Sieć handlowa Lidl Polska została wyróżniona prestiżowym tytułem Kryształowej Marki Godnej Zaufania w corocznym plebiscycie wydawnictwa Reader’s Digest. O przyznaniu nagrody zdecydowały głosy oddane przez konsumentów – czytelników pisma.
W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands – w kategorii Sklep Spożywczy – sklepy Lidl uzyskały najwyższe oceny we wszystkich 5 kryteriach, uzyskując tym samym tytuł Kryształowej Marki Godnej Zaufania. O wyróżnieniu decydują najwyższe oceny uwzględniające takie kryteria jak jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz odpowiedzialność społeczna.
W każdej kategorii konsumenci dokonywali spontanicznego wyboru jednej marki lub produktu. Dana cecha mogła być oceniona w skali od 1 do 5. O wyróżnieniu tytułem Kryształowej Marki Godnej Zaufania decydowała najwyższa sumaryczna ocena (max. 25 pkt.) oraz dodatkowo najwyższe wyniki w min. 3 kryteriach.
Sieć handlowa Lidl na 25 możliwych do uzyskania punktów zdobyła ponad 23, co zdecydowało o przyznaniu firmie tego prestiżowego wyróżnienia.
Pod względem ilości oddanych głosów Lidl uzyskał w badaniu drugi wynik – ponad 12% wszystkich wskazań. Wobec roku 2011 Lidl odnotował jednak wzrost o niemal 3 punkty proc., co pozwoliło wspiąć się w rankingu miejsce wyżej, zajmując pozycję ubiegłorocznego wicelidera.
Jak podkreśla Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska: „Wyróżnienie jest dla nas bardzo cenne, gdyż zostało przyznane przez konsumentów w formie otwartego badania. To już kolejna, po Superbrands i Top Employers, nagroda dla Lidla w 2012 roku, co potwierdza wysoką pozycję na rynku sieci handlowych w Polsce oraz jest powodem do dumy i motywatorem do dalszej pracy.”