejscowości, ale również i wielu warszawskich dzielnic, nie wyobrażają sobie codziennych dojazdów do pracy czy szkoły. Tam gdzie nie kursuje SKM pociągi Kolei Mazowieckich stanowią dla nich „trzon” komunikacyjnej oferty. Na liniach obsługiwanych przez SKM doskonale uzupełniają tę ofertę. „Wspólny Bilet” pozwala także pasażerom na obniżenie kosztów podróży. Zamiast dwóch oddzielnych biletów pasażerom wystarczy dziś tylko jeden – bilet ZTM – mówi dyrektor Wiesław Witek.
2 stycznia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego została podpisana umowa dotycząca funkcjonowania „Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD”. Dzięki temu w 2014 r. mieszkańcy Mazowsza w dalszym ciągu będą mogli korzystać z udogodnienia, jakim jest możliwość podróżowania z jednym biletem.
Oferta dla podróżnych, korzystających z przejazdów środkami transportu publicznego w ramach ZTM, a także pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej, została wprowadzona w 2005 r. Od tego czasu „Wspólny Bilet” cieszy się coraz większą popularnością. Z tego względu zakres obowiązywania oferty z roku na rok się poszerzał. Początkowo ze „Wspólnego Biletu” można było korzystać na odcinku Warszawa Ursus – Warszawa Wschodnia. Dziś obszar ten znacznie się powiększył.
Koleje Mazowieckie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się przewoźników kolejowych. Rok 2013 zamykamy kolejnym rekordem – przewieźliśmy ponad 62 mln pasażerów. To aż o 10 mln pasażerów więcej niż zaledwie trzy lata temu. Ludzie coraz chętniej przesiadają się z samochodu do pociągu. To zdecydowanie szybszy i tańszy sposób komunikacji. Nowy tabor to także większy komfort. Stąd sukces „Wspólnego Biletu” – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Oferta będzie funkcjonować w 2014 r. na dotychczasowych zasadach. To oznacza, że bilety ZTM – od dobowego wzwyż – będą uprawniać do przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich na obszarze ograniczonym stacjami: Sulejówek Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków, Płochocin, Legionowo Przystanek, Legionowo Piaski, Warszawa Zacisze-Wilno (granice tzw. II strefy biletowej) oraz pociągami Warszawskiej Kolei Dojazdowej na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Opacz.
Po raz kolejny osiągnęliśmy porozumienie. Skorzystają na tym mieszkańcy stolicy i sąsiadujących z nią miejscowości, dla których jakże ważny jest sprawny dojazd do pracy, domów i szkoły. Zapewnienie nowoczesnej i szybkiej komunikacji to nasz absolutny priorytet. To Warszawa nadal ponosi główny – 60 proc. ciężar finansowania „Wspólnego Biletu” na terenie aglomeracji. Mogę zapewnić, że sytuacja w zakresie jego współfinansowania jest stabilna – stwierdza Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Uważam, że to bardzo dobra oferta dla podróżnych, dlatego z pewnością warto kontynuować i ulepszać to, co wspólnie rozpoczęliśmy w 2005 r. Cieszę się, że Zarządowi Transportu Miejskiego i samorządom partycypującym w finansowaniu „Wspólnego Biletu” udało się osiągnąć porozumienie. Decyzja o włączeniu się w ofertę świadczy o odpowiedzialności mazowieckich włodarzy i o nowoczesnym spojrzeniu na kwestię zintegrowanego transportu publicznego na terenie Mazowsza – mówi Artur Radwan, prezes Zarządu „Kolei Mazowieckich – KM”.
Zadowolenia z podpisania umowy nie kryje także Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie – „Wspólny Bilet” to dziś w aglomeracji warszawskiej standard. To oferta, bez której tysiące mieszkańców podwarszawskich miejscowości, ale również i wielu warszawskich dzielnic, nie wyobrażają sobie codziennych dojazdów do pracy czy szkoły. Tam gdzie nie kursuje SKM pociągi Kolei Mazowieckich stanowią dla nich „trzon” komunikacyjnej oferty. Na liniach obsługiwanych przez SKM doskonale uzupełniają tę ofertę. „Wspólny Bilet” pozwala także pasażerom na obniżenie kosztów podróży. Zamiast dwóch oddzielnych biletów pasażerom wystarczy dziś tylko jeden – bilet ZTM – mówi dyrektor Wiesław Witek.