W sobotę, 19 maja 2012 roku, po raz dziewiąty zapraszamy na Noc Muzeów.
Spotkaniu z muzeami będzie towarzyszył Zlot Zabytkowych Autobusów, organizowany przez Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej. Bez kultowych „ogórków” warszawiacy nie wyobrażają już sobie Nocy Muzeów. Tegoroczna odbędzie się pod hasłem „Noc Muz(eów)”, a jej patronem będzie warszawski pisarz – Bolesław Prus. 19 maja minie 100 lat od jego śmierci.
Budowa metra wymusiła zmiany w organizacji komunikacji w tę noc. Główna pętla linii muzealnych na pl. Bankowym ustąpiła miejsca liniom skierowanym tutaj na czas budowy stacji Dw. Wileński. W tym roku autobusy będą odjeżdżały z ul. Bielańskiej, na wysokości al. Solidarności i pl. Teatralnego.
O godz. 11.00 rozpocznie się tam wystawa zabytkowych autobusów. W tym roku – po raz pierwszy – będzie ich ponad 20. Oprócz „ogórków”, zostaną również wystawione znikające z ulic ikarusy i jelcze młodszej generacji. Do Warszawy przyjadą z całej Polski oraz Czech – ojczyzny „ogórków”. O godz. 13.00 autobusy wyruszą w paradę przez miasto. Z ul. Bielańskiej przejadą przez Krakowskie Przedmieście, Tamkę, most Świętokrzyski, Wybrzeże Szczecińskie, Wał Miedzeszyński, most Łazienkowski, Wisłostradę, Krasińskiego do pl. Wilsona. Na trasie nie będzie żadnych przystanków pośrednich, więc chętnych do przejażdżki zapraszamy na ul. Bielańską.
Kilka godzin później, od godz. 18.30, ul. Bielańska stanie się centrum specjalnej komunikacji. Na trasy ośmiu specjalnych linii autobusowych wyjedzie 65 autobusów – co trzeci będzie zabytkowy. Będzie je można spotkać na trasie linii A, kursującej z ul. Bielańskiej przez Trakt Królewski i Al. Jerozolimskie do pl. Narutowicza.
Na pl. Narutowicza będzie można zobaczyć pojazdy, jakie woziły mieszkańców stolicy nawet 100 lat temu. Wspólnie z Tramwajami Warszawskimi zostanie przygotowane „Muzeum na szynach” – jedna z niewielu okazji w roku do zobaczenia zabytkowego taboru tramwajowego. Stąd też będzie wyruszać tramwajowa linia M– przez Muzeum Powstania Warszawskiego i al. Solidarności na Pragę. Wśród tramwajów obsługujących tę linię pojawią się wagony zabytkowe, a także powoli wypierane przez Swingi wagony 13N – tzw. „parówki”.
Aby ułatwić podróżowanie po Warszawie tego dnia, Zarząd Transportu Miejskiego podjął decyzję o zwiększeniu częstotliwości kursowania wybranych autobusów linii nocnych oraz wydłużeniu kursowania – do godz. 2.00 tramwajów linii 4 i 24 oraz autobusów linii 520.
W Warszawie pierwsza Noc Muzeów odbyła się w 2004 roku. Rok później do akcji włączył się Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, który wystawił dwa ogórki kursujące na jednej linii. Dwa lata później narodził się pomysł ściągnięcia na imprezę większej ilości zabytkowego taboru i tak zapoczątkowano Zlot Ogórków – do stolicy przyjechało kilkanaście autobusów z żółtymi tablicami.
Wielkie muzea i malutkie galerie przygotowują specjalne atrakcje na tę okazję, a „ogórki” nie mają już monopolu na przewożenie. W ubiegłym roku w Nocy Muzeów wzięło udział ponad 200 tys. warszawiaków. Specjalną komunikację muzealną, krążącą wokół pl. Bankowego, stanowiło 60 autobusów i 7 tramwajów.
