Jak zwiększyć sprzedaż zabawek z półki w najbardziej kluczowym momencie roku? Jak sprawić, aby Konsumenci kupowali więcej i więcej świątecznych prezentów? Jak wyróżnić się na rynku zabawek w najgorętszym sezonie zakupowym? Mattel Poland znalazł odpowiedź na te pytania i zatrudnił na Święta Bożego Narodzenia samego Św. Mikołaja. I jak przystało na XXI wiek będzie on wykonywał swoją pracę wirtualnie, zapraszając dzieci do napisania listu do Mikołaja w Internecie.
Od 19 października ruszyła ogólnopolska promocja „List do Mikołaja”, w której dzieci za pośrednictwem Internetu mogą stworzyć listę wymarzonych przez siebie świątecznych prezentów. Na www.listdomikolaja.pl wirtualny Święty Mikołaj oprowadzi dzieciaki po swojej fabryce, podpowie jak napisać i ozdobić list oraz zaprosi do skompletowania listy świątecznych podarunków. No i jak na wzorcowego Świętego Mikołaja przystało będzie też miał coś w zanadrzu dla… rodziców, dziadków, opiekunów i wszystkich tych, którzy sprawiają najmłodszym prezenty w okresie świątecznym.
W promocji może wziąć udział każdy – niezależnie od miejsca zamieszkania, pochodzenia czy też zasobów portfela Konsumenta. Wystarczy napisać z dzieckiem list do Mikołaja (www.listdomikolaja.pl), kupić produkt firmy Mattel (wartość produktu nie ma znaczenia), za pośrednictwem strony internetowej zarejestrować paragon i wziąć udział w loterii.
Na zwycięzcę czeka samochód sportowy Alfa Romeo MITO, a także, co tydzień, worki pełne prezentów od firmy Mattel. Promocja trwa od 19 października do 31 grudnia 2012 roku i obejmuje zasięgiem całą Polskę.
Skąd pomysł na promocję?
Jak wynika z badań rynku, przeprowadzonych na zlecenie Mattel Poland, ponad 50% dzieci w Polsce pisze list do Św. Mikołaja. Co roku, na przełomie listopada i grudnia, 60% dziewczynek oraz 49% chłopców w wieku 4-9 lat wysyła listę wymarzonych prezentów do Mikołaja. Pisanie listu jest dodatkowo wspólnym przeżyciem dla dziecka i rodziców, a wiara w istnienie św. Mikołaja utożsamiana jest często ze szczęśliwym i beztroskim dzieciństwem. „Właśnie na bazie wiedzy o konsumentach Mattel Poland stworzył promocję „List do Mikołaja”, która doskonale wpisuje się w zwyczaje i potrzeby grupy docelowej. Promocja została zaprojektowana tak, aby każdy znalazł w niej coś dla siebie. Dzieciaki dobrą zabawę, a rodzice możliwość wygrania samochodu, jak i worków prezentów dla swoich pociech. Wartością nadrzędną dla jednych i drugich będzie z pewnością wspólnie spędzony czas, który poświęcą na napisanie listu do Mikołaja” – mówi Katarzyna Gruszka, Marketing Manager w firmie Mattel.
Wsparcie marketingowe
Promocja będzie wspierana kompleksowym programem marketingowym, który zawiera: kampanię reklamową w stacjach telewizyjnych skierowaną do dzieci jak i do rodziców (dokrętki do większości reklam świątecznych Mattel emitowanych na kanałach: Polsat, TV Puls, Cartoon Network, Mini Mini, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Jim Jam, Nickelodeon), reklamę w Internecie, informację na materiałach POS w sklepach, QR kody, działania marketingowe w mediach społecznościowych.
Wsparcie w miejscu sprzedaży
Firma Mattel przygotowała komplet materiałów reklamowych, które poinformują konsumenta o promocji „List do Mikołaja”, a tym samym wyróżnią sklepy, chcące uczestniczyć w tym świątecznym przedsięwzięciu. „Mamy do zaoferowania dla naszych partnerów handlowych szereg materiałów reklamowych, dostosowanych wręcz do indywidualnych potrzeb. Przygotowaliśmy zestawy zarówno dla hipermarketów – paletowiska świąteczne, naklejki podłogowe, jak i dla sklepów detalicznych oraz supermarketów – plakaty, displaye, naklejki podłogowe). W pierwszej kolejności chcemy zaopatrzyć w nie nasze sklepy partnerskie oraz akredytowane sklepy Fisher Price. Bardzo ważnym elementem w tej promocji jest połączenie tradycji Świętego Mikołaja z nowoczesnością – QR kody, które już w sklepie mogą przenieść konsumenta w wirtualny świat „List do Mikołaja”. QR kody będą znajdowały się na wszystkich materiałach reklamowych, dotyczących promocji. Będzie to niewątpliwie jedno z ważniejszych wydarzeń w nadchodzącym sezonie, więc tym serdeczniej zachęcam detalistów do zamawiania materiałów POS (przez Przedstawicieli Handlowych Mattel, Dystrybutorów)”. – mówi Anna Grochowska-Kuźnik, Customer Marketing Manager EE w firmie Mattel.