W ostatnią czerwcową sobotę, w warszawskim Ogrodzie Zoologicznym, rodziny z dziećmi bawiły się na pikniku organizowanym przez Fundację ProKarton w ramach kampanii Karton, naturalnie!. Ponad 1000 dzieci i dorosłych wzięło udział w pokazach czerpania papieru, zawodach i quizach, dzięki którym dowiedzieli się jak dbać o ekologię w swoim otoczeniu.
Sobotni piknik Fundacji ProKarton w warszawskim ZOO odwiedziło ponad 1000 dzieci i dorosłych. Wszystkie aktywności – począwszy od pokazów czerpania papieru, w których uczestniczyło ponad 250 osób, przez angażujące całe rodziny zmagania przy budowaniu konstrukcji z kartoników po mleku i sokach, aż po zawody sportowe takie jak ekologiczne kręgle i slalom – angażowały dzieci i ich rodziny oraz promowały proekologiczne postawy. Dużą popularnością cieszyła się też ekologiczna kawiarenka,
w której rodzice wraz z dziećmi mogli posilić się świeżymi sokami, wodą, napojami mlecznymi
w kartonikach i odpocząć, regenerując się przed udziałem w kolejnych konkurencjach.
Jednym z naszych codziennych zadań jest edukowanie, że zużyte kartoniki po mleku czy sokach to cenny surowiec, więc należy je odpowiednio segregować. W sobotę zrobiliśmy jednak wyjątek i pokazaliśmy, jak wykorzystać kartoniki do zabaw plastycznych i sportowych. Dużą atrakcją dla dzieci była możliwość otrzymania dyplomu małego ekologa za udział w pokazie czerpania papieru, sporządzonego na papierze, który kilka chwil wcześniej był zwykłym kartonikiem po soku! Uważam, że największą wartością wszystkich zabaw było to, że przekazywały ekologiczną wiedzę w prosty i atrakcyjny sposób, który trafia do najmłodszych. Cieszy nas, że wydarzenie spotkało się z ciepłym przyjęciem i zainteresowaniem ze strony odwiedzających warszawskie ZOO – także osób dorosłych, które zadawały wiele pytań nt. technologii wykorzystywanych do pakowania żywności w kartoniki i recyklingu tych opakowań. Mamy nadzieję, że spowoduje to wzrost świadomości ekologicznej wśród warszawiaków i zmieni postrzeganie opakowań do żywności płynnej – powiedział po wydarzeniu Michał Rosa, Prezes Zarządu Fundacji ProKarton.
Piknik rodzinny w warszawskim ZOO, zorganizowany przez Fundację ProKarton, był ostatnim etapem trwającej od marca kampanii edukacyjnej Karton, naturalnie!. Zainteresowanych ekologicznymi działaniami organizowanymi przez Fundację ProKarton zapraszamy na stronę internetową www.prokarton.org i do śledzenia profilu kampanii Karton, naturalnie! na Facebooku: http://www.facebook.com/kartonnaturalnie.
Patroni medialni:
Radio Kolor
Dziecko w Warszawie
Qlturka.pl
ekologia.pl
eko.org.pl
O Fundacji:
Fundacja ProKarton została założona w lipcu 2011 r. przez producentów kartonów do mleka i soków w Polsce. Jej celem jest popularyzacja kartonów do płynnej żywności, jako nowoczesnych i przyjaznych środowisku opakowań, a także działanie na rzecz edukacji ekologicznej i promocji opakowań kartonowych do płynnej żywności.
Fundatorzy:
ELOPAK jest jedną z wiodących na świecie firm dostarczających kartonowe opakowania do płynnych produktów spożywczych. Firma została założona w Norwegii w 1957 roku, gdy stała się właścicielem systemu pakowania Pure-Pak® (w rzeczywistości nazwa firmy wywodzi się od słów „European Licensee of Pure-PAK®). Obecnie, po ponad pięćdziesięciu latach nieustannego rozwoju, Elopak stał się globalną korporacją z ponad trzema tysiącami zatrudnionych pracowników.