W sobotę, 19 maja 2012 roku, po raz dziewiąty zapraszamy na Noc Muzeów.
Spotkaniu z muzeami będzie towarzyszył Zlot Zabytkowych Autobusów, organizowany przez Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej. Bez kultowych „ogórków” warszawiacy nie wyobrażają już sobie Nocy Muzeów. Tegoroczna odbędzie się pod hasłem „Noc Muz(eów)”, a jej patronem będzie warszawski pisarz – Bolesław Prus. 19 maja minie 100 lat od jego śmierci.
Budowa metra wymusiła zmiany w organizacji komunikacji w tę noc. Główna pętla linii muzealnych na pl. Bankowym ustąpiła miejsca liniom skierowanym tutaj na czas budowy stacji Dw. Wileński. W tym roku autobusy będą odjeżdżały z ul. Bielańskiej, na wysokości al. Solidarności i pl. Teatralnego.
O godz. 11.00 rozpocznie się tam wystawa zabytkowych autobusów. W tym roku – po raz pierwszy – będzie ich ponad 20. Oprócz „ogórków”, zostaną również wystawione znikające z ulic ikarusy i jelcze młodszej generacji. Do Warszawy przyjadą z całej Polski oraz Czech – ojczyzny „ogórków”. O godz. 13.00 autobusy wyruszą w paradę przez miasto. Z ul. Bielańskiej przejadą przez Krakowskie Przedmieście, Tamkę, most Świętokrzyski, Wybrzeże Szczecińskie, Wał Miedzeszyński, most Łazienkowski, Wisłostradę, Krasińskiego do pl. Wilsona. Na trasie nie będzie żadnych przystanków pośrednich, więc chętnych do przejażdżki zapraszamy na ul. Bielańską.
Kilka godzin później, od godz. 18.30, ul. Bielańska stanie się centrum specjalnej komunikacji. Na trasy ośmiu specjalnych linii autobusowych wyjedzie 65 autobusów – co trzeci będzie zabytkowy. Będzie je można spotkać na trasie linii A, kursującej z ul. Bielańskiej przez Trakt Królewski i Al. Jerozolimskie do pl. Narutowicza.
Na pl. Narutowicza będzie można zobaczyć pojazdy, jakie woziły mieszkańców stolicy nawet 100 lat temu. Wspólnie z Tramwajami Warszawskimi zostanie przygotowane „Muzeum na szynach” – jedna z niewielu okazji w roku do zobaczenia zabytkowego taboru tramwajowego. Stąd też będzie wyruszać tramwajowa linia M– przez Muzeum Powstania Warszawskiego i al. Solidarności na Pragę. Wśród tramwajów obsługujących tę linię pojawią się wagony zabytkowe, a także powoli wypierane przez Swingi wagony 13N – tzw. „parówki”.
Aby ułatwić podróżowanie po Warszawie tego dnia, Zarząd Transportu Miejskiego podjął decyzję o zwiększeniu częstotliwości kursowania wybranych autobusów linii nocnych oraz wydłużeniu kursowania – do godz. 2.00 tramwajów linii 4 i 24 oraz autobusów linii 520.
W Warszawie pierwsza Noc Muzeów odbyła się w 2004 roku. Rok później do akcji włączył się Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, który wystawił dwa ogórki kursujące na jednej linii. Dwa lata później narodził się pomysł ściągnięcia na imprezę większej ilości zabytkowego taboru i tak zapoczątkowano Zlot Ogórków – do stolicy przyjechało kilkanaście autobusów z żółtymi tablicami.
Wielkie muzea i malutkie galerie przygotowują specjalne atrakcje na tę okazję, a „ogórki” nie mają już monopolu na przewożenie. W ubiegłym roku w Nocy Muzeów wzięło udział ponad 200 tys. warszawiaków. Specjalną komunikację muzealną, krążącą wokół pl. Bankowego, stanowiło 60 autobusów i 7 tramwajów.