12. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS. Uczestnicy tej odsłony konkursu, której patronowało Towarzystwo „Nasz Dom”, tworzyli plakaty pokazujące, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej.
W Galerii Plenerowej (ogrodzenie Łazienek Królewskich od Alej Ujazdowskich) prezentujemy wybrane spośród 500 zgłoszeń finałowe prace konkursu „MIŁOŚĆ NIE CUKIERKI” – 12. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS.
Od początku stycznia na 1500 nośnikach AMS w całej Polsce można oglądać plakat Jana Bajtlika, zwycięzcy konkursu. Niezwykle oszczędny w formie, typograficzny plakat, na którym są tylko dwa słowa – kluczowe „dom” oraz przekreślone „dziecka” – w prosty sposób pokazuje, że „dom” jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut. Zdaniem jurorów projekt Jana Bajtlika spełnia wszystkie przyjęte w tej edycji kryteria: jest zrozumiały, wzbudza emocje, ale nie zasmuca i nie straszy – przeciwnie, jest intrygujący i może zachęcić do zainteresowania się ideą rodzicielstwa zastępczego jako alternatywą dla domów dziecka.
Jury przyznało także pięć wyróżnień, które przypadły Jackowi Doszyniowi, Michałowi Jońcy, Aleksandrowi Kamińskiemu, Rafałowi Kołsutowi i Annie Nalewajko.
– W Polsce, na przekór rozwiązaniom krajów rozwiniętych i w opozycji do potrzeb dzieci, istnieje kilkaset domów dziecka – mówi Tomasz Polkowski, prezes Towarzystwa „Nasz Dom. – Dzieci żyją w nich odseparowane od najbliższych, w warunkach wychowania grupowego, tęskniące za domem, miłością, bliskością. Domy dziecka być może są wygodne dla dorosłych, natomiast dzieciom potrzebne są rodziny – najlepiej ich własne, którym trzeba i można pomagać, a jeśli okaże się to niemożliwe – rodziny zastępcze, w których dzieci znajdą zrozumienie i uczucie – dodaje Tomasz Polkowski.
Wystawa prezentowana jest od 16- 31 stycznia w Galerii Plenerowej Muzeum Łazienki Królewskie.
więcej informacji —> http://www.ams.com.pl