Charakterystyczne kartoniki z daszkiem, produkowane przez Elopak, można znaleźć na półkach sklepowych w ponad 100 krajach na całym świecie. W ofercie znajdują się kartony o różnych wzorach, kształtach i konfiguracjach o pojemności od 200 ml do 5 litrów, a także szeroki wybór zakrętek. Elopak jest również dostawcą maszyn nalewających do kartoników Pure-Pak i systemów do pakowania zbiorczego.
Głębokim przekonaniem firmy jest to, że kartoniki są najlepszymi z możliwych rodzajów opakowań do płynnej żywności. Chronią jakość zapakowanych produktów oraz doskonale nadają się do transportu i przechowywania, a dzięki swojej budowie są przyjazne środowisku naturalnemu.
Więcej informacji na stronie www.elopak.com
SIG Combibloc to jeden z wiodących światowych producentów systemów opakowań kartonowych do żywności i napojów. Firma dostarcza kompletne systemy składające się z linii napełniającej jak i dedykowanego materiału opakowaniowego.
SIG Combibloc jest obecnie częścią nowozelandzkiej grupy Rank ale historia firmy sięga roku 1878, w którym F.E. Jagenberg otwierając papiernię w Dusseldorfie stworzył fundamenty dla przyszłego rozwoju. Początki obecności SIG Combibloc w Polsce to rok 1987, kiedy to miała miejsce sprzedaż pierwszej linii napełniającej do zakładów firmy Hortex w Górze Kalwarii. Opierając się na umiejętnościach i doświadczeniu blisko pięciu tysięcy pracowników w ponad czterdziestu krajach, firma może szybko i skutecznie reagować na lokalne potrzeby klientów.
Opakowania kartonowe SIG Combibloc chronią jakość zapakowanych w nie produktów zapewniając utrzymanie walorów smakowych, wartości odżywczych i witamin jednocześnie pomagając chronić środowisko naturalne, ponieważ ich podstawowym komponentem jest karton produkowany z drewna – surowca naturalnego i odnawialnego. Dzięki wykorzystaniu odnawialnych źródeł firma redukuje zużycie surowców kopalnych takich jak ropa naftowa. Ponadto wspierając zrównoważoną gospodarkę leśną dodatkowo przyczynia się do ochrony klimatu.
Więcej informacji o firmie i produktach na stronie: www.sig.biz
Tetra Pak to światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania płynnej żywności.
W ścisłej współpracy z naszymi klientami oraz dostawcami, dostarczamy bezpieczne, innowacyjne oraz przyjazne środowisku produkty, które każdego dnia zaspokajają potrzeby setek milionów ludzi w ponad 170 krajach na całym świecie. Firma zatrudnia 23 tysiące osób w swoich 79 oddziałach. Wierzymy w odpowiedzialne podejście do roli lidera branży oraz ideę zrównoważonego rozwoju w biznesie. Nasze motto „CHRONI TO, CO DOBRETM” odzwierciedla dążenia Tetra Pak do tego, aby żywność była bezpieczna i wszędzie dostępna.
Tetra Pak zarejestrował oddział w Polsce 29 marca 1990 roku, jednak pierwsza linia opakowaniowa Tetra Pak ruszyła rok wcześniej w zakładach Hortex w Przysusze. W krótkim czasie Tetra Pak stał się liderem wśród dostawców kartonowych opakowań do płynnej żywności w Polsce i przyczynił się do rozwoju nowych segmentów rynku produktów spożywczych, takich jak mleko UHT czy soki owocowe. W Polsce działa obecnie ponad 100 linii pakujących dostarczonych przez Tetra Pak. Firma oferuje kompletne linie technologiczne do produkcji mleka, przetworów mlecznych, soków i napojów owocowych i warzywnych oraz przetworów owocowo-warzywnych.
Więcej informacji na temat Tetra Pak dostępnych jest na stronie www.tetrapak.pl