Grupa France Telecom-Orange przyłączyła się do inicjatywy „Lepszy Internet dla dzieci”, zapoczątkowanej przez Neelie Kroes, komisarz Komisji Europejskiej ds. Agendy Cyfrowej. Grupa zamierza odegrać w niej ważną i aktywną rolę oraz zachęcać do podejmowania działań w całej Europie.
W czasach ogromnej popularności urządzeń cyfrowych z dostępem do sieci ochrona najmłodszych przed negatywnymi skutkami korzystania z Internetu staje się kluczowym problemem społecznym.
Według badania przeprowadzonego przez Instytut Bezpieczeństwa Internetowego Rodziny (Family Online Safety Institute), 40% młodzieży w wieku od 8 do 17 lat codziennie wchodzi na strony portali społecznościowych. Natomiast europejskie badanie „Dzieci UE w Internecie” (EU Kids Online) szacuje, że 93% młodzieży w wieku od 9 do 16 lat, przynajmniej raz w tygodniu spędza czas w sieci.
Promowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z oferowanych usług internetowych to jeden z ośmiu priorytetów społecznej odpowiedzialności France Telecom–Orange. To ważne wyzwanie dla całej Grupy, związane z zaspokojeniem potrzeb konsumentów, opinii publicznej, związków oraz ustawodawców.
W ciągu ostatnich kilku lat Grupa France Telecom-Orange dążyła do opracowania aktywnej polityki bezpieczeństwa dzieci, realizowanej poprzez inicjatywy edukacyjne i kampanie społeczne. Korporacja dostarczała także narzędzi umożliwiających chroniony dostęp do treści online.
„Ta inicjatywa to doskonały sposób na mobilizację wszystkich najważniejszych graczy branży teleinformatycznej oraz ułatwienie rozwoju spójnych rozwiązań, które spełnią oczekiwania społeczeństwa. Ponadto to doskonała okazja dla Orange do podzielenia się naszymi dotychczasowymi doświadczeniami z działań na rzecz dzieci i rodzin” — powiedział Stéphane Richard Prezes i CEO Grupy France-Telecom-Orange